Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lager en hjemmeside til et It- prosjekt på skolen jeg har kommentert ut og funnet hvor problemet er men får ikke løst den, det fører til at knappene ikke fungerer...

//Hovedsidens funksjoner

forside.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gåtilForside);

verden.addEventListener(MouseEvent.CLICK, gåtilVerden);

function gåtilForside(e:MouseEvent){

gotoAndStop(44);

}

function gåtilVerden(e:MouseEvent){

gotoAndStop(48);

}

Der ligger det tydeligvis en feil jeg ikke kan se, har sjekket instansenavnene og de er helt like..

Error:

TypeError: Error #1009: Cannot access a property or method of a null object reference.

at Hovedsiden_fla::MainTimeline/frame1()

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har sjekka det med det funker ikke. Og har ikke movieclipp, lagde egne buttons. Har en anne som er movieclip, men den fungere perfect .

Sjekket at script delen dekker alle frames'a?

Og hvis disse gotoAndStop er inni en movieclip må du bruke instansNavn.gotoAndStop(tall)

Lenke til kommentar

Ja, har sjekka det med det funker ikke. Og har ikke movieclipp, lagde egne buttons. Har en anne som er movieclip, men den fungere perfect .

Er det mulig å få se på hele filen? Mye lettere å finne feilen da. Altså om du kan sende fla filen om mulig?

Lenke til kommentar

Etter det jeg fant, så har du lagt inn forsidet og verdent, som ikke er noen instanser. Og funksjonene dine er jo like, så du trenger jo bare en funksjon til det :)

Denne ble kjørt i CS5, og der fikk jeg opp med en gang i errormeldingen at det var 2 instanser som ikke fantes, altså forsident og verdent

Håper det hjalp deg videre :)

- Molty

Lenke til kommentar

Etter det jeg fant, så har du lagt inn forsidet og verdent, som ikke er noen instanser. Og funksjonene dine er jo like, så du trenger jo bare en funksjon til det :)

Denne ble kjørt i CS5, og der fikk jeg opp med en gang i errormeldingen at det var 2 instanser som ikke fantes, altså forsident og verdent

Håper det hjalp deg videre :)

- Molty

Tusen takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...