Gå til innhold

[Løst] Kopi av tjenesteuttalelse fra militæret

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt skolen til høsten, og fikk følgeskjemaet forrige uke. Siden jeg har vært i militæret, så sender jeg med papirer for å få ekstra poeng.

Problemet er bare at jeg ikke vet hvor jeg skal ta kopi for at alt skal bli riktig.

Fra samordna opptak: "Alle kopier av vitnemål og attester skal være stemplet og signert av et kopieringsbyrå eller en ansatt ved offentlig kontor (skole, kommunalt kontor osv). Bekreftelse fra bank/ postkontor blir også godtatt. Stemplet må vise hvor kopien er bekreftet.".

Er politistasjonen en mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette betyr vel nøyaktig det som står.

Alle kopier av vitnemål og attester skal være kopiert av ein nøytral tredjepart, og då helst ein annerkjent og respektert instutisjon. Politet vil her være det beste valget, men også servicekontoret på rådhuset, skulen din, sjukehuset og ein rekke andre liknande bedrifter kan kopiere for deg. Dei må då stemple kopien (helst med rett kopi stempel) og inkludere bedriftsnavn og signatur frå den som tok kopien.

Dette er for å forhindre juks. Sidan det er lettare å forfalske ein kopi så er det viktig for skolen at ein nøytral tredjeperson har gått god for at kopien er tatt av eit ekte orginaldokument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...