vcx Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hei. Er utrolig dårlig på dette med diktanalyer og hadde vært flott med litt hjelp til å komme i gang. Det jeg sliter med er virkemidler og deres funksjon, samt tema, i diktet "Gategutt" av Rudolf Nilsen: Jeg kom til verden i en murstensgård og blev en gategutt. Og ingen gategutt er født igår. Han finner tidlig både skyteskår og krutt. Jeg har en sang, en liten enkel sang: Jeg er en gategutt. Og den har verget mig så mangen gang, og ofte har den reist sig i sin klang og skutt. Den er min tross, den er min tro og drøm: Jeg er en gategutt. Og den er hatets sang, en elv i strøm, og kjærlighetens vise, ung og øm, til lutt. I krematoriet vil min hvite ild tilslutt, når hjertet flammer i det siste spill, forkynne stolt for den som lytter til: Jeg var en gategutt. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Kondolerer (Diktanalyse var det dummeste jeg drev med på skolen) 1 Lenke til kommentar
vcx Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Huff! Det verste er at det er så utrolig kjedelig. Lenke til kommentar
cfg Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Er det bare meg som ikke ser noen verdi i dette iforhold til videre utdanning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå