Gå til innhold

Galaxy S II eller Iphone 4?

Anbefalte innlegg

Nå fikk du meg til å lure her.

Hva er egentlig forskjellen på gorillaglasset i denne og glasset i iPhone 4?

Så vidt jeg vet, er begge kjemisk herdet.

Gorillaglasset tåler veldig mye mer før det knuses, og nesten umulig å få riper i det. Søk på comparisonvideoer @ youtube å se selv. Et annet pratisk eksempel i hverdagen er at du nesten aldri ser noen som har knust glasset når de har gorillaskjerm. På den andre siden er dette veldig vanlig på iPhone. Jeg har ikke noen tall som kan bekrefte vs. Men bare luft tanken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fullstendig klar over at man har større muligheter med tanke på "skrivebordet" til Android kontra iPhone, men jeg har ikke noe problemer med det. Widgets og slikt har jeg aldri noensinne brukt på desktoppen, jeg bruker kun den til å se på klokka. Alt annet brukes via apper. Men iOS har gått gjennom evolusjoner hele tiden, eneste er at de har vært veldig lite rettet mot utseendet og mer på backenden og slikt. Dog, slikt er subjektivt og for min del er det hvertfall unødvendig. Er som å ha widgets på skrivebordet i Windows 7, det virker som en god idé når jeg installerer dem men det er den eneste gangen jeg også bruker dem :)

Samme som jeg mener med disse widgetsene, har hatt mye slike widgets installert på windows-maskinene og Macen, ender alltid opp med og bruke programene/appsene for å finne den informasjonen jeg trenger.

Samme er det for meg på mobilen.

Første jeg gjør når jeg låser opp telefonen er ikke å stirrer på bakgrunnen, men å ser om jeg har noen nye meldinger, mail, ubesvarte anrop eller kalender avtaler (tar et halvt sekund) og så åpner jeg appene jeg låste telefonen opp for å bruke.

Selvfølgelig dette er subjektivt argument begge veier, og høre derfor ikke hjemme i denne diskusjonen, men i en diskusjon om personlige preferanser.

ATW:

Ingen har snakket noe om mindre strømforbruk eller at den tåler mer, akkurat som et bra kamera ikke atomatisk gjør at en telefon tåler mer. Det er allikevel en fordel at den er tynnere.

1. Har ikke sagt det.

2. Vanskelig dette, hvilke fordel får automatisk en telefon bare fordi den er tynnere? Vanskelig å svare på dette tydeligvis.

Angående klaging på min argumentering, likevel skyter du med hofta og skriver ting som:

e. "Problemet" er at du har noen ok poeng, men ganske mange dårlige,
Det er mange teknologiselskaper som har forsøkt å hvile på laubærene.

Altså du sier ting som du ikke backer opp i det hele, argumenterer eller med hvorfor mine poeng er dårlige, eller hvorfor jeg har helt feil.

Først da vil jeg ta kunne ta disse "motargumentene" dine seriøst.

Hva er det egentlig du mener med: "Det er ikke slik at tynn telefon automatisk betyr mindre strømforbruk, bedre ergonomi, eller at den er mer solid." Ellers så blir en tynnere telefon lettere å ha i lomma, og lettere å lagre og ha med seg rundt, samt å bruke generelt, er ikke dette ganske selvforklarende?

Argumentet om tynnhet er ganske dårlig, du avskriver endel med at det er subjektivt og derfor meningsløst å diksutere (noe jeg ikke er enig i det hele tatt), formatstøtten er som tidligere påpekt fullstendig skivebom. Du avskriver at den er mer solid på ganske tynt grunnlag, og din påstand om DLNA-støten i iphone er udokumentert. Hvordan konkret mener du det er støttet av hvilke apps?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når produsenter fikler med Android og setter inn eget skin/launcher og CFW, betyr ikke det at det er Android sin feil at ting klusser seg til og sluttbruker må fikse ting selv. Virker som om mange tror det, og bruker dette "imot" Android.

Blir som å skyte kua fordi Tine lagde en vond yoghurt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Angående formatstøtte og DLNA, http://www.justfuckinggoogleit.com/

Som sagt, det er tydelig dere ikke gjør grundig nok research før dere drar fingrene over tastene deres.

Sett at SGS II hadde fått påtrykt eplelogoen og blitt solgt med iOS...

Hadde den blitt godt mottatt av eplefolk da?

Utvilsomt.

Og blitt rost og forsvart til det kjedsommelige.

Og vice versa med androdrid folka vist iPhonen hadde blitt solgt med android os og Samsung logo.

Lenke til kommentar

Har du gått tom for "ordentlige" argumenter?

Syns jeg hadde sett for meg Steve presentert den enheten da.. Spesifikasjonene hadde blitt publisert opp i himmelen og iphonefansen hadde "fått orgasme". Hvor mange her så egentlig presentasjonen av SGS II? Tipper det er ytterst få som i det hele tatt hvem som var på scenen, eller hvor og når den ble presentert. gammelerik har rett at den ville fått mye mer publisitet med et eplemerke på seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, det er tydelig dere ikke gjør grundig nok research før dere drar fingrene over tastene deres.

Utvilsomt.

Og vice versa med androdrid folka vist iPhonen hadde blitt solgt med android os og Samsung logo.

Nei, å snu på flisa til å få samsung logo på apple, så er nok den for gammel til det.

Skulle noen besvare avkreftende på tanke-leken mitt er det det samme som å si: "Jeg liker best hardware som er gammel og grå"

Lenke til kommentar

Utvilsomt.

Jeg google det, kunne ikke finne noen sted at iPhone er DLNA-kompatibe(streming av videoer og bilder). Kommentar på innlegget min om tykkelsen av SGS II? (#59)

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Har du gått tom for "ordentlige" argumenter?

Hadde forventet mer fra en moderator. Dette var et skikkelig argument for å få dere eple-frelste til å tenke litt på hva dere egentlig sier i deres negativitet om SGSII.

Lenke til kommentar

Så eneste punktet folk faktisk hadde noe innspill på, var formatstøtte. Fantastisk!

Nevn gjerne hvilke format som dere bruker som vi ikke får spilt av på iphonen.

Folk har vel hatt andre innspill enn bare ett? Og noen av punktene dine er så underlige at det nesten ikke er noen vits å kommentere, som feks at det liksom skal være omdiskutert om det er en fordel at den er tynn.

AtW

Det ble postet litt seint pga jeg ble opptatt på jobben.

Jeg ser ikke noe positivt med at en telefon er "noen" mm tynnere.

Det er ikke slik at tynn telefon automatisk betyr mindre strømforbruk, bedre ergonomi, eller at den er mer solid.

Den andre responsen består rett og slett av uvitenhet og for lite kunnskap (og for lite googling?).

Syns forsåvidt det med at iPhone og iOS "ikke har endret seg" siden iPhone 1 blir feil, hvorfor endre oppskriften til suksess (vist du påstår at Apple har hatt noe annet enn suksess med iPhone, da forslår jeg at du trekker deg fra denne diskusjonen)?

Android derimot, må være i stadig forandring for å tilfredstille brukerene, og gjør opp for sine mangler. Og nettopp dette ble en bummer for meg. Stadig ny versjon av OSet (når produsenten tilsynelatende fikk fingen ut) med heftigere og heftigere funksjoner gjorde at telefonen ble bare tregere og tregere. Med mine iPhone kan jeg trygt oppgradere uten at den går noe nevneverdig tregere, da jeg vett at oppdateringen er laget for min telefon, og ikke en reoptimalisering av noe som ble produsert på grunnlag av fungere til "alt". Min mening er at Android telefoner sårt trenger 1 GB minne, litt slik som Windows. Mens nok en gang, så greier et apple-produkt seg med halvparten, og gjør samme jobben.

For å se litt på briljansen til iOS, hvem leder salgstallene for tablets? Hvordan kan dette ha seg?

Spørsmålet blir vel til syvende og sist, om vi skal la salgstallene tale for seg om hva som er best, eller er dere de rette personene til å bestemme hva som er best?

Da lurer jeg på hva driver med på telefonen din om den blir tregere etter oppdateringer.. Her i gården er det ihvertfall veldig vanlig at telefonen har blitt betydelig raskere og mer "snappy" etter oppdateringer, spesielt til gingerbread. Og hvilken telefon er det snakk om? De oppdateringene som rulles ut av f.eks SE, HTC og samsung er jo optimalisert for hver enkelt telefon.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden på denne? Holdt på å kjøpe meg Galaxy S i fjor, men fant ut at den jeg har holder og det var visst rass-batteri på den? :p

Veldig god. Videolayback på 10 timer, standby på 400. Alle testere gir den ros for god batterilevetid.

Nå har forøvrig Dinside.no kommet ut meg test av SGS II:

http://www.dinside.no/869079/samsung-galaxy-s-ii-%28s2%29

"Enkelt og greit den beste mobiltelefonen vi har testet."

"Er du i markedet for en ny toppmodell trenger du med andre ord ikke å lete lenger. Samsung Galaxy S II er verdens beste mobiltelefon akkurat nå.

"

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden på denne? Holdt på å kjøpe meg Galaxy S i fjor, men fant ut at den jeg har holder og det var visst rass-batteri på den? :p

på SGS hadde jeg 6 døgn batteri når jeg brukte den kun som ren tlf. 3 timer taletid, 60-70 sms og resten standby. SGSII er bedre på batteri enn dette igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Utvilsomt.

Nei, å snu på flisa til å få samsung logo på apple, så er nok den for gammel til det.

Skulle noen besvare avkreftende på tanke-leken mitt er det det samme som å si: "Jeg liker best hardware som er gammel og grå"

Du vett at du kun diskuterer på grunnlag av personlig preferanse nå? Hva DU syns ser bra ut?

Kommentar fra moderator var på sin plass.

Lenke til kommentar

Utvilsomt.

Du vett at du kun diskuterer på grunnlag av personlig preferanse nå? Hva DU syns ser bra ut?

Kommentar fra moderator var på sin plass.

Selvfølgelig diskuterer jeg på greunnlag av personlig preferanse.

Moderator er en tulling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Heppsann folkens, på tide å roe seg ned her. Hold dere på et saklig nivå, for slik tråden er nå er hele tråden på vei inn i en fanboy-krangel hvor ingen er og vil bli enige. Og ingen skyttergravskrig heller, om dere er greie :)

Lenke til kommentar

Korrekt Sondrizzle.

Men det blir litt frustrerende å diskutere med noen som kommer med en mening, men som ikke svarer på motsvar igjen. For eksempel han som mente at SAMOLED+ var en dårlig skjerm eller han som satte spørsmålstegn med at SGS II kanskje var for tynn. Folk må lære seg å svare ordentlig på spørsmål de blir spurt om, ellers skaper det litt frustrasjon.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Hadde forventet mer fra en moderator. Dette var et skikkelig argument for å få dere eple-frelste til å tenke litt på hva dere egentlig sier i deres negativitet om SGSII.

Alt jeg skriver gjør jeg som en vanlig bruker, med mindre jeg sier noe annet. Jeg ser derfor helst at du ikke bruker min stilling mot meg.

Angående argumentet ditt: Jeg bryr meg mer om software enn hardware, så det skulle bare mangle at jeg hadde likt en SGS II med iOS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...