Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Korrekt Sondrizzle. Men det blir litt frustrerende å diskutere med noen som kommer med en mening, men som ikke svarer på motsvar igjen. For eksempel han som mente at SAMOLED+ var en dårlig skjerm eller han som satte spørsmålstegn med at SGS II kanskje var for tynn. Folk må lære seg å svare ordentlig, ellers skaper det litt frustrasjon. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342563&view=findpost&p=17730713 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Korrekt Sondrizzle. Men det blir litt frustrerende å diskutere med noen som kommer med en mening, men som ikke svarer på motsvar igjen. For eksempel han som mente at SAMOLED+ var en dårlig skjerm eller han som satte spørsmålstegn med at SGS II kanskje var for tynn. Folk må lære seg å svare ordentlig, ellers skaper det litt frustrasjon. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342563&view=findpost&p=17730713 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342563&view=findpost&p=17726792 Svar her da, gjerne konkluder med hvilke feil jeg måtte ha. Tredje gangen jeg har spurt nå. Inkludert innboks. Og hva er det som gjør at du bagatelliserer tykkelsen til SGS II på den måten som du gjør? Det er jo et imponerende arbeid som er lagt ned. Skulle nesten trodd folk var skeptiske til utvikling. #59 Ønsker jeg også en tilbakemelding på. Endret 10. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Korrekt Sondrizzle. Men det blir litt frustrerende å diskutere med noen som kommer med en mening, men som ikke svarer på motsvar igjen. For eksempel han som mente at SAMOLED+ var en dårlig skjerm eller han som satte spørsmålstegn med at SGS II kanskje var for tynn. Folk må lære seg å svare ordentlig, ellers skaper det litt frustrasjon. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342563&view=findpost&p=17730713 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1342563&view=findpost&p=17726792 Svar her da, gjerne konkluder med hvilke feil jeg måtte ha. Tredje gangen jeg har spurt nå. Inkludert innboks. Og hva er det som gjør at du bagatelliserer tykkelsen til SGS II på den måten som du gjør? Det er jo et imponerende arbeid som er lagt ned. Skulle nesten trodd folk var skaptiske til utvikling. #59 Ønsker jeg også en tilbakemelding på. Bare gi opp. Feilen med tykkelsen (og resten med SGSII) er at det ikke er produsert av apple. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Feilen er fantasien deres "feil med tykkelsen", hvem har nevnt noe som helst om det? Jeg gidder ikke å diskutere videre med tykkelsen, da jeg ikke får svar på hvorfor det er et kjempe pluss at en mobil er noen mm tynnere enn f.eks. iPhone. Blir som jeg skal argumentere med at bakpanelet til iphone er helt flatt og at det er kjempebra, og når dere spør, så svarer jeg at den sklir bra ned i lommen pga ingen humper på baksiden. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Feilen er fantasien deres "feil med tykkelsen", hvem har nevnt noe som helst om det? Jeg gidder ikke å diskutere videre med tykkelsen, da jeg ikke får svar på hvorfor det er et kjempe pluss at en mobil er noen mm tynnere enn f.eks. iPhone. Blir som jeg skal argumentere med at bakpanelet til iphone er helt flatt og at det er kjempebra, og når dere spør, så svarer jeg at den sklir bra ned i lommen pga ingen humper på baksiden. Klarer du seriøst ikke å forstå at det er en stor fordel med å gjøre mobilen slank når det er såpass stor overflate som det er på en mobil med 4,3" skjerm? Hver eneste millimeter her utgjør en bra forskjell. Jeg finner det som en stort pluss at SGS er så tynn som den er. Få ned volum, så lenge den er behagelig å holde i, samt at den er robust. Ser du fordelen? Ønsker forøvrig svar på samtlige punkt på det lange innlegget. Du bagatelliserer så mye i steden for å se fordelene. Akkuratt som om øyene er helt lukket for utvikling. Eller er det bare jeg som er på bærtur folkens? Endret 10. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Få ned volum, så lenge den er behagelig å holde i, samt at den er robust. Ser du fordelen? Der har du poenget mitt. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Få ned volum, så lenge den er behagelig å holde i, samt at den er robust. Ser du fordelen? Der har du poenget mitt. Ja. Har du noen motsigelser på at SGS II er ubehagelig å holde i med tanke på tykkelsen eller passformen? Jeg lekte med denne igår i en halvtime, og den er meget god å holde i. I motsetning til iPhone4 med sine skarpe kanter. Kommentar? Den oppfyller jo kriteriene som du streket under meget bra her "Så lenge", akkuratt det gjør jo SGS II. Den er behagelig å klemme rundt, ligger godt i handen og føles solid tross at den har plast på baksiden. Kantene er heller ikke skarpe. Se om du klarer å finne et minus. Få ned volum, så lenge den er behagelig å holde i, samt at den er robust. Ser du fordelen? Er det ikke nettopp dette Samsung har klart da? Gleder meg til å få svar på denne, om det kommer. Endret 10. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Igjen, nå diskutereres det på personlig preferanse, skarpe kanter? Kjenner ikke til det på min iPhone som JEG synes er ypperlig til MIN hånd. Mitt inntrykk av SGS 2 når jeg holdt den var at den ikke gidde noe respons til hånda, var for lett og føltes ikke spesielt solid ut, jeg følte at jeg var på kanten av og miste den, og at ikke ville ha taklet fallet særlig bra = stress. Deres logikk er at dette stemmer da, vist dere ikke har en veldig gyldig årsak til hvorfor deres erfaringer (edit) og personlig preferanse er mer gyldige enn min? Endret 10. mai 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Igjen, nå diskutereres det på personlig preferanse, skarpe kanter? Kjenner ikke til det på min iPhone som JEG synes er ypperlig til MIN hånd. Mitt inntrykk av SGS 2 når jeg holdt den var at den ikke gidde noe respons til hånda, var for lett og føltes ikke spesielt solid ut, jeg følte at jeg var på kanten av og miste den, og at ikke ville ha taklet fallet særlig bra = stress. Deres logikk er at dette stemmer da, vist dere ikke har en veldig gyldig årsak til hvorfor deres erfaringer (edit) og personlig preferanse er mer gyldige enn min? Om du får en irrasjonell følelse av at noe tåler mindre om det er lett, så kan du helt sikkert alltids klistre på en plate bak på telefonen som gjør den tykkere og tyngre.... AtW 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Mulig dette gjelder deg personlig helt klart, men alle testere og andre personer som har tatt i den skryter hemningsløst over tykkelsen, passformen og hvordan den ligger i handen. Majoriteten synes å se kun fordeler IT-henrik. Det betyr selvfølgelig ikke at det må gjelde deg. Få ned volum, så lenge den er behagelig å holde i, samt at den er robust. Ser du fordelen? Så lenge majoriteten ser ut til å syns det samme. Har ikke da Samsung gjort en ypperlig jobb IT-Henrik? Med tanke på at dette er en 4,3" skjerm, så er svært bra konstruert. var for lett? Er ikke det eg megastort pluss at den er lett? Er det noe jeg missliker med min Desire HD, så er det at den er tung. Jeg trodde ikke det var mulig å bagatellisere vekten og tykkelsen til SGS II jeg! Tross alt noe av styrken til denne telefonen som gjenspeiler seg i alle tester Endret 10. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Igjen, nå diskutereres det på personlig preferanse, skarpe kanter? Kjenner ikke til det på min iPhone som JEG synes er ypperlig til MIN hånd. Mitt inntrykk av SGS 2 når jeg holdt den var at den ikke gidde noe respons til hånda, var for lett og føltes ikke spesielt solid ut, jeg følte at jeg var på kanten av og miste den, og at ikke ville ha taklet fallet særlig bra = stress. Deres logikk er at dette stemmer da, vist dere ikke har en veldig gyldig årsak til hvorfor deres erfaringer (edit) og personlig preferanse er mer gyldige enn min? Om du får en irrasjonell følelse av at noe tåler mindre om det er lett, så kan du helt sikkert alltids klistre på en plate bak på telefonen som gjør den tykkere og tyngre.... AtW Hvor har jeg skrevet noe som helst om at siden den var lett, så føltes den ikke solid? @kjellgu, jeg ser dessverre ikke deg + noen journalister som den store majoriteten. Snakker vi majoritet, da snakker vi om hvor mange som eier iPhone, og da har vel ikke SGS2 så mye å stille med? Med tanke på at dette er en 4,3" skjerm, så er svært bra konstruert. Vist enn tenker sånn, så er iallefall iPad2 med sine 9,7" på 88mm et av de syv underverk. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Vist enn tenker sånn, så er iallefall iPad2 med sine 9,7" på 88mm et av de syv underverk. Langt ifra! Du må klare å tenke at det er en mye større prestasjon å presse alle spesifikasjonene inn i et så lite volum som en smarttelefon har. I en tablet, så har du mye mer tomrom og større plass. Det sier seg selv at det er lettere å lage en tablet tynnere? Er du i tvil på dette punktet så slutter jeg å diskutere med deg. Forøvrig er Galaxy Tab 10.1 tynnere enn iPad2 Mulig at du ikke ser på meg og andre testere som majoriteten, men har du hørt om andre som ikke deler det samme syn som oss? Vi har vel testere, som tester produkter for så å gi tilbakemelding som skal treffe majoriteten mest mulig korrekt!? Altså en tester, skal snakke ut til majoriteten med sitt budskap. Og når alle testere gir den mye ros for vekt og tykkelse, da må det gå opp et lys. Er du ikke enig? Såklart er det mange som ikke vel dele samme mening, sånn er det alltid. Skjønner heller ikke helt deg når du sier SGS II var for lett. Er det ikke en fordel at telefonen er såpass lett, så lenge den tåler litt og er robust? praktisk sett, tåler den mer en iPhone 4 IT-henrik. Er det mulig å få et svar på den lange posten nå på PM? 4spm. jeg hadde satt står pris å få svar på, samt det lange innlegget tidligere som jeg har mast på i lang tid nå. Endret 10. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Mulig at du ikke ser på meg og andre testere som majoriteten, men har du hørt om andre som ikke deler det samme syn som oss? Jeg har hørt om nok av folk som ikke opplever at Iphone 4 har skarpe kanter, og det sier vel sitt. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Post oppdatert. Vennligst svar i helhet IT-henrik, ikke bare en frase. Jeg ønsker alltid svar når jeg setter et spørsmålstegn opp bak en setning, som er et motsvar til dine svar. Endret 10. mai 2011 av KjellGu Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Dette kan dere vel ta på PM? Å fylle en tråd med det blir bare direkte flaut. 2 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 føltes ikke spesielt solid ut, Heheh, for iphone 4 er robust? Tåler jeg mindre enn noe annet omtrent. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Bare gi opp. Feilen med tykkelsen (og resten med SGSII) er at det ikke er produsert av apple. Ah, objektivitetens forkjemper som ikke blander seg i barnslig munnhoggeri. Feilen med SGS2 er forsåvidt at den har lav oppløsning, er laget av abc-plast, koster 3000 kroner for mye og ikke er laget av HTC eller et annet selskap som har en form for kundeservice. 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Nå fikk du meg til å lure her. Hva er egentlig forskjellen på gorillaglasset i denne og glasset i iPhone 4? Så vidt jeg vet, er begge kjemisk herdet. Gorillaglasset tåler veldig mye mer før det knuses, og nesten umulig å få riper i det. Søk på comparisonvideoer @ youtube å se selv. Et annet pratisk eksempel i hverdagen er at du nesten aldri ser noen som har knust glasset når de har gorillaskjerm. På den andre siden er dette veldig vanlig på iPhone. Jeg har ikke noen tall som kan bekrefte vs. Men bare luft tanken. Gorillaglass og glasset som er brukt i iPhone er mistenkelig like skal en tro dette: http://www.tested.com/news/whats-so-special-about-iphone-4s-aluminosilicate-glass/429/ Det mangler heller ikke på tilfeller av ripete/knuste skjermer av Gorillaglass: http://www.droidforums.net/forum/droid-general-discussions/145863-gorilla-glass-my.html http://androidforums.com/motorola-droid-x/135622-scratch-resistant-gorilla-glass-droid-x-lie.html http://discussion.treocentral.com/palm-pre-2/280860-gorilla-glass-broke.html http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=22&ved=0CBoQFjABOBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fboard.php%3Fuid%3D116957344991171%26f%3D2%26start%3D0&ei=mmLJTdSgA4qG-wbF18XABg&usg=AFQjCNG5lstlY4tebN25_IRatvQYTrhvcg Osv, osv Med andre ord er ikke glasset i denne telefonen noen revolusjon. 2 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Ble da ettertrykkelig bevist i iphone4-anmeldelsen at kun iphoneglass kan knuses. Nå er du bare usaklig Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Bare gi opp. Feilen med tykkelsen (og resten med SGSII) er at det ikke er produsert av apple. Ah, objektivitetens forkjemper som ikke blander seg i barnslig munnhoggeri. Feilen med SGS2 er forsåvidt at den har lav oppløsning, er laget av abc-plast, koster 3000 kroner for mye og ikke er laget av HTC eller et annet selskap som har en form for kundeservice. Mulig at du ikke ser på meg og andre testere som majoriteten, men har du hørt om andre som ikke deler det samme syn som oss? Jeg har hørt om nok av folk som ikke opplever at Iphone 4 har skarpe kanter, og det sier vel sitt. KjellGu har aspergers syndrom. Eneste måten å "vinne" over virkelighetsforståelsen hans er å ikke svare. Forøvrig er han lykkelig eier av minst to kontoer her. Kan du sammenligne all hardwaren den har, og sette deg opp en ca pris? Samt, HVEM her i Norge bruker kundeservice hos f.eks samsung når en bare kan ta garantisak med der du kjøpte den? Ditt argument er ikkeeksisterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg