jimzor92 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tittelen sier det meste, men som sagt vil jeg ha ny tv. Satser på plasma. Jeg har veldig lite peil på tver, så tenkte å spørre dere istedet for å gjøre et dumt valg Tven skal ha: 3d Helst over 50" Helst under 10 000,- minst 3 hdmi USB porter. Hvilket merke det er osv er ett fett for meg. Jeg vil bare ha så bra tv som mulig, innen en viss pris seff. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
jimzor92 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Kunne jeg fått en link? Lenke til kommentar
Kimmix Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Husk hvis TV'en står på samme bilde lenge vil det brenne seg inne i skjermen. Onkelen min har plasma og han ser skygger av "TV2" og sånt i bakrunnen når han ser på andre kanaler, så vær forsiktig. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Vel den beste plasma og den beste 3D tven fra 2010 er jo Panasonic TX-P50VT20 som koster nå 12.395,- den var best på vanlig 2D bilder og 3D. Den er på vei ut og kan hende den vil synke litt til i pris..men ser den forsvinner fra stadig flere butikker...så vente for lenge er nok ikke lurt. Arvtakeren Panasonic TX-P50VT30 kommer nå i slutten av Mai og blir nok også noe av det råeste du får kjøpt i 2011..... Om 10.000,- er det du har tenkt å bruke så ville jeg vurdert sterkt å spare litt til om mulig til VT20. Hvis ikke så finnes det endel andre å velge blant men da får du helt ok tv, ikke det beste...og det er ikke mange kronene som skiller dem idag. EDIT: Plasma og at bildet kan brenne seg så er dette noe som er historie, det en må derimot regne med er noe som heter retention. Dvs at bildet om du har hatt på Tv2 i mange timer så vil logoen siden den står stille hele tiden henge igjen når du skifter kanal. Men det vil bli borte meget fort og er et ikke problem på dagens moderne og kjente plasma tver. Endret 9. mai 2011 av _LarZen_ Lenke til kommentar
jimzor92 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Takk for svar LarZen! Skal vurdere den sterkt! Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tittelen sier det meste, men som sagt vil jeg ha ny tv. Satser på plasma. Jeg har veldig lite peil på tver, så tenkte å spørre dere istedet for å gjøre et dumt valg Tven skal ha: 3d Helst over 50" Helst under 10 000,- minst 3 hdmi USB porter. Hvilket merke det er osv er ett fett for meg. Jeg vil bare ha så bra tv som mulig, innen en viss pris seff. Takk for alle svar! Hvorfor plasma? en LED TV har MYE bedre bilde, og ingen fare for at bildet brenner seg fast. Samsung har fler øknomi-modeller av "LED-3D" sorten. Lenke til kommentar
jimzor92 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Tittelen sier det meste, men som sagt vil jeg ha ny tv. Satser på plasma. Jeg har veldig lite peil på tver, så tenkte å spørre dere istedet for å gjøre et dumt valg Tven skal ha: 3d Helst over 50" Helst under 10 000,- minst 3 hdmi USB porter. Hvilket merke det er osv er ett fett for meg. Jeg vil bare ha så bra tv som mulig, innen en viss pris seff. Takk for alle svar! Hvorfor plasma? en LED TV har MYE bedre bilde, og ingen fare for at bildet brenner seg fast. Samsung har fler øknomi-modeller av "LED-3D" sorten. Fordi LED tver er mye dyrere. Jeg vil heller ha en plasma tv som er av de middels til bedre plasma tvene, enn en LED tv som er av de dårligere LED tvene. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tittelen sier det meste, men som sagt vil jeg ha ny tv. Satser på plasma. Jeg har veldig lite peil på tver, så tenkte å spørre dere istedet for å gjøre et dumt valg Tven skal ha: 3d Helst over 50" Helst under 10 000,- minst 3 hdmi USB porter. Hvilket merke det er osv er ett fett for meg. Jeg vil bare ha så bra tv som mulig, innen en viss pris seff. Takk for alle svar! Hvorfor plasma? en LED TV har MYE bedre bilde, og ingen fare for at bildet brenner seg fast. Samsung har fler øknomi-modeller av "LED-3D" sorten. Fordi LED tver er mye dyrere. Jeg vil heller ha en plasma tv som er av de middels til bedre plasma tvene, enn en LED tv som er av de dårligere LED tvene. Jeg må faktisk bøye meg for din logikk, billigste 3D LED TVen jeg fant var 17 000, ikke veldig dyrt, men nesten dobbelt så dyrt som du så for deg... så gå for plasma du Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 LED sliter med input lag...fks toppmodellen til Samsung D8005 har hele 42ms input lag selv etter å ha slått av flere funksjoner som skal bedre bildet. Panasonic VT30 har 19-24ms input lag. Plasma har alltid vært det bedre valget om du skal spille med tanke på input lag...spesielt i fps spill. Ikke er vel noe mer irriterende å se ting skje litt etter du har beveget på stikka... Kilder: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1303893696 http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1304941407 Og litt info om hva input lag er for noe : http://en.wikipedia.org/wiki/Display_lag Lenke til kommentar
jimzor92 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Been there done that LarZen! Finnes ikke noe mer irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå