Gå til innhold

Galaxy S II eller Iphone 4?

Anbefalte innlegg

Galaxy S II ble nylig kåret til referansemobil i en test. Sier bare litt...

Skjønner forresten ikke at det er mulig å engang sammenligne SII og iPhone 4 i grunn. iP4 var grundig parkert og søppel allerede da SGS (1) kom.

Ser at noen drar fram plastikk som noe negativt, men fakta er at det er overlegent materiale. Lettere og sterkere pr vektenhet. Om du mister den i gulvet skjer enten ingenting eller det oppstår en brest. Deksel kan byttes ut for liten penge. Om man mister aluminium i bakken har man en permanent bulk. Dagens syntestiske polymerer er framtidens materiale på mange sett.

Og Liliac1, kutt ut med det derre argumentasjons-runkinga di. På hver eneste tråd man er innom holder du på som om du var Erasmus Montanus.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen personer mener Samsung Galaxy S II har dårlig skjerm, så må vedkommende være drita full. S2 har den beste skjermen på markedet, samt det beste glasset. PUNKTUM. Bevis at jeg tar feil eller klapp igjen.

Hvis 12/12 norske og utenlanske tester sier at SAMOLED+ er markedets beste skjerm, da skal det mye til for at dette ikke stemmer. Så venter i stor spenning på forklaringen til Lilac1 om han har en.

Endret av KjellGu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som UrgeLol skrev, siden iPhone 1 kom har det kun vært evolusjon i kommende iPhone versjoner, men da må man tenke på hvor stor vekt disse forandringene har gjort med iPhone navnet. Jeg for min del ser veldig lite forandring på utsendemessig, til og med mindre enn når man sammenligner med det Symbian har gjort med s60v3, s60v5 og S^3. Mer innstillinger pr oppdatering utelukker jeg da dette gjelder alle operativsystemer.

De fleste jeg kjenner sier jailbreaking er et must når man eier en iPhone, man da faller jo også argumentet om stabilitet som de fleste Apple brukere skryter mye om. Android er ikke like stabilt som en ikke-jailbreaket iPhone, men stabilt nok at det er brukbar for de som ikke er ivrig bruker.

Nok om det, Galaxy SII kan jo kun sammenlignes med neste generasjon iPhone da iPhone 4 kjempet mot Galaxy S. Litt urettferdig sammenligning synes jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvordan kan man sammenligne en telefon som begynner å bli veldig gammel(iphone4) med den helt nye galaxy s 2? :wallbash:

Fordi man kan bevise at Apple suger.

Strengt tatt, jeg kunne ikke brydd meg mindre om teknisk mumbo-jumbo, og jeg er rimelig glad i tekniske duppeditter. Men, jeg vil helst at de funger som forventet. Og det er her det for min del i hvertfall har gjort at jeg heller mot å kjøpe en iPhone. Først og fremst fordi jeg liker menysystemet og måten alt er lagt opp på iPhone ovenfor hvordan Android gjør det, men for all del, Android er et virkelig bra OS for mobiltelefoner, jeg bare liker det ikke like godt som iOS til tross for at det sikkert er teknisk sett mye mer imponerende. Og når det kommer til utviklingen av iOS og Android er det i grunn lite grunn til å klage over at det kun er evolusjon over heile linja, til og med med Android. Hvertfall etter min mening, en revolusjon ville vært å gått bort fra touch screens eller begynne å lage mobiler som kan bøyes og faktisk kan brukes til noe annet enn akademisk testing.

Ser noen kommenterer at iOS kun har vært en evolusjon, det har forsåvidt Android også vært. Begge to driver og pusher hverandre og gjør at både Apple og utviklerene til Android må konstant forbedre og utvilke systemet videre for å være konkurransedyktige. Så det å klage over at iOS kun har vært evolusjon er litt forfengt når Android ikke akkurat er noen revolusjon. Det var kanskje det i begynnelsen, nå er det bare en evolusjon det også. Samtidig er det som nevnt tidligere litt fåfengt å sammenligne eldre mobiler med det beste av det beste som kommer ut ett år etterpå. Jeg skjønner hvor argumentasjonen kommer fra fordi iPhone har dominert marketed såpass tidligere, og det er forsåvidt greit å gjøre det for å poengtere ut forskjeller. Men selvsagt vil nyere mobiler som er av høy kvalitet slå de eldre mobilene. De nyere Android-telefonene slår de eldre og de nyere iPhonene slår de eldre iPhonene også videre, også videre.

