Orkhanan Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ikke at jeg har så mye peiling på pc, men har oppstått et problem ved 2 av 3 USB innganger. Dette er en bærebar pc, Acer Aspire 5741G. Begge USB-portene på den ene høyre siden er i ustand. Det kan virke som at de er løse innvendig. Er nok på grunn av en trådløs mus jeg hadde, jeg kom borti pluggen, og det har vel blitt ødelagt over lang tid. Men noen ganger når jeg lirker pluggen inn så funker det, men så fort jeg kommer borti blir all kontakt borte. Jeg har derfor ikke brukt disse inngangene i håp om at det kan fikses. Hva kan problemet være?, kan det fikses? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Det høres jo enkelt nok ut som et kontaktproblem pga. noe er løsnet litt på kontaktpunktene for USB tilkoblingene. Dette er nok neppe noe du bør rette seg så lenge du har noe garanti eller reklamasjonsrett (5år) igjen på det - for evt. reparasjon vil gjerne innebære bytte av hovedkortet på maskinen. Skulle du reparert det selv så kan det godt være du måtte loddet noen kontaktpunkter på tilkoblingene - og da måtte du uansett hatt god peiling på hva du holdt på med. Du mister naturligvis også all garanti og reklamasjon om du forsøker slike ting på egenhånd - så jeg ville ikke annbefalt det ved mindre maskinen er så gammel at du ikke har rett på avhjelp. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå