Gå til innhold

Bygge PC til rundt 8000,-

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett litt på div. andre poster om bygging av PC, og har i tillegg fått litt tips av en bekjent ang bygging av PC.

Skal brukes til gaming, samt video- og fotoredigering.

Har et begrenset budsjett, men vil gjerne ha deler som kan vare litt, og med tanke på å kunne oppgradere etterhvert som lønningene kommer inn :)

Har harddisk, skjerm osv. men vil gjerne ha tilbakemelding på hvordan dere her på forumet syns følgende oppsett er:

Handlevogn

Blir nok ny skjerm ganske så snart tenker jeg også.

Endret av shadowseeker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rediger handlevognen i første post også - så blir hele tråden mer "rett på sak".

Kjapp kommentar:

Ville før gått for Black Refinery fra AgentSpoon her på forumet

https://prisguiden.no/profil/lister/114128

Du har valgt Fractal sitt XL kabinett, men mATX hovedkort. GTX 460 yter vel dårligere enn HD6870, og er også dyrere (mulig jeg tar feil angående skjermkortet, dette er ut i fra hukommelse!).

HK, CPU og RAM -> jeg ville før gått for 2500K, 1155 socket og 4/8GB RAM (som en naturlig konsekvens av socket byttet).

Lenke til kommentar

Endelig hjemme.

Har laget et nytt utkast på byggesett, utifra hva du tipset meg om Sovehest.

Handlevogn med nye komponenter

Har jeg valgt helt feil ting, eller kan dette brukes? Han som hjalp meg med første utkast var ikke så glad i AMD, men det er vel ikke store forskjeller på dette går jeg utifra. Jeg har ingen planer om å overklokke, har iallefall ikke tenkt på det.

Lenke til kommentar

Du har bommet litt med det oppsettet der.

Du trenger ikke Evo utgaven av P8P67, Pro holder i lange baner dersom du ikke planlegger å overklokke. Skal du redigere video blir i7-2600 med Hyperthreading hakket kvassere. Velg heller en strømforsyning fra Corsair.. Dominator-brikkene er beregnet for AMD, Vengeance er for Intel og Sandy Bridge(vær obs på høye kjøleribber som kan komme i konflikt med en tredjeparts cpukjøler.) Og sist men ikke minst, kjøp alt fra dustinhome og spar penger.

Lenke til kommentar

Du har bommet litt med det oppsettet der.

Du trenger ikke Evo utgaven av P8P67, Pro holder i lange baner dersom du ikke planlegger å overklokke. Skal du redigere video blir i7-2600 med Hyperthreading hakket kvassere. Velg heller en strømforsyning fra Corsair.. Dominator-brikkene er beregnet for AMD, Vengeance er for Intel og Sandy Bridge(vær obs på høye kjøleribber som kan komme i konflikt med en tredjeparts cpukjøler.) Og sist men ikke minst, kjøp alt fra dustinhome og spar penger.

ikke stor forskjell på EVO og PRO når du skal overklokke... (så langt jeg vet er det ingen....)

vil anbefale deg å kjøpe det på dustinhome....

hvorfor har du et big tower? gå corsair xms3

Lenke til kommentar

Godkjent det. Men må vite at hvis du ikke skal overklokke er Deluxe utgaven av P8P67 overkill, du kan godt gå ned til Pro, du mister bare litt irrelevant nerdcandy. Også er PSU overkill for ett 6870. Du kan godt gå ned til 600W, så det er et par hundrelapper og spare. :) Hvis du derimot skal overklokke, så ville jeg investert i en cpukjøler, Cooler Master Hyper 212+ og Noctua NH-D14 er begge i topp i sine prisklasser.

Endret av leetabix2
Lenke til kommentar

Takk igjen for hjelpen, og jeg skal ta med en slik vifte leetabix 2, takk for tipset

Håpet er at jobben vil være behjelpelig med innkjøp, da jeg bruker data til en rekke oppgaver der. Så jeg vil vente litt med å gå ned noen hundrelapper før jeg har fått tilbakemelding på om dette godkjennes ;)

Det er betryggende og godt å kunne ha et slikt forum med så mange behjelpelige nerder, uten å føle at man blir disset på noe som helst måte :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...