Jeg skjønner hvorfor man argumenterer over dette, men det er litt småteit når teknologien vil alltid forbedre seg og nyere ting vil være bedre enn eldre. Og videre, akkurat dette med mobiler er veldig subjektivt. Selv om en mobil er teknologisk overlegen andre gjør ikke at den automatisk blir en folkefavoritt. Hverdagsmannen bryr seg ikke om mobilen har en SAMOLED+ skjerm, Bluetooth 3, Exchange, Gorillascreen (eller hva enn det heter) og alle tekniske nyanser. De fleste er bare på jakt etter en mobiltelefon som duger. Jeg tror noe av dette er grunnen til at iPhone har gjort og gjør det såpass bra, de bare fungerer til tross for at de ikke er det nyeste og mest teknisk avanserte som kommer ut. Selv for en teknonerd som meg er funksjonalitet viktigere enn spesifikasjoner.

Samtidig tror jeg ikke iOS har noe behov for drastiske endringer i brukeropplevelsen. Gjør de store endringer med hvordan menyene og det hele funker er det fort fare for at brukere faller av fordi produktet de en gang likte har forandret seg for mye. De kan dog fikse på meldingssystemet fordi det er grusomt irriterende. Men brukeropplevelsen på iOS sitter som et skudd, ting funker som de skal og det er ikke mye hokus pokus for å få dem til å funke. Når til og med min egen mor greier på egenhånd å komme seg på VG via iPhone er jeg imponert over brukervennligheten, dette er noe hun aldri i livet ville gjort på sin gamle Nokia. Men fortsatt, er alltids forbedringspotensiale i iOS, er bare ikke enig i at de trenger å revolusjonere det.

Om man absolutt skal se på produktet jeg synes gjør det meste riktig når det kommer til å dumme ned ting og gjøre dem enkle og forståelige synes jeg både World of Warcraft og iPhone er flotte eksempler. WoW er udiskutabelt det største MMO-spillet på markedet, men de gjør ikke akkurat revolusjonerende ting (ifølge folk, jeg synes at det å bygge om hele verdenen på nytt, lage system for battegroup-instancer og slikt er over hva andre får til). Uansett. WoW holder seg til en rimelig enkel oppskrift og det funker jo tydeligvis veldig godt for dem. Samme med iPhone. iOS ser omtrent lik ut over alle de fire modellene, noe som gjør at brukere kjenner seg igjen og det er dummet akkurat passe nok ned til at både powerbrukere og moren min kan bruke den (selv om jeg ikke har noe særlig peiling på hva powerbrukere gjør på mobilene sine).

Og til slutt så er konkurranse viktig for fremgang og utvikling av nyere og bedre produkter. Hadde Android fått 90% markedsandel er det fort gjort å bli lat og sitte på rævva og ikke bekymre deg for noe særlig. Var det Nokia gjorde når Apple lanserte iPhone og nå er Nokia i store problemer. Apple kom med et produkt på marketed som gjorde reint bord der og da og gjorde at konkurrentene måtte tilpasse seg et nytt type marked. Etterhvert som Android har tatt igjen iPhone både i antall solgt og på hvordan OSet fungerer, så nå er det rett og slett bare kamp om den beste brukeropplevelsen.

-----------------------------

Forøvrig, synes stemningen var litt amper her inne. Moderatoradvarselen som er i førstepost gjelder fortsatt. Prøv å holde diskusjonen saklig og ikke begynn med skyttergravskrig. :)

EDIT: Greide tydeligvis å herpe all form for avsnitt og heile pakka. Yay. EDIT2: Og der ble det dobbelt opp av alt, bah. EDIT3: Sånn, tror avsnittene ble korrekte og slikt nå. Sorry om noen avsnitt ser litt sære ut, Safari gikk bananas med formateringen og jeg husker ikke hvor jeg satt opp avsnitt.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvordan kan man sammenligne en telefon som begynner å bli veldig gammel(iphone4) med den helt nye galaxy s 2? :wallbash:

Ok, vi kan ta Galaxy S. Fortsatt en bedre telefon enn iPhone 4. Fornøyd nå? Skal jeg grave opp denne tråden når iPhone 5 er ute og sammenligne med SGS II ?

Det argumentet ditt er altfor oppbrukt, og vil alltid brukes av iphone tilhengere mot Android, for android vil alltid ha nyere og bedre telefoner på samlebåndet til enhver tid. Om ikke Samsung lager neste toppmodell, så kanskje HTC, Sony Ericsson eller Motorola (med fler.. ) gjør det.

Problemet iPhone 4 har er ikke hardwaren, men softwaren som ikke holder mål mot Android. Softwaren kan endres på selvom telefonen er over ett år gammel. Jeg er sikker på at om Apple hadde innført noe lignende "widgets" i Android, ville de ha klartet GANSKE høyt opp på interesselisten hos folk, men dette har jo Apple gått ut og sagt at de ikke vil.

Endret av Möllers Tran
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff blinde android fanboys ødelegger alle muligheter for diskusjon. Enig med IT-Henrik, "at den er så veldig revolusjonerende som alle skal ha det til, syns jeg er sprøyt..", gange 2. Men tror nok jeg hadde gjort som deg om jeg skulle byttet mobil, prøvd en Samsung Galaxy S II, selv om jeg lovet meg å ikke kjøpe en android telefon som ikke kjører stock android. Men det er en annen diskusjon.

Det er jo netopp dèr Apple glimrer hver gang, med mindre Apple gjør noe drastiskt med iOS (apple er ikke kjent for å gjøre revolusjonerende oppdateringer annet enn i markedsføringen når de slipper en ny iphone), så kommer nok ikke en evt iPhone 5 til å toppe SGSII

iPhone og iOS har vel ikke vært revolusjonerende siden når iPhone 1 kom ut. Siden har det jo bare vært en evolusjon hver gang nye versjonen og ny hardware har kommet ut. Men iPhone og iOS gjør det de har gjort siden dag 1, fungert godt nok til at folk virker å være fornøyd med det. Dette er jo det som gjør at tullinger som meg, som bytter mobil 1-2-3 ganger i året bytter tilbake til iPhone etter en runde med X10 og Desire, for så å kjøpe en iPhone 4 igjen. Flere ting jeg liker med android som iPhone ikke gjør, men det stopper meg ikke fra å foretrekke iPhone 4 nå. Og nå som jeg har rootet Desiren så får jeg jo teste de nye Android versjonene når de kommer.

Hmmm, så det du påpeker er at Android ikke "fungerer" ? Fortell.

For en ikke- tekniskt anlagt person, så er iphone bedre, da det ikke innebærer mye tenking, og brukerfeil finnes ikke, da det ikke er så altfor mye en kan gjøre feil der. I Android er det på en annen side veldig mye brukerfeil, fordi det igjen er et mye friere operativsystem. Men skal heller ikke være særlig store problemet for mannen i gata å eie en Android telefoner uten problemer.

Har null problem med å rekkomendere iphone for personer, om jeg vet at de er typen personer som livet blir litt enklere om de eier en iPhone, enn en android.Men som poenget mitt er:

Android (i dette tilfellet) SGS II er bedre enn iPhone. Ser heller ikke mye ryktene rundt nye iphone om noen drasitiske endringer i iOs, så tviler på at Iphone 5 klarer å vippe den av pinnen.

Nå tror jeg du har godt av å ta av fanboybrillene. Selv om jeg skriver at ios bare fungerer så betyr det ikke at android telefoner ikke gjør det, det er mange mange virkelig gode android telefoner og Galaxy S II tror jeg er en av de bedre. Men det er en kjennsgjerning at det å kjøpe android telefon ikke er bare bare. Det har jeg selv fått erfare. Rett å slett fordi produsentene har hver sine skall og sw som de presser inn i telefonene, samtidig som det er ett uttallig forskjellige hw varianter. Jeg har selv erfart hvor dårlig X10 var nå den ble lansert, og hvor mye bedre brukeropplevelsen på Desiren min ble når jeg fikk rootet og innstallert ett rent android os. Så det jeg gjorde tilslutt var å rett å slett kjøpe en iPhone 4. Ikke like fancy, ikke like mange muligheter for å customisere, ikke like akseptert her på forumet, men den fungerer akkurat godt nok for meg. Og etter salgstallene å dømme så fungerer den godt for mange mange andre også.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så eneste punktet folk faktisk hadde noe innspill på, var formatstøtte. Fantastisk!

Nevn gjerne hvilke format som dere bruker som vi ikke får spilt av på iphonen.

Folk har vel hatt andre innspill enn bare ett? Og noen av punktene dine er så underlige at det nesten ikke er noen vits å kommentere, som feks at det liksom skal være omdiskutert om det er en fordel at den er tynn.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så eneste punktet folk faktisk hadde noe innspill på, var formatstøtte. Fantastisk!

Folk har vel hatt andre innspill enn bare ett? Og noen av punktene dine er så underlige at det nesten ikke er noen vits å kommentere, som feks at det liksom skal være omdiskutert om det er en fordel at den er tynn.

AtW

Det ble postet litt seint pga jeg ble opptatt på jobben.

Jeg ser ikke noe positivt med at en telefon er "noen" mm tynnere.

Det er ikke slik at tynn telefon automatisk betyr mindre strømforbruk, bedre ergonomi, eller at den er mer solid.

Den andre responsen består rett og slett av uvitenhet og for lite kunnskap (og for lite googling?).

Syns forsåvidt det med at iPhone og iOS "ikke har endret seg" siden iPhone 1 blir feil, hvorfor endre oppskriften til suksess (vist du påstår at Apple har hatt noe annet enn suksess med iPhone, da forslår jeg at du trekker deg fra denne diskusjonen)?

Android derimot, må være i stadig forandring for å tilfredstille brukerene, og gjør opp for sine mangler. Og nettopp dette ble en bummer for meg. Stadig ny versjon av OSet (når produsenten tilsynelatende fikk fingen ut) med heftigere og heftigere funksjoner gjorde at telefonen ble bare tregere og tregere. Med mine iPhone kan jeg trygt oppgradere uten at den går noe nevneverdig tregere, da jeg vett at oppdateringen er laget for min telefon, og ikke en reoptimalisering av noe som ble produsert på grunnlag av fungere til "alt". Min mening er at Android telefoner sårt trenger 1 GB minne, litt slik som Windows. Mens nok en gang, så greier et apple-produkt seg med halvparten, og gjør samme jobben.

For å se litt på briljansen til iOS, hvem leder salgstallene for tablets? Hvordan kan dette ha seg?

Spørsmålet blir vel til syvende og sist, om vi skal la salgstallene tale for seg om hva som er best, eller er dere de rette personene til å bestemme hva som er best?

Lenke til kommentar

@Sondrizzle

Ja, alle telefoner pr dags har vært evolusjon, men iPhone har for å si det slik minst fremgang. iPhone har sett nesten prikk lik helt siden første generasjon. Men om man skulle sammenligne iPhone/iOS interface med Galaxy S 1 eller 2's Touchwiz, så burde ikke iPhone brukere klage så mye da det er mye som ser lik ut. Trykker man på programmer/application knappen fra Galaxy mobilene så vil man se det iPhone brukere ser hver eneste gang på sin homescreen, liste over appsene.

Ikke vondt ment, men iPhonefanboy må innse at muligheten til å utvide brukerferdighetene med widget, endre layout, legge snarveier osv. er større på Android. Det er helt ok å tenke at man ikke har bruk for det, men å ha baktanke på at funksjonen kan brukes i etterkant er en fordel.

Lenke til kommentar

AtW

Det ble postet litt seint pga jeg ble opptatt på jobben.

Jeg ser ikke noe positivt med at en telefon er "noen" mm tynnere.

Det er ikke slik at tynn telefon automatisk betyr mindre strømforbruk, bedre ergonomi, eller at den er mer solid.

Den andre responsen består rett og slett av uvitenhet og for lite kunnskap (og for lite googling?).

Syns forsåvidt det med at iPhone og iOS "ikke har endret seg" siden iPhone 1 blir feil, hvorfor endre oppskriften til suksess (vist du påstår at Apple har hatt noe annet enn suksess med iPhone, da forslår jeg at du trekker deg fra denne diskusjonen)?

Android derimot, må være i stadig forandring for å tilfredstille brukerene, og gjør opp for sine mangler. Og nettopp dette ble en bummer for meg. Stadig ny versjon av OSet (når produsenten tilsynelatende fikk fingen ut) med heftigere og heftigere funksjoner gjorde at telefonen ble bare tregere og tregere. Med mine iPhone kan jeg trygt oppgradere uten at den går noe nevneverdig tregere, da jeg vett at oppdateringen er laget for min telefon, og ikke en reoptimalisering av noe som ble produsert på grunnlag av fungere til "alt". Min mening er at Android telefoner sårt trenger 1 GB minne, litt slik som Windows. Mens nok en gang, så greier et apple-produkt seg med halvparten, og gjør samme jobben.

For å se litt på briljansen til iOS, hvem leder salgstallene for tablets? Hvordan kan dette ha seg?

Spørsmålet blir vel til syvende og sist, om vi skal la salgstallene tale for seg om hva som er best, eller er dere de rette personene til å bestemme hva som er best?

Ingen har snakekt noe om mindre strømforbruk eller at den tåler mer, akkurat som et bra kamera ikke atomatisk gjør at en telefon tåler mer. Det er allikevel en fordel at den er tynnere. "Problemet" er at du har noen ok poeng, men ganske mange dårlige, du bare lister opp alle plusspoengene og later som iphone er like bra på alle, uten særlig dekning for det. Noen ganger treffer du men noen ganger bommer du ganske mye.

Det er mange teknologiselskaper som har forsøkt å hvile på laubærene. I beste fall har de mistet dominansen for en periode. I verste fall har de gått til grunne.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er fullstendig klar over at man har større muligheter med tanke på "skrivebordet" til Android kontra iPhone, men jeg har ikke noe problemer med det. Widgets og slikt har jeg aldri noensinne brukt på desktoppen, jeg bruker kun den til å se på klokka. Alt annet brukes via apper. Men iOS har gått gjennom evolusjoner hele tiden, eneste er at de har vært veldig lite rettet mot utseendet og mer på backenden og slikt. Dog, slikt er subjektivt og for min del er det hvertfall unødvendig. Er som å ha widgets på skrivebordet i Windows 7, det virker som en god idé når jeg installerer dem men det er den eneste gangen jeg også bruker dem :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg er fullstendig klar over at man har større muligheter med tanke på "skrivebordet" til Android kontra iPhone, men jeg har ikke noe problemer med det. Widgets og slikt har jeg aldri noensinne brukt på desktoppen, jeg bruker kun den til å se på klokka. Alt annet brukes via apper. Men iOS har gått gjennom evolusjoner hele tiden, eneste er at de har vært veldig lite rettet mot utseendet og mer på backenden og slikt. Dog, slikt er subjektivt og for min del er det hvertfall unødvendig. Er som å ha widgets på skrivebordet i Windows 7, det virker som en god idé når jeg installerer dem men det er den eneste gangen jeg også bruker dem :)

Samme som jeg mener med disse widgetsene, har hatt mye slike widgets installert på windows-maskinene og Macen, ender alltid opp med og bruke programene/appsene for å finne den informasjonen jeg trenger.

Samme er det for meg på mobilen.

Første jeg gjør når jeg låser opp telefonen er ikke å stirrer på bakgrunnen, men å ser om jeg har noen nye meldinger, mail, ubesvarte anrop eller kalender avtaler (tar et halvt sekund) og så åpner jeg appene jeg låste telefonen opp for å bruke.

Selvfølgelig dette er subjektivt argument begge veier, og høre derfor ikke hjemme i denne diskusjonen, men i en diskusjon om personlige preferanser.

ATW:

Ingen har snakket noe om mindre strømforbruk eller at den tåler mer, akkurat som et bra kamera ikke atomatisk gjør at en telefon tåler mer. Det er allikevel en fordel at den er tynnere.

1. Har ikke sagt det.

2. Vanskelig dette, hvilke fordel får automatisk en telefon bare fordi den er tynnere? Vanskelig å svare på dette tydeligvis.

Angående klaging på min argumentering, likevel skyter du med hofta og skriver ting som:

e. "Problemet" er at du har noen ok poeng, men ganske mange dårlige,
Det er mange teknologiselskaper som har forsøkt å hvile på laubærene.

Altså du sier ting som du ikke backer opp i det hele, argumenterer eller med hvorfor mine poeng er dårlige, eller hvorfor jeg har helt feil.

Først da vil jeg ta kunne ta disse "motargumentene" dine seriøst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har svart deg på en tidligere post. Ønsker gjerne motsvar.

Ditt svar bærer tydelig preg av følgende:

-Evnen til og ikke sette seg inn i hva iPhone faktisk tilbyr

-Manglende teknisk kunnskap

-Evnen til å overse de faktiske fordelene

-Evnen til å finne opp argument på grunnlag av personlige preferanser

-Konkludere med påstander, før telefonen er i hele tatt etablert på markedet

Typisk fanboyisme, gidder derfor ikke å svare deg, og når vett du hvorfor.

Lenke til kommentar

Jeg har svart deg på en tidligere post. Ønsker gjerne motsvar.

Ditt svar bærer tydelig preg av følgende:

-Evnen til og ikke sette seg inn i hva iPhone faktisk tilbyr

-Manglende teknisk kunnskap

-Evnen til å overse de faktiske fordelene

-Evnen til å finne opp argument på grunnlag av personlige preferanser

-Konkludere med påstander, før telefonen er i hele tatt etablert på markedet

Typisk fanboyisme, gidder derfor ikke å svare deg, og når vett du hvorfor.

Har hatt 3g og 3gs. Nå er jeg eier av Desire HD. For meg, så ser det ut som det er du som mangler tilstrekkelig kunnskap sånn det er svart. Når du i tilegg mener det er negativt at SGS II er så tynn, da tror jeg de fleste fnyser. Men svar meg i PM på det innlegget jeg svarte på.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når du i tilegg mener det er negativt at SGS II er så tynn, da tror jeg de fleste fnyser.

har ikke sagt det var negativt, jeg har sagt at det nødvendigvis ikke betyr at det er positivt.

Lenke til kommentar

Når du i tilegg mener det er negativt at SGS II er så tynn, da tror jeg de fleste fnyser.

har ikke sagt det var negativt, jeg har sagt at det nødvendigvis ikke betyr at det er positivt.

Trodde de fleste klarte å se fordelen med et redusert volum. Spesielt når skjermen er så stor som den er. Det eneste negative er om mobilen hadde blitt 2mm tykk, sånn du skjærer deg på den. Men nå har tross alt Samsung laget en enhet som er behagelig å holde i. Alt i alt, så kan jeg ikke se en eneste negative ting med sånn SGS II er kontruert med tanke på tykkelsen. Jeg ser kun på det som positivt. Kommer iPhone 5 med en 7mm tykk enhet som ikke har knivskarpe kanter, javell da er det ikke noe annet enn meget positivt.

Igjen. SGS II er veldig stiv, og har markedets beste glass. Så den tåler meget bra til å være såpass tynn. Den er mer robust enn iPhone4. Men du har rett at det ikke nødvendigvis trenger å være en bra ting at en smartmobil er tynn. Men SGS II har gjort en bra jobb her. Så det å sette spørsmålstegn til dette, det skjønner jeg bare ikke IT-Henrik. Hadde den hatt de skarpe kantene til iPhone4, så hadde jeg kjøpt argumentet. Men når komforten og robustheten er veldig bra på denne enehten, finnes det da noe minus?

Men må si at jeg svært gjerne ønsker svar på punktene. Gjerne i PM, for å slippe å lage tråden evig lang.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...