Gå til innhold

Galaxy S II eller Iphone 4?

Anbefalte innlegg

Huff blinde android fanboys ødelegger alle muligheter for diskusjon. Enig med IT-Henrik, "at den er så veldig revolusjonerende som alle skal ha det til, syns jeg er sprøyt..", gange 2. Men tror nok jeg hadde gjort som deg om jeg skulle byttet mobil, prøvd en Samsung Galaxy S II, selv om jeg lovet meg å ikke kjøpe en android telefon som ikke kjører stock android. Men det er en annen diskusjon.

Det er jo netopp dèr Apple glimrer hver gang, med mindre Apple gjør noe drastiskt med iOS (apple er ikke kjent for å gjøre revolusjonerende oppdateringer annet enn i markedsføringen når de slipper en ny iphone), så kommer nok ikke en evt iPhone 5 til å toppe SGSII

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff blinde android fanboys ødelegger alle muligheter for diskusjon. Enig med IT-Henrik, "at den er så veldig revolusjonerende som alle skal ha det til, syns jeg er sprøyt..", gange 2. Men tror nok jeg hadde gjort som deg om jeg skulle byttet mobil, prøvd en Samsung Galaxy S II, selv om jeg lovet meg å ikke kjøpe en android telefon som ikke kjører stock android. Men det er en annen diskusjon.

Det er jo netopp dèr Apple glimrer hver gang, med mindre Apple gjør noe drastiskt med iOS (apple er ikke kjent for å gjøre revolusjonerende oppdateringer annet enn i markedsføringen når de slipper en ny iphone), så kommer nok ikke en evt iPhone 5 til å toppe SGSII

iPhone og iOS har vel ikke vært revolusjonerende siden når iPhone 1 kom ut. Siden har det jo bare vært en evolusjon hver gang nye versjonen og ny hardware har kommet ut. Men iPhone og iOS gjør det de har gjort siden dag 1, fungert godt nok til at folk virker å være fornøyd med det. Dette er jo det som gjør at tullinger som meg, som bytter mobil 1-2-3 ganger i året bytter tilbake til iPhone etter en runde med X10 og Desire, for så å kjøpe en iPhone 4 igjen. Flere ting jeg liker med android som iPhone ikke gjør, men det stopper meg ikke fra å foretrekke iPhone 4 nå. Og nå som jeg har rootet Desiren så får jeg jo teste de nye Android versjonene når de kommer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært å sett på en SGS II og testet den ut en liten halvtime. Det er noe helt annet å ha denne i hånden selv! Skjermen er helt utrolig. Vekten og tykkelsen er noe du ikke blir vandt til i starten hehe. Svært god respons i skjerm og taster, og ting flyter virkelig bra. Sammenligna denne skjermen med Desire HD. Det var nesten som en revolusjon!

Til de som skal kjøpe denne:

Gled dere!

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært å sett på en SGS II og testet den ut en liten halvtime. Det er noe helt annet å ha denne i hånden selv! Skjermen er helt utrolig. Vekten og tykkelsen er noe du ikke blir vandt til i starten hehe. Svært god respons i skjerm og taster, og ting flyter virkelig bra. Sammenligna denne skjermen med Desire HD. Det var nesten som en revolusjon!

Til de som skal kjøpe denne:

Gled dere!

Kunne ikke annet enn å smile litt etter å ha lest testen av denne telefonen, og er vel av den oppfatning at vi får en revurdering og justering av terningkast etter som folk får kjørt seg litt på denne “topp” mobilen; Det er jo i overenstemmelse med god gammel Android ånd.

Vil spesielt trekke frem kommentaren om at du kan klare deg med en Huawei U8800 istedenfor GS II, og at den jo til og med koster litt mindre. Sier litt om kvaliteten på Samsung G S II... :!: Eneste som kunne vært verre var om anmelderen hadde skrevet at den var på høyde med WM 6.1/6.5.

“Om du foretrekker Volvo fremfor Ferrari, så bør du vurdere om du kan klare deg med en Huawei U8800. Denne koster et par tusenlapper mindre…”

Eller hva sier dere til kommentaren om at LG Optimus 2X også er en telefon med gode egenskaper. Antar at flere av våre egne brukere som har kjøpt denne telefonen - og febrilsk arbeider med å få den til å virke litt sånn innimellom - gladelig hadde strangulert topplederen i LG, muligens også anmelderen som foranlediget kjøpet… :innocent:

“Gode egenskaper har også LGs tokjernemodell Optimus 2X, som snart kommer i en variant med 3D-skjerm.”

Gitt at det er en Android helt som har delt sine innsiktsfulle kommentarer og forståelse av denne telefonen med oss, så er det vel rimelig å anta at telefonen i realiteten fortjener terningkast 3/4. Lurer på når fok skal begynne å fatte at spesifikasjoner og brukeropplevelse ikke alltid er positivt korrelert?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et spørsmål til alle Apple fanboys her i tråden, noen av dere nevner dette med virus... At android er mye mer sårbar for virus, og at enda flere får det. Men da spør jeg dere, har dere noen gang hørt at en person har fått virus på en android tlf, uten og ha lest dette i en idiotisk artikkel på IT-avisen, eller tatt et Google søk generelt? Jeg har en stor følelse av at dette er vidreført fra Mac-PC diskusjonen angående "virus".

Lenke til kommentar

Stool Sample:

Anbefaler deg å se tester som er gjort i flere land av denne mobilen. Alle setter den på topp over alt annet. De fleste har vel kommet frem til samme konklusjon? Har enda ikke sett noen andre mobilder som har fått mer skryt en denne. Har du?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stool Sample:

Anbefaler deg å se tester som er gjort i flere land av denne mobilen. Alle setter den på topp over alt annet. De fleste har vel kommet frem til samme konklusjon? Har enda ikke sett noen andre mobilder som har fått mer skryt en denne. Har du?

Ah, anekdotenes tid er fortsatt her. Har du ikke noen videoer å lage for å fylle ut de ravende, famlende liksomargumentene dine?

Gitt at det er en Android helt som har delt sine innsiktsfulle kommentarer og forståelse av denne telefonen med oss, så er det vel rimelig å anta at telefonen i realiteten fortjener terningkast 3/4. Lurer på når fok skal begynne å fatte at spesifikasjoner og brukeropplevelse ikke alltid er positivt korrelert?

Det er jo bevist over enhver tvil at en betydelig andel av smarttelefonbrukerne tror de merker forskjell på 1,0 og 1,2 ghz på samme OS-versjon.

Du vet det "Reality distortion field" argumentet som tidvis dukker opp fra samsungeiere når folk sier de foretrekker et fungerende OS og ikke et halvferdig et? Samme prinsipp.

Forøvrig vil sikkert samsung patche kritiske softwarefeil om bare et kvartal denne gangen. Kors på halsen.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lilac1:

Techradar om SGS II:

"The Samsung Galaxy S2 has not only set a new bar for smartphones in 2011; it's smashed the bar, recreated it in its own image and put it out of reach of the competition."

Epplevennlige Engadget:

"It's the best Android smartphone yet, but more importantly, it might well be the best smartphone, period."

Holder dette, eller vil du ha flere oppsumeringer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lilac1:

Techradar om SGS II:

"The Samsung Galaxy S2 has not only set a new bar for smartphones in 2011; it's smashed the bar, recreated it in its own image and put it out of reach of the competition."

Epplevennlige Engadget:

"It's the best Android smartphone yet, but more importantly, it might well be the best smartphone, period."

Holder dette, eller vil du ha flere oppsumeringer?

Hahah, "holder disse to subjektive vurderingene, eller vil du ha hundre til"?

Som ved lansering av forrige flaggskip fra samsung er produsenten mer enn villige til å dele ut noen fruktkurver for å få anmelderne på sin side.

Husker du forrige samsung galaxy release, telefonen som var defekt fram til den fikk en softwareoppdatering et halvt år senere?

Var ikke det også "The best thing ever" i følge de to nettsidene du nevner? Seks hos amobil.no og greier.

Rart det der.

Forøvrig, android 2.3 vil aldri kunne få en sekser hos en objektiv journalist. Definitivt ikke med touchwiz.

Men det er sikkert en super ANDROID-telefon. Om man eter søppel daglig blir man sikkert glad for et stykke daggammelt brød i blant.

Endret av Lilac1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Responsen på første generasjon Galaxy S var langt fra den samme som SGS II. Men Lilac1. Kan du finne noen som har testet denne mobilen som ikke favoriserer den over alle andre?

"Men det er sikkert en super ANDROID-telefon. Om man eter søppel daglig blir man sikkert glad for et stykke daggammelt brød i blant. "

Sånne kommentarer kan folk spare seg for.

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HAHA, gøy å se alle iPhone fanboisa skjelve å buksa nå.

Det lover jeg å gjøre når det blir lansert en fungerende androidversjon som ikke er en nightly build eller noe annet tøv.

"Men det er sikkert en super ANDROID-telefon. Om man eter søppel daglig blir man sikkert glad for et stykke daggammelt brød i blant. "

Sånne kommentarer kan folk spare seg for.

Jeg er ikke en fan av selvskryt, men det var kanskje den perfekte sammenligning.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HAHA, gøy å se alle iPhone fanboisa skjelve å buksa nå.

Det lover jeg å gjøre når det blir lansert en fungerende androidversjon som ikke er en nightly build eller noe annet tøv.

Typisk iPhone fanboi kommentar. Du har null peiling på Android når du baserer deg på det du sier i den kommentaren der.

Men etter det jeg forsto med den kommentaren der, så mener du at iOS ikke har feil og problemer selv?

Håper inderlig at du du sier at iOS har det, fordi du vet hva Apple ble saksøkt for nå nylig?

Nemlig, en bug som allerede var rapportert for lenge siden og som Apple ignorerte og håpet på at ingen ville oppdage.

Men når dem ble oppdaget, så var det ingen problem å fikse bug'en. Men fakta var at dem var nødt til å fikse det der.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

En plastbar med dårlig skjerm, men en bar like fullt.

Dårlig skjerm? Kan du begrunne hvorfor denne skjermen er mindre god? De fleste har vel konstantert at dette er den beste skjermen som er på markedet. Kontrast, fargegjevgivning, lysstyrke og synsvinkel. Super AMOLED plus er best på dette. Den har også gorillaglass som er det sterkeste glasset som er å få på mobil i Norge. Engadget mente jo og at den forrige super AMOLED var bedre enn skjermen til iPhone4. SAMOLED+ har jo forbedret seg betydelig siden den gang. Er du oppdatert?

Mener du plastikkenheten som er ekstremt lett, samt tåler en støyt eller to uten at den sprekker opp?

Beklager, men dette ble noe useriøst. Men igjen. Du skal få lov å komme med en voksen begrunnelse.

Endret av KjellGu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En plastbar med dårlig skjerm, men en bar like fullt.

Den har også gorillaglass som er det sterkeste glasset som er å få på mobil i Norge.

Ja. Og det som er morsomt er jo at disse iPhone gutta beit på det Apple viste om glasset på iPhone 4. Ja woooooooow, glasset på iPhone 4 tåler å bli bøyd mye (som var det eneste dem viste i sin presentasjon av skjermen).

Men la meg spørre dere som har iPhone 4. Hvor mye bøyer dere skjermen deres egentlig?

Apple viste absolutt ingenting på hvor mye kraftige støt og på hvor mye skjermen tåler når skarpe gjennstander treffer skjermen. Kanskje fordi Apple viste at den ikke tålte mye av det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone og iOS har vel ikke vært revolusjonerende siden når iPhone 1 kom ut. Siden har det jo bare vært en evolusjon hver gang nye versjonen og ny hardware har kommet ut. Men iPhone og iOS gjør det de har gjort siden dag 1, fungert godt nok til at folk virker å være fornøyd med det. Dette er jo det som gjør at tullinger som meg, som bytter mobil 1-2-3 ganger i året bytter tilbake til iPhone etter en runde med X10 og Desire, for så å kjøpe en iPhone 4 igjen. Flere ting jeg liker med android som iPhone ikke gjør, men det stopper meg ikke fra å foretrekke iPhone 4 nå. Og nå som jeg har rootet Desiren så får jeg jo teste de nye Android versjonene når de kommer.

Hmmm, så det du påpeker er at Android ikke "fungerer" ? Fortell.

For en ikke- tekniskt anlagt person, så er iphone bedre, da det ikke innebærer mye tenking, og brukerfeil finnes ikke, da det ikke er så altfor mye en kan gjøre feil der. I Android er det på en annen side veldig mye brukerfeil, fordi det igjen er et mye friere operativsystem. Men skal heller ikke være særlig store problemet for mannen i gata å eie en Android telefoner uten problemer.

Har null problem med å rekkomendere iphone for personer, om jeg vet at de er typen personer som livet blir litt enklere om de eier en iPhone, enn en android.Men som poenget mitt er:

Android (i dette tilfellet) SGS II er bedre enn iPhone. Ser heller ikke mye ryktene rundt nye iphone om noen drasitiske endringer i iOs, så tviler på at Iphone 5 klarer å vippe den av pinnen.

Endret av Möllers Tran
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...