Gå til innhold

Bør etnisk norske organisere seg?


Bør etniske nordmenn organisere seg?  

115 stemmer

  1. 1. Bør etniske nordmenn organisere seg?

    • Ja. Nordmenn er et urfolk akkurat som samene og har rett til overlevelse.
    • Nei. Nordmenn bør være uten rettigheter som urfolk.
    • Vet ikke
      0
    • Bryr meg ikke
    • Alle mennesker er like. Det finnes ikke menneskeraser.
    • Ser ikke behovet for organisering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan man selvsagt diskutere som en hypotetisk situasjon, men jeg kan ikke se at det er en reell fare på noen måte. Men enkelte liker å skremme opp både seg selv og andre, jeg blir ikke med på en slik karusell.

Man må skremmes for å våkne;) Hopper av karusellen selv.

 

"Egne territorier for etniske skandinaver" er å gå alt for langt.

Du synes Sør-Afrika og okkuperte Palestina er modeller å trakte etter?

Lenke til kommentar

Det kan man selvsagt diskutere som en hypotetisk situasjon, men jeg kan ikke se at det er en reell fare på noen måte. Men enkelte liker å skremme opp både seg selv og andre, jeg blir ikke med på en slik karusell.

Man må skremmes for å våkne;) Hopper av karusellen selv.

 

"Egne territorier for etniske skandinaver" er å gå alt for langt.

Du synes Sør-Afrika og okkuperte Palestina er modeller å trakte etter?

Nå er jeg skikkelig spent på hva du mener?

Lenke til kommentar
Denne påstanden har jeg allerede argumentert mot og forklart hvorfor den ikke fungerer. Hvorfor fortsetter du å bruke det, og overser det jeg skrev?

 

Hvordan kan du argumentere for at Norge skal være et multietnisk land, når det betyr mer vold? Er du en voldstilhenger? Hvorfor ønsker du mye kriminalitet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"Egne territorier for etniske skandinaver" er å gå alt for langt.

 

Hæ? Du tuller? Hvor politisk korrekt kan man bli? Hørt om egne territorier for Palestinere? Hørt om egne territorier for kinesere? Hele Japan består omtrent utelukkende av etniske Japanere. MEN, det er nok å gå for langt!

Endret av nico69
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vel, det klareste språket er vel her at avstemmingen er svært ledende. Det finnes ikke noe nøytralt alternativ for nei siden alà "Nei, ser ikke behovet for organisering". Man har valget mellom å ikke vite, apati for saken i seg selv og en "det finnes ikke menneskeraser".

 

Kan gjerne legge til det alternativet om du ønsker. Ba om forslag til nye alternativer.

 

Det hadde vært greit, da den åpenbart trengte noen svar som ikke var så ladet.

 

Videre så er det ikke noe "oss og dem". Det er meg, deg og han der. Trådstarter snakker om norsk kultur, konkubinatloven som forbød menn og kvinner å bo sammen hvis de ikke var gift. Er det slik norsk kultur man savner?

 

«Leve ugifte Personer sammen som de være Ægtefolk, straffes de med Bøder eller Fængsel.»

 

 

 

Savner fokuset på kjernefamilien. Uansett, så er ikke akkurat den loven noe jeg har tenkt mye på. Først trenger vi et ærlig media og ærlig forskning på hva som er sunt og bærekraftig for et samfunn. Ekteskap er grunnlaget for en trygg oppvekst for barn.

 

Hvorfor har du ikke tenkt mye på den? Det har vært kjernen i norsk kultur ganske lenge, ihvertfall i den perioden du anser som skjønnhetsperioden i norsk kultur. Det er vanskelig å bare velge og vrake hva man liker best av norsk kultur og så definere det som essensen i den norske kulturen, selv om det er noe vi alle gjør. Det er dog verre for de som mener at norsk kultur _er_ slik Norge var før. Da må de forvente å bli stillt til veggs med faktiske eksempler på norsk kultur og hvorfor det er noe å verne om, nettopp slik som kristne konservative verdiene som står bak konkubinatloven.

 

Ekteskapet er ikke noe mer grunnlaget for en trygg oppvekst for barn enn det samboerskap er. Faktisk vil jeg påstå at ekteskapet skaper et dårligere grunnlag for en trygg oppvekst for barn fordi problemene med å skille seg er såpass større enn ved samboerskap at det som oftest er barna som får lide.

 

Men siden det såpass mye er snakk om å bevare den norske rase, vil jeg si som alltid før. Hvis du ikke ønsker raseblanding, så er det ditt valg. Da velger du deg en make som passer til det verdensbildet, og de som uansett ville "organisert seg" her er de som uansett ikke vil blande seg. Og da er effekten lik null, siden dere ikke har noe (og burde ikke ha noe) kontroll over de som velger å blande seg med innvandrere (ikke-europeiske/nordiske).

 

Hva ville du ha synest var negativt med en monogen etnisk norsk stat? Volden var lavere på 60-tallet. Det er godt utgangspunkt for en bærekraftig kultur.

 

Jeg synes ikke det er noe negativt med en monogen etnisk norsk stat. Jeg bare påpeker at du ulike etniske nordmennene har ulikt syn på dette og at ikke alle mener at den norske stats oppgave er å forhindre raseblanding. Poenget er at de som ikke ønsker at hvite og ikke-hvite blander seg ikke gjør det, men de har ingen rett til å kreve at andre ikke skal gjøre det.

 

Nordmenn er ikke noe urbefolkning i denne forstand, vi er ikke truet av en overveldende makt som besitter politiske/militære makten og bevisst arbeider for å undertrykke det norske folk og deres kultur/rase (selv om enkelte elementer måtte mene motsatt).

 

Det er det vi nettopp er. Vi har landsforrædere til statsledere. Vi har ikke lenger grenser. Det er fri flyt. Av mennesker og VOLD.

 

Nope, vi er den dominante politiske makten i vårt land og vår kultur dominerer. Med andre ord, vi har ikke noe sterkt behov for vern i den grad andre urbefolkninger har, de som blir undertrykt av staten, de som har begrenset til ingen politisk makt og særdeles lite kontroll over landområdene som utgjør staten i de bor i.

 

Tullball, vi har grenser (særlig ut mot ikke-vestlige), det er ikke fri flyt av mennesker. Vi bestemmer hvor mange vi vil slippe inn og vi kaster folk ut igjen (kanskje ikke optimal kontroll, men det er kontroll). Når man skal snakke om land uten grenser så er det mer naturlig å snakke om slikt som flere arabiske, afrikanske og muslimske land der statene ikke har kontroll på grensene og millioner forflytter seg over grensene. Men det tenker man ikke over når noen tusen slipper inn her til lands hva?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
"Egne territorier for etniske skandinaver" er å gå alt for langt.

 

Hæ? Du tuller? Hvor politisk korrekt kan man bli? Hørt om egne territorier for Palestinere? Hørt om egne territorier for kinesere? Hele Japan består omtrent utelukkende av etniske Japanere. MEN, det er nok å gå for langt!

Ja du er enig at det ikke er sammenlignbart?

Vi kan ikke stenge grensene sånn. Lukkede asylmotak og mye mer deprotering. gogo, begrens gjerne oppholdstilatelser til halvparten av fjordårets fødsler. Men å nekte alle på generell basis at de ikke ser like ut som oss går ikke ann. Alle ukjente mennesker har ligt basis grunnlag, så får vi heller være drit harde i kravene.

 

Det er for mange mennesker som har muligheten til å komme til Norge, middelklassen i verden har økt betraktelig de siste 50 årene.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du argumentere for at Norge skal være et multietnisk land, når det betyr mer vold? Er du en voldstilhenger? Hvorfor ønsker du mye kriminalitet?

Dette har ingenting som helst med det jeg skrev å gjøre. Leste du det jeg skrev om din logiske feilslutning? Er du i stand til å debattere saklig? Det eneste en slik debattering som dette fører til er at du setter deg selv i et dårlig lys.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Det er interessant å tenke på at vi har vært et separert folkeslag overlatt til vår egen maskin i flere tusen år, men når vi nå i moderne tid har blitt påtvunget masseimmigrasjon etter at jødene kom til riket så er det plutselig noe utenkelig, nærmest farlig å bare i det hele tatt foreslå land (hvite) basert på etniske skillelinjer.

 

Det er hat mot naturens evige lover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, ser ikke helt hva de lovene skal være for noe. Men når du tar opp isolasjon i tusener av år, så vil jeg foreslå at du også tenker over hvor mye teknologien og velferden har utviklet seg bare de siste 200 år, sammen med at kommunikasjon over landegrensene har økt enormt, også takket være teknologiske framskritt.

Lenke til kommentar

Samme hva du kaller det (urbefolkning), så vil det ikke skje med nordmenn. Ettersom vi selv godtar alle som kommer til Norge, er det vi som har valgt å ta i mot dem.

 

Kan ikke komme senere og sutre fordi vi før eller senere blir "utvannet" genetisk.

 

Grunnen til at det er slik det er i dag har både å gjøre med at flertallet faktisk aksepterer det. Da vi har flertallstyre i Norge er det selvfølgelig naturlig.

 

I stedet for å ønske en egen stat for nordmenn, er det vel lettere å heller endre forholdene i Norge. Slik at denne kriminaliteten, og hva enn som er så farlig, gradvis forsvinner. Selv om flertallet ikke stopper innvandring, er nok de aller fleste for tiltak som minsker vold etc.

Lenke til kommentar

Ja, ser ikke helt hva de lovene skal være for noe. Men når du tar opp isolasjon i tusener av år, så vil jeg foreslå at du også tenker over hvor mye teknologien og velferden har utviklet seg bare de siste 200 år, sammen med at kommunikasjon over landegrensene har økt enormt, også takket være teknologiske framskritt.

Og? er teknologisk nyvinning et argument for at vi skal gå under som folk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme hva du kaller det (urbefolkning), så vil det ikke skje med nordmenn. Ettersom vi selv godtar alle som kommer til Norge, er det vi som har valgt å ta i mot dem.

 

Kan ikke komme senere og sutre fordi vi før eller senere blir "utvannet" genetisk.

 

Grunnen til at det er slik det er i dag har både å gjøre med at flertallet faktisk aksepterer det. Da vi har flertallstyre i Norge er det selvfølgelig naturlig.

 

I stedet for å ønske en egen stat for nordmenn, er det vel lettere å heller endre forholdene i Norge. Slik at denne kriminaliteten, og hva enn som er så farlig, gradvis forsvinner. Selv om flertallet ikke stopper innvandring, er nok de aller fleste for tiltak som minsker vold etc.

Om man hadde hatt folkeavstemning på 80-tallet når staten satt i gang propagandamaskineriet for fullt så ville vi aldri hatt innvandringen. Så dette er ikke noe det norske folk har ønsket, om det så er tilfellet så er det første gang i historien at et folk har villig latt seg utrydde.

 

Det er hat mot naturens evige lover.

 

Haha.

Morsomt på gutterommet i kveld?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er interessant å tenke på at vi har vært et separert folkeslag overlatt til vår egen maskin i flere tusen år, men når vi nå i moderne tid har blitt påtvunget masseimmigrasjon etter at jødene kom til riket så er det plutselig noe utenkelig, nærmest farlig å bare i det hele tatt foreslå land (hvite) basert på etniske skillelinjer.

 

Haha kødder du eller? Har du egentlig lest NOE SOM HELST eldre historie? Folkeforflytninger/migrasjon har ALLTID vært en del av vår natur, vi har ALLTID vandret omkring i verden. Dels på ekspedisjoner og som del av handel og skipsfart, dels som ren forflytninger av større folkemengder, og dels som følge av epidemier, økonomiske kriser, matkriser osv. Om du ikke har hørt om noe av dette er du rett og slett kunnskapsløs.

 

Det er hat mot naturens evige lover.

 

Jeg signerer den "Haha"en som ble skrevet ovenfor her. Nesten så jeg blir usikker på om du forsøker å parodiere deg selv?

Endret av Decline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er interessant å tenke på at vi har vært et separert folkeslag overlatt til vår egen maskin i flere tusen år, men når vi nå i moderne tid har blitt påtvunget masseimmigrasjon etter at jødene kom til riket så er det plutselig noe utenkelig, nærmest farlig å bare i det hele tatt foreslå land (hvite) basert på etniske skillelinjer.

 

Haha kødder du eller? Har du egentlig lest NOE SOM HELST eldre historie? Folkeforflytninger/migrasjon har ALLTID vært en del av vår natur, vi har ALLTID vandret omkring i verden. Dels på ekspedisjoner og som del av handel og skipsfart, dels som ren forflytninger av større folkemengder, og dels som følge av epidemier, økonomiske kriser, matkriser osv. Om du ikke har hørt om noe av dette er du rett og slett dum.

 

Det er hat mot naturens evige lover.

 

Jeg signerer den "Haha"en som ble skrevet ovenfor her. Nesten så jeg blir usikker på om du forsøker å parodiere deg selv?

Har nordmenn bosatt seg i Afrika eller Asia i store nummer? eller blant andre folkeslag som vi ikke deler blodsbånd med? Har Norge drevet med imperialisme eller den slags? Hvilke masseforflytninger er det du mener vi har i fortiden gjort som legitimerer at vi skal gå under som folk?

 

Jeg er nok "rett og slett dum".

 

Haha coming back at ya.

 

Det nærmeste vi kommer er vel pensjonister som reiser til Spania for å ende sine dager i mere solfylte omgivelser blant et beslektet folkeslag.

 

Og forresten Decline, når du sier vi så mener du jødene antar jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har nordmenn bosatt seg i Afrika eller Asia i store nummer? eller blant andre folkeslag som vi ikke deler blodsbånd med? Har Norge drevet med imperialisme eller den slags? Hvilke masseforflytninger er det du mener vi har i fortiden gjort som legitimerer at vi skal gå under som folk?

 

I eldre tider var det ofte kortere avstander på folkeforflytningene, dette først og fremst av rent tekniske og infrastrukturmessige årsaker, praktiske årsaker. I noe senere tid hadde vi derimot større forflytninger blant annet til Amerika.

 

Det er forøvrig ingen andre enn deg som sitter og fabler om "å gå under som folk". Vis gjerne til ETT større folkeslag som har gått under på grunn av migrasjon?

 

Jeg er nok "rett og slett dum".

 

Haha coming back at ya.

 

Om du tror folk ikke har forflyttet seg tidligere så er du rett og slett dum. Ja. Eller trodde du de nederlandske boerne faktisk stammet fra Sør-Afrika? Eller hvordan tror du USA ble til? Husker du historien med europeere som dro til Amerika hundrevis av år siden? Ulike folkeslag i Midtøsten som forflyttet seg imellom ulike riker? Nomader i Midtøsten og Asia? Samene vs. nordmenn? Alle har vi flyttet hit og dit en gang i løpet av historien. Men i nyere tid har ikke nordmenn hatt større behov for å flytte, fordi vi har god velferd her. Vi trenger ikke lenger flytte til Amerika for å søke lykken og etablere oss der. Istedet er det andre som kommer hit.

 

Det nærmeste vi kommer er vel pensjonister som reiser til Spania for å ende sine dager i mere solfylte omgivelser blant et beslektet folkeslag.

 

Det er mange flere enn bare pensjonister som bor i Spania skal jeg si deg. Det er ganske mange barnefamilier f.eks, og det er flere norske skoler i Spania, både på fastlandet og på Gran Canaria.

 

Og forresten Decline, når du sier vi så mener du jødene antar jeg.

 

Ser du gjentar dette med at jeg liksom skal være jøde. Var kanskje du som tidligere en gang påsto jeg ikke var etnisk norsk også? I en annen tråd her ble jeg også kalt RKUer.

 

Sorry, men ad hominem som dette preller bare rett av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, ser ikke helt hva de lovene skal være for noe. Men når du tar opp isolasjon i tusener av år, så vil jeg foreslå at du også tenker over hvor mye teknologien og velferden har utviklet seg bare de siste 200 år, sammen med at kommunikasjon over landegrensene har økt enormt, også takket være teknologiske framskritt.

Og? er teknologisk nyvinning et argument for at vi skal gå under som folk?

 

Det er et argument for at isolasjon ikke tjener vår videre utvikling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...