princess1 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Jeg går i tiende klasse, og har nettopp hatt matematikktentamen. Karakteren jeg fikk ble 2 Forferdelig dårlig, I know. Har hatt 3/3- på de siste prøvene, men to vil likevel stå på vitnemålet jeg vil få utdelt snart. Jeg har gode karakterer i alt annet, ikke under 4 i noen andre fag, så matten er det eneste jeg sliter med. Jeg har søkt studiespesialisering til høsten, fordi jeg gjerne vil studere. Men det har seg sånn at idag sa læreren noe til meg som jeg nesten begynte å gråte av, rett og slett. Læreren sa fremfor hele klassen at jeg ikke kom til å klare matte på s.s, at jeg ikke hadde en nubbesjangs,og kom til og droppe ut som mange andre. Det var ganske sårende, selv om det kanskje var sannheten? jeg vet ikke.. Det jeg lurte på er: Hva skjer om jeg stryker i matte på videregående? Er p-matte på ss veldig vanskelig i forhold til matten på us? Er det liten sjanse for å komme inn på skoler for å studere når jeg har dårlig matte karakter? Ellers tar jeg gledelig imot tips, erfaringer, eller bare noe dere vil si! På forhånd, takk. Endret 9. mai 2011 av princess1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 For det første, utrolig dårlig gjort av læreren! Men for det første, hvis du vil så klarer du nok P-matte, for det andre, læreren har utrolig mye å si! Jeg hadde også 2 i tiende klasse, og jeg har nå 5. Nå går jeg riktignok påbygg, men det er veldig likt P-matte GO FOR IT! Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Steget frå tiande klasse til P-matte er ikkje særleg stort. Eg trur du skal takla det om lag like greitt. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) P matten er omtrent lik om ikke lettere enn matten i 10. Hadde selv 6. i matte på ungdomskolen og går T matte nå, men har sett litt i P boka, der er det allt fra enkle arealoppgaver til ligninger lik x * 3 = 12. Med andre ord: Du kommer til å klare deg fint på SS. Endret 9. mai 2011 av N1ko Lenke til kommentar
princess1 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Takk for svar! I'll do it Lenke til kommentar
Emilmlravn Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Læreren din sa det foran alle?! Det har lærere rett og slett ikke lov til :S Trodde de hadde noe som het taushetsplikt slik at de ikke kunne fortelle hele klassen hvordan du gjør det? Dette syntes jeg du burde klage/gjøre noe med, ASAP! Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Vet ikke om du overdramatiserer måten læreren din sa dette på, men han har uansett ikke rett til å si dette framfor hele klassen din. Jeg har måttet klage på flere lærere til rektor (møtte av og til ikke opp til timene, kastet bort tiden vår på andre ting osv), og ting har alltid ordnet seg. Du må absolutt ikke høre på han. Hvis du virkelig bestemmer deg for noe og jobber på så godt du kan så skal det gå fint på vidergående. Gjelder bare å jobbe med faget noen ganger etter skolen slik at det ikke havner i glemmeboken. Stryker du i ett fag på vidergående må du ta det opp igjen som privatist. Skulle dette skje finnes det hjelpeordninger som tilbyr privatundervisning. Tror grunnen til at mange dropper ut av VGS er at mange lærere mangler kompetanse, samtidig som de ikke motiverer elevene sine godt nok, da dette faktisk også er en del av jobben deres. Men ja, bare stå på, dette er ikke noe problem. Endret 9. mai 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 P-matte er stort sett gjentagelse av ungdomsskole matte, men kravene for å få en ståkarakter er høyere. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Se her. Bruk sommerferien på gå gjennom de konseptene du sliter med, og gjør oppgaver. Gjør du det vil du ikke ha noe problem med å ta matte på vgs. Men det betyr faktisk at du må jobbe med stoffet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå