Gå til innhold

Galaxy S II eller Iphone 4?

Anbefalte innlegg

Feilen med SGS2 er forsåvidt at den har lav oppløsning, er laget av abc-plast, koster 3000 kroner for mye og ikke er laget av HTC eller et annet selskap som har en form for kundeservice.

Jeg tar heller en skjerm med litt mindre oppløsning, men som knuser iPhone 4 sin skjerm i kvalitet og fargegjenngivelse fullstendig og som bruker mye mindre strøm. Og som faktisk er større enn denne dverg størrelsen som er 3.5 tommer på iPhone 4.

Dagens plast som brukes i høykvalitetstelefoner i dag -> glass som knuser bare man ser på den eller hyler litt høyt.

Om Galaxy S Ii er 3000 kr for dyr, da er iPhone 4 4000 kroner for dyr da med tanke på hvor latterlig lite du får i iOS sammenlignet med Android.

Ja, for vi hører jo at Apple er så kundevennlig alle de gangene vi ser at kunder raser mot Apple sin kvalmende strategi / holdning her i Norge som nekter kundene sine i å få en ny telefon på garantien når det faktisk er noe feil på telefonen innenfor garantien fordi Apple ikke vil holde seg til Norske regler.

Jepp, det kaller jeg for kundeservice :lol: .

Men men, dere får kose dere med lekemobilen deres, for om noen dager så har jeg en helt ny Samsung Galaxy S II i posten. Sendte min Sony Ericsson XPERIA X10 til han som kjøpte den i dag.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du sammenligne all hardwaren den har, og sette deg opp en ca pris?

Samt, HVEM her i Norge bruker kundeservice hos f.eks samsung når en bare kan ta garantisak med der du kjøpte den? Ditt argument er ikkeeksisterende.

Hei, har du hatt mobil før? Er du kjent med at enkelte produsenter patcher firmware/softwarebugs etterhvert som man blir klar over disse?

Er du videre kjent med at samsung er en produsent som bruker en god del tid på dette, sånn ca rundt halvåret per oppdatering?

Men men, hvem bryr seg. Kan jo bare gjøre det til en garantisak og få ny med samme forkrøplede firmware.

Jeg tar heller en skjerm med litt mindre oppløsning, men som knuser iPhone 4 sin skjerm i kvalitet og fargegjenngivelse fullstendig og som bruker mye mindre strøm. Og som faktisk er større enn denne dverg størrelsen som er 3.5 tommer på iPhone 4.

Kos deg med CRT skjermen din med 480p oppløsning i såfall.

Ja, for vi hører jo at Apple er så kundevennlig alle de gangene vi ser at kunder raser mot Apple sin kvalmende strategi her i Norge som nekter kundene sine i å få en ny telefon på garantien når det faktisk er noe feil på telefonen fordi Apple ikke vil holde seg til Norske regler.

Som tranen sa, DET kan man ta med sluttselger ;)

Det slår meg likevel at mobilprodusentene ødelegger for seg selv når de konsekvent NEKTER å lage skjermer med rundt 300PPI. Hva er greia, hvorfor gjør de slikt?

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og for ytterligere å bevise dette, google iphone 4 broken glass! Også kan du google Htc incredible spergtastic revolution HD broken glass (med anførselstegn)

HVEM HAR MEST TREFF? HÆ? HÆ?

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kos deg med CRT skjermen din med 480p oppløsning i såfall.

Ja, for vi hører jo at Apple er så kundevennlig alle de gangene vi ser at kunder raser mot Apple sin kvalmende strategi her i Norge som nekter kundene sine i å få en ny telefon på garantien når det faktisk er noe feil på telefonen fordi Apple ikke vil holde seg til Norske regler.

Som tranen sa, DET kan man ta med sluttselger ;)

Det slår meg likevel at mobilprodusentene ødelegger for seg selv når de konsekvent NEKTER å lage skjermer med rundt 300PPI. Hva er greia, hvorfor gjør de slikt?

1. Kos deg med en skjerm som ikke er bedre enn Samsung Galaxy S II sin skjerm. Du kan si nøyaktig hva du vil, men absolutt alle tester sier at S II sin skjerm ER bedre enn iPhone 4 sin skjerm. Punktum.

2. Nytter lite hva du sier når man støtt og stadig ser eksempler på hvor elendig holdningen til Apple er over kundene sine når det anngår garanti. Dette er saker som kommer i media, og når det kommer slikt i media, så er det meget alvorlig.

Hvor ofte ser du slike saker mot Samsung eller Sony Ericsson i media?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Er det andre som føler seg brydd? Det er ingenting annet enn flaut å lese innleggene her inne.

"Min favorittelefon er bedre enn din favorittelefon, så nå er JEG bedre enn DEG :D"

Jeg er også flau av meg selv, for jeg sitter her og leser innleggene, og heier på mitt lag. "Fy faen, det argumentet satt noe jævlig godt"

Og man lurer på hvorfor folk tror på et evig liv. Her er et godt eksempel på at noe faktisk kan vare evig.

Edit: Skrivefiel

Endret av Sufficator
Lenke til kommentar

1. Kos deg med en skjerm som ikke er bedre enn Samsung Galaxy S II sin skjerm. Du kan si nøyaktig hva du vil, men absolutt alle tester sier at S II sin skjerm ER bedre enn iPhone 4 sin skjerm. Punktum.

Matte > Subjektive meninger. Såfremt man enda ser pikslene i displayet er displayet per definisjon dårligere. Det blir som å hevde at nokia 5110 har bedre skjerm fordi den skiller PERFEKT mellom sort og hvitt.

Menmen, dette er allerede på tur ut i skogen.

Lenke til kommentar

Igjen, nå diskutereres det på personlig preferanse, skarpe kanter?

Kjenner ikke til det på min iPhone som JEG synes er ypperlig til MIN hånd.

Mitt inntrykk av SGS 2 når jeg holdt den var at den ikke gidde noe respons til hånda, var for lett og føltes ikke spesielt solid ut, jeg følte at jeg var på kanten av og miste den, og at ikke ville ha taklet fallet særlig bra = stress.

Deres logikk er at dette stemmer da, vist dere ikke har en veldig gyldig årsak til hvorfor deres erfaringer (edit) og personlig preferanse er mer gyldige enn min?

Så du foretrekker en bærbar pc/mac som veier 8 kg framfor en som er på 2 kg. Kan ikkje helt skjønne at dere forsvarer mobilene deres sånn,skulle tru at det var dere som hadde laget dem. GJELDER BEGGE LEIRE.

Lenke til kommentar

Matte > Subjektive meninger. Såfremt man enda ser pikslene i displayet er displayet per definisjon dårligere. Det blir som å hevde at nokia 5110 har bedre skjerm fordi den skiller PERFEKT mellom sort og hvitt.

Menmen, dette er allerede på tur ut i skogen.

Du mener vel også at en bil som har 250 hk automatisk vil ha bedre akslerasjon enn en bil med 225 hk?

Ja, jo høyere det er jo bedre, riiiiiight?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvor ofte ser du slike saker mot Samsung eller Sony Ericsson i media?

Applenyheter genererer langt flere klikk i gjennomsnittsavisen for vanlige folk enn RIM-nyheter

Dette er ikke snakk om noen direkte gode nyheter akkurat. Dette er snakk om alvorlige saker som alle merker vil få gå igjennom om det skjer det samme med dem.

Har ingenting med antall klikk å gjøre når det kommer til slike alvorlige saker.

Du mener vel også at en bil som har 250 hk automatisk vil ha bedre akslerasjon enn en bil med 225 hk?

Jeg dauer.

Ja du dauer vel av å få sannheten av at høyere oppløsning ikke automatisk mener at det er bedre, sant?

Lenke til kommentar

Apple har aldri nevnt at iphone 4 har "Gorilla glass". Glasset de bruker er "tempered aluminosilicate glass compound". Mens Galaxy s II har ekte gorilla glass, et produkt produsert av Corning. Glasset på iphone får også riper.. Mens gorilla glasset fra Corning skal være "practically indestructible". iphones sitt glass sprekker, og det vet vi. Gorilla glass, i følge denne testen, kan ikke sprekkes... http://www.youtube.com/watch?v=kq0GDG_zWpM&feature=player_embedded#at=149

Endret av MadRos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd teori og praksis gjerne er forskjellige ting

Ganske mange ute på the interwebs er uenig i at det er "practically indestructible". ;)

Kan du vise meg en video hvor de har klart å ødelegge gorilla glass ? Vel, du kan jo se på videon som jeg linket overfor og dømme selv. som sagt iphone har ikke gorilla glass, skaff deg galaxy II og se om du klarer å sprekke glasset.http://www.youtube.com/watch?v=3jDRX1HPzKUhttp://www.youtube.com/watch?v=xaNWuGtAaxM Gorilla glass tåler en del dropp på asfalten før det sprekker, tåler hvertfall mer en glasset på iphone 4.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Super AMOLED plus og Gorilla glass er begge best i markedet på smartmobilder per dags dato. Galaxy S II har dem begge..

http://www.youtube.com/watch?v=2KsxIAm-KkM&feature=player_embedded

Det er så bra når folk snakker om at iPhone har bedre build quality. Ligger deg på bordet så føles den mer eksklusiv ut helt klart. Praktisk sett, tåler SGS mye ber. Pga bedre glass, mindre vekt og kun glass på den ene siden.

Var det 50% mer rapporterte skader med iPhone4 kontra iPhone3gs? Jaja god build quality har iPhone, helt til det skjer et uhell. Det er vel da den faktisk bør tåle litt folkens? Just aksing..

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Kan du vise meg en video hvor de har klart å ødelegge gorilla glass ? Vel, du kan jo se på videon som jeg linket overfor og dømme selv. som sagt iphone har ikke gorilla glass, skaff deg galaxy II og se om du klarer å sprekke glasset. Gorilla glass tåler en del dropp på asfalten før det sprekker, tåler hvertfall mer en glasset på iphone 4.

Det ser ut til å tåle ca. det samme som glasset i iPhone:

Edit: Ryddet litt i quoten :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Kan du sammenligne all hardwaren den har, og sette deg opp en ca pris?

Samt, HVEM her i Norge bruker kundeservice hos f.eks samsung når en bare kan ta garantisak med der du kjøpte den? Ditt argument er ikkeeksisterende.

Hei, har du hatt mobil før? Er du kjent med at enkelte produsenter patcher firmware/softwarebugs etterhvert som man blir klar over disse?

Er du videre kjent med at samsung er en produsent som bruker en god del tid på dette, sånn ca rundt halvåret per oppdatering?

Har tilogmed eid 2 iphoner jeg.

Jeg ser ikke hvordan Samsung har vært trege på å slippe f.eks Gingerbread, enda den ikke var i nød for å utslippes, da 2.2.1 releasen dems fungerte veldig knirkefritt. Men så er det jo igjen derfor vi velger android, vi kan veldig enkelt på 10 minutter legge inn en bedre tilpasset rom for DEG, bare å ta turen på XDA forumene og finne en fin rom. Med mindre det er et dødt prosjekt, så snakker vi mndlige oppdateringer. Men nå sporer jeg av her.

Det om skjerm:

flere pixler er vel og bra, MEN en bedre skjermteknologi med litt mindre pixler er bedre.

Gorillaglass er langt ifra "indestrucible", men det tåler en god støyt, det skal det ha!

Denne tråden er ikke god for noenting, da vi aldri blir enige.. Men laikevel klarer jeg ikke holde kjeft..

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...