Gå til innhold

4Vifter, 4hd'er, Viftestyring og Varme. Hva bør jeg velge?

ExhalE

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har 4 HD'er i kabinette mitt -> Kabinette mitt.

1x 36.7GB SATA 10000RPM 8MB

1x WD 200GB IDE Harddisk 7200RPM 8MB

2x WD Caviar 120GB IDE 7200RPM 8MB

Disse 4 hd'ene varmer mye. Det er 43 grader rundt harddiskene. Det syns jeg er ganske mye, jeg vet ikke hva som er normal, men jeg brenner meg ivertfall når jeg tar på dem. :-?

Jeg vurdere å handle 4 Vifter å 1 Vifte styring, men jeg har ingen anelse om hva som er bra vifter og hva som er dårlige vifter og det som er viktigst.. Hva retning viftene skal stå i.

Jeg har så og si bestemt meg på: Sunbeam Rheobus - Feil url, den er den samme som en annen :(

Og vurdere Thermaltake eller Thermaltake.

Men tar imot råd med glede :)

Bilder av Kabinettet:

Bak

Fremsiden

Baksiden

(Vis du forstår :p )

Som du ser er det 2 Vifte hull bak og 2 Vifte hull på siden rett bak hardiskene.

Jeg tenker litt på støy nivået, men vet ikke hva som er høyt for meg siden jeg aldri har kjøpt vifter før. Bare jeg finner noen gode vifter å bruke.

Så spørsmålene er:

Hva vifter og eventuelt viftestyring bør jeg satse på?

Og bør jeg eventuelt ha andre tilbehør som Filter eller Pakning vibrasjonsdempende?

Hva vei bør viftene stå for å få best mulig gjennomtrekk og hva andre ting kan/bør jeg gjøre for å få bedre gjennomtrekk?

Bør jeg kanskje sette inn 2 HD'rammer å glemme viftene?

Alle råd godtas :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har 2 valg enten får du deg stille vannkjøling eller setter du inni noen kraftige delta vifter på www.microlex.no og putter den inpå et kott eller noe slikkt. sata disker er varme så vist du ikke steiker egg eller griller pølser inni der og vill ha levetid på over 1 måne så få deg en av tingene

Lenke til kommentar

Delta er for så vidt Uaktuelt..

Og jeg har nettopp fått vite at en kammerat av meg hadde det samme problemet, hans 200gb Maxtor hd ble ødelagt etter to måneder.

Men etter jeg har fått inn en vifte i kabinette (en jeg fant,dårlig!) kjenner jeg at det er forskjell, men jeg er forsatt desperat etter mer råd og svar!

:shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det jeg ville gjort var å byttet ut den gamle vifta du satte inn, og heller satset på fire av disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=8412N2GML :yes:

Om lommeboka skulle vært større enn den er, ville jeg gått for fire av denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMF1

Som viftestyring er nok denne er smart valg: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMMFC1

Den har til og med to ekstra viftekanaler, om du skulle trenge det :shrug:

Du finner alt på www.microplex.no

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...