shadowseeker Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Hei Har sett litt på div. andre poster om bygging av PC, og har i tillegg fått litt tips av en bekjent ang bygging av PC. Skal brukes til gaming, samt video- og fotoredigering. Har et begrenset budsjett, men vil gjerne ha deler som kan vare litt, og med tanke på å kunne oppgradere etterhvert som lønningene kommer inn Har harddisk, skjerm osv. men vil gjerne ha tilbakemelding på hvordan dere her på forumet syns følgende oppsett er: Handlevogn Blir nok ny skjerm ganske så snart tenker jeg også. Endret 9. mai 2011 av shadowseeker Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 oops..beklager så mye Handlevogn Nå skal den være delt (håper jeg) Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Rediger handlevognen i første post også - så blir hele tråden mer "rett på sak". Kjapp kommentar: Ville før gått for Black Refinery fra AgentSpoon her på forumet https://prisguiden.no/profil/lister/114128 Du har valgt Fractal sitt XL kabinett, men mATX hovedkort. GTX 460 yter vel dårligere enn HD6870, og er også dyrere (mulig jeg tar feil angående skjermkortet, dette er ut i fra hukommelse!). HK, CPU og RAM -> jeg ville før gått for 2500K, 1155 socket og 4/8GB RAM (som en naturlig konsekvens av socket byttet). Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Redigert handlevogn i første post, takk for at du minnet meg på det. Sitter på toget nå, med dårlig nett, så jeg vil svare mer senere, takker for raskt svar Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Endelig hjemme. Har laget et nytt utkast på byggesett, utifra hva du tipset meg om Sovehest. Handlevogn med nye komponenter Har jeg valgt helt feil ting, eller kan dette brukes? Han som hjalp meg med første utkast var ikke så glad i AMD, men det er vel ikke store forskjeller på dette går jeg utifra. Jeg har ingen planer om å overklokke, har iallefall ikke tenkt på det. Lenke til kommentar
leetabix2 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Du har bommet litt med det oppsettet der. Du trenger ikke Evo utgaven av P8P67, Pro holder i lange baner dersom du ikke planlegger å overklokke. Skal du redigere video blir i7-2600 med Hyperthreading hakket kvassere. Velg heller en strømforsyning fra Corsair.. Dominator-brikkene er beregnet for AMD, Vengeance er for Intel og Sandy Bridge(vær obs på høye kjøleribber som kan komme i konflikt med en tredjeparts cpukjøler.) Og sist men ikke minst, kjøp alt fra dustinhome og spar penger. Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Du har bommet litt med det oppsettet der. Du trenger ikke Evo utgaven av P8P67, Pro holder i lange baner dersom du ikke planlegger å overklokke. Skal du redigere video blir i7-2600 med Hyperthreading hakket kvassere. Velg heller en strømforsyning fra Corsair.. Dominator-brikkene er beregnet for AMD, Vengeance er for Intel og Sandy Bridge(vær obs på høye kjøleribber som kan komme i konflikt med en tredjeparts cpukjøler.) Og sist men ikke minst, kjøp alt fra dustinhome og spar penger. ikke stor forskjell på EVO og PRO når du skal overklokke... (så langt jeg vet er det ingen....) vil anbefale deg å kjøpe det på dustinhome.... hvorfor har du et big tower? gå corsair xms3 Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 wow, takker for gode tilbakemeldinger:) Så hvis jeg bytter til denne,INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155, samt CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V og de overnevnte Corsair xms3, så har jeg et godt sett? Tja, vet egentlig ikke helt hvorfor jeg har et big tower, kan dere anbefale noe annet, så setter jeg pris på alle tips og tilbakemeldinger Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Fractal design R3 er jo et godt valg da vis du likte XL versjonen 6870 <-- link Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Takker for kjappe tilbakemeldinger og god hjelp, setter stor pris på det. Så med fare for å virke masete, legger jeg ut et tredje utkast til bygge pc til rundt 8000,- Handlevognen 3 Kan dette godkjennes? Lenke til kommentar
leetabix2 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Godkjent det. Men må vite at hvis du ikke skal overklokke er Deluxe utgaven av P8P67 overkill, du kan godt gå ned til Pro, du mister bare litt irrelevant nerdcandy. Også er PSU overkill for ett 6870. Du kan godt gå ned til 600W, så det er et par hundrelapper og spare. Hvis du derimot skal overklokke, så ville jeg investert i en cpukjøler, Cooler Master Hyper 212+ og Noctua NH-D14 er begge i topp i sine prisklasser. Endret 9. mai 2011 av leetabix2 Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Takk igjen for hjelpen, og jeg skal ta med en slik vifte leetabix 2, takk for tipset Håpet er at jobben vil være behjelpelig med innkjøp, da jeg bruker data til en rekke oppgaver der. Så jeg vil vente litt med å gå ned noen hundrelapper før jeg har fått tilbakemelding på om dette godkjennes Det er betryggende og godt å kunne ha et slikt forum med så mange behjelpelige nerder, uten å føle at man blir disset på noe som helst måte Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Det kan være lurt å vente noen dager på at z68 hkene skal bli sluppet. pga: Quick Sync Endret 10. mai 2011 av Mantaturbo Lenke til kommentar
shadowseeker Skrevet 28. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2011 ok, nå er det en stund siden jeg var innom her, vært mye jobb^^ Har satt opp en ny liste nå, med de komponenter jeg nå trenger. http://www.dustinhom...0ddfb3ecc7837d0 eller fra komplett: http://www.komplett....f4-c065e3bc63ea Kunne noen være så snill å gi en tilbakemelding om det er noe som kan godkjennes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå