Gå til innhold

Bør etnisk norske organisere seg?

Bør etniske nordmenn organisere seg?  

115 stemmer

1. 1. Bør etniske nordmenn organisere seg?

• Ja. Nordmenn er et urfolk akkurat som samene og har rett til overlevelse.
    • Nei. Nordmenn bør være uten rettigheter som urfolk.
    • Vet ikke
      0
    • Bryr meg ikke
    • Alle mennesker er like. Det finnes ikke menneskeraser.
    • Ser ikke behovet for organisering

Anbefalte innlegg

Nei, det finnes flere etniske grupper som kaller seg jøder. Navnet på de jødiske gruppene kommer ofte fra hvor de stammer fra under middelaldren, som Ashkenazi som kan spores tilbake til tyskland. Så har du Sephardi som kan spores tilbake til Iberia før de ble kaste ut der av den spanske inkvisasjonen.

Mye tyder på at Askhenazi-jødene stammer opprinnelig fra khazarene, som var et tyrkisk folk. Etter å ha vandret mye rundt har de også plukket opp mange andre elementer, deriblant fra Europoide.

De er Kains etterkommere.

Herlig eksempel på den vanlige Diskusjon.no-person... Minn meg på hvorfor jeg i det hele tatt tar dere seriøst? Dere sitter og krangler om eventyrskikkelser, og snakker aktivt om disse i relasjon til virkelighetens verden. :roll: På den annen side, et er kanskje nødvendig å tenke som en problemmaker for å løse problemene.

Vi er alle mennesker, og det spiller ingen rolle hvilken eventyrskikkelse vi stammer fra eller hvilken "gud" vi tror på.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke karakteristikker, ikke relatert til utseende, vil gå tapt (altså forsvinne) som en følge av raseblanding?

Nettopp. På det spørsmålet svarte du :

Vår idealistiske ånd som er selve drivkraften bak sivilisasjonen.

Jeg antok da at dette var genetisk, ettersom du sier at dette vil forsvinne. Er "vår idealistiske ånd som er selve drivkraften bak sivilisasjonen" kulturelt betinget vil vi kunne bevare dette selv ved raseblanding. At du snakket om genetikk underbygges også av innlegget der du gjør narr av personen du hevder er kilden til påstanden "miljøet er alt".

Videre prøvde jeg å få mer informasjon om dette genet, men du velger å ikke svare og heller beskylde meg for å være uredelig.

Er dette et greit sammendrag?

Lenke til kommentar

For å være sikker på at spørsmålet ikke forsvinner nok en gang: Hvilke genetiske egenskaper vil gå tapt ved raseblandingg (nok en gang, sett bort fra utseende)?

Hvorfor er dette spørsmålet så viktig?

1.  
  2. Den hvite/europoide/kaukasoide rasen finnes, og har alene befolket Europa i tusenvis av år, i akkurat den samme raseformen som vi fortsatt er. Dette kan lett dokumenteres ved hjelp av historie, arkeologi, antropologi og genetikk.

3. I Europa har den europoide rasen utviklet flere sivilisasjoner, og gjort ekstremt mange gjennombrudd innenfor alle felt. Ingenting har tydet på at vi ikke ville klart oss videre uten fremmedetnisk masseinnvandring.

4. LIKEVEL begynte man plutselig, noen få årtiender siden, å dytte masseinnvandring av fremmede raser ned over hodene vårt, og multikulturalistisk propaganda florerer på alle fronter. Man går faktisk så langt at man benekter at den gamle, hvite rasen eksisterer!

5. Denne innvandringen har ført til mer kriminalitet, mer vold og kulturelle elementer som kræsjer med det europeiske.

6. I mange urbane områder føler hvite mennesker seg fremmede, og forlater områdene og flytter til hvitere strøk om de har muligheten.

7. Demografiske prognoser tilsier at hvite mennesker kommer til å bli en rasemessig minoritet i flere europeiske nasjoner om dagens utvikling fortsetter.

Konklusjon: Det vil absolutt ta lang tid før den hvite rasen totalt utblandes, da jeg tror at de fleste mennesker søker maker som er så lik mulig dem selv. Slik er ihvertfall jeg og de fleste andre nordmenn jeg kjenner. Som kjent forekommer unntak.

MEN, vårt hovedproblem slik jeg ser det er de problemene vi kommer til å møte ettersom de "etniske minoritetene" blir større og større i antall.

Helt teoretisk sett kan dette føre til at vi mister kontrollen over utviklingen i de tidligere hvite nasjonene; om ikke annet vil de destabilisere nasjonene våre, slik som historien har vist igjen og igjen hva gjelder etniske konflikter.

Hvorfor syns dere at denne utviklingen er så positiv og ønsket?

Hvorfor må vi holde frem et spesifikt gen som gjør oss spesielle, for at vi skal få ha trygge og stabile europeiske samfunn for våre europeiske etterkommere?

endret: tastefeil

Endret av Wyrd
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg jobber på en barneskole, det er utrolig hva litt masing kan gjøre.

Fair enough, det er jo trossalt gutten med eventyrene du diskuterer med.

Hva har du å si til denne logikken da? Vil si det er en logisk forklaring til eventyret.

Jeg er overbevist om at etniske folkeslag har en bedre tilpasset fysisk genpool for et område en enn en etnisk innvandrer fra en annen verdensdel.
Lenke til kommentar

Internetthelter har vi massevis av i Norge, hvis du ønsker en slik organisasjon, ikke prat om det, gjør det. Jeg kan trygt si at iløpet av veldig kort tid så har den generelle holdning i norge om ikke-vestlig innvandring forandret seg mye. Ta bare her på diskusjon.no som et eksempel, antall "anti-innvandring tråder" har jo eksplodert. Nasjonalismen i Europa sprer seg som gressbrann, som en reaksjon mot dagens innvandring. Nå kan man jo faktisk diskutere denne saken uten å bli lynsjet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å være sikker på at spørsmålet ikke forsvinner nok en gang: Hvilke genetiske egenskaper vil gå tapt ved raseblandingg (nok en gang, sett bort fra utseende)?

Hvorfor er dette spørsmålet så viktig?

[...]

Hvorfor må vi holde frem et spesifikt gen som gjør oss spesielle, for at vi skal få ha trygge og stabile europeiske samfunn for våre europeiske etterkommere?

Spørsmålet er ikke så viktig, men enkelte hevder å ha svaret. Jeg er interessert i dette svaret. Det er det hele. Hvis det viser seg at enkelte ikke har svaret likevel er selvfølgelig det helt greit, men jeg forventer da å få det til svar.

Hvorfor "dere" må holde frem et spesifikt gen? Fordi "dere" hevder at raseblanding (ikke innvandring, men raseblanding) vil føre til degenerasjon og tap av "karakteristikker" ikke begrenset til utseendet. Noe av dette må være genetisk, og fremmer man slike påstander må man kunne peke på noe konkret.

Jeg svarer ikke på resten av innlegget fordi jeg ikke er interessert i en debatt om hvorvidt innvandring/multikulturalisme er bra eller ikke, beklager.

Jeg jobber på en barneskole, det er utrolig hva litt masing kan gjøre.

Fair enough, det er jo trossalt gutten med eventyrene du diskuterer med.

Hva har du å si til denne logikken da? Vil si det er en logisk forklaring til eventyret.

Jeg er overbevist om at etniske folkeslag har en bedre tilpasset fysisk genpool for et område en enn en etnisk innvandrer fra en annen verdensdel.

Det spørs. Over et langt tidsrom, helt klart; ja.. Tar man den enorme innvandringen Amerika har opplevd vil innbyggerne der ikke ha "tjent" noe evolusjonsmessigsett av å ha bodd der i litt over 500 år. Snakker man om et folk som har vært innenfor et gitt område i titusenvis av år kan man nok heller begynne å snakke om en bedre tilpasset genpool.

Folk som Gutten fra Eventyret drar dog dette ekstremt mye lengre. Jeg kan, ved hjelp av enkelte vaksiner og passende klær, bosette meg overalt (med forbehold om svært få unntak) der det fra før bor mennesker. Gutten fra Eventyret snakker ikke om "bedre tilpasset", han snakker om at en blanding av raser er direkte ødeleggende.

Lenke til kommentar

Internetthelter har vi massevis av i Norge, hvis du ønsker en slik organisasjon, ikke prat om det, gjør det. Jeg kan trygt si at iløpet av veldig kort tid så har den generelle holdning i norge om ikke-vestlig innvandring forandret seg mye. Ta bare her på diskusjon.no som et eksempel, antall "anti-innvandring tråder" har jo eksplodert. Nasjonalismen i Europa sprer seg som gressbrann, som en reaksjon mot dagens innvandring. Nå kan man jo faktisk diskutere denne saken uten å bli lynsjet.

Jepp, det er instinktene til folk som vekkes til live når man ser datteren bli gruppevoldtatt av negre og deretter tar livet sitt.

Egentlig er det litt bra at de som støtter sitt eget folkemord blir silt ut slik at slekten som er bevisst på hvem de er kan fortsette uten marxistene.

Foreløpig er det 40% som mener nordmenn er et urfolk.

Hvis vi ikke er et urfolk, hva er vi da?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis vi ikke er et urfolk, hva er vi da?

Vel, jeg har fått med meg at flere brukere i denne tråden mener at man må være en liten minoritetsetnisitet i et område som har blitt kononialisert av andre etnisiteter for å bli regnet som urbefolkningen i et land.

Slik jeg ser det, er urbefolkningen i et land rett og slett den gjenlevende befolkningsgruppen som har levd lengst i dette landområdet.

I Norge's tilfelle, er dette samene og de germanskættede nordmennene.

Våre forfedre har levd her til lands i lange tider, og næret den hellige nordiske jord med vårt blod, vår svette og våre tårer.

Det nordiske menneske og den nordiske jord hører sammen, og våre forfedre snur seg i gravene over de svikefulle menneskene som ønsker å gjøre vårt land multikulturelt.

La Norge igjen bli et land som setter det norske folk først!

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at dette er et problem. Men om man ønsker noe gjennomslagskraft må man trå forsiktig. Nasjonalistiske ideer og "white power" tankegang vil assosieres med nynazisme, rasisme og Hitler. Ergo kan feil ordlegging føre til at man skyver bort personer som egentlig er enig i det man sier.

Men så har man jo evolusjonsaspektet. Selv om vi mennesker gjør vårt beste for at de svakeste skal overleve så vil "survival of the fittest" fremdeles gjelde.

Og når man først nevner evolusjon så er det vel verdt å nevne at våre forfedre levde i stammesamfunn. Mentaliteten man hadde den gang er fremdeles gjeldende i dag. Samme regler gjelder! At en stamme er kritisk til at en annen stamme kommer og befolker deres område og spiser av matlageret, ja det er vel ikke så unormalt?

Forskjellen fra den gang og nå er at vi ikke kan ta en klubbe og slå ihel inkompetente stammeledere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke hva "flere brukere mener", men hvordan FN forstår og definerer begrepet. Men FN er vel jødestyrt, så de kan man ikke høre på. :roll:

FN? Hva så?

Nordmennene er den eldste etnisiteten i mesteparten av Norge, og da er vi også UR-befolkningen i landet (og samene er UR-befolkningen i NORD).

Burde være ganske opplagt, skulle man tro.

Edit:

Godt sagt, Tå!

Endret av Wyrd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forholder meg heller til hva FN sier enn hvordan en brungrumsete rasist tolker ordet på et forum.

Tå: Det er mer til et menneske enn evolusjon og biologi. Vi har instinkter, men vi kan overstyre dem. Det er faktisk mulig å være seg bevisst generaliseringer og fordommer mot andre etnisiteter og gjøre noe med dem, fremfor å skylde på "evolusjonen".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tå: Det er mer til et menneske enn evolusjon og biologi. Vi har instinkter, men vi kan overstyre dem. Det er faktisk mulig å være seg bevisst generaliseringer og fordommer mot andre etnisiteter og gjøre noe med dem, fremfor å skylde på "evolusjonen".

Ja det er jo greit nok, men er det ønskelig? Det blir jo det samme som å undertrykke de evolusjonistiske drivere. Som sagt, vi skaper et samfunn der vi tilrettelegger for at "svake" grupper skal overleve.

Og selv om det skulle være ønskelig er det i det hele tatt realistisk? Fordommer og generaliseringer er umulig å unngå. Hjelper lite at vi har en liten naiv gruppe som sitter på toppen av pyramiden som fantaserer hvor fantastisk vi vil få det i et multikulturelt samfunn. Gir ihvertfall ikke mye mening når det sitter en somalisk dame på grorud med 12 unger mens faren er ute og voldtar lettkledde kvinner.

Vet du hvilke samfunn de har mange steder i Afrika og midtøsten? Jo, det er stammesamfunn. Hva slags mentalitet er det da snakk om? Forventer at disse menneskene skal komme til Norge/Europa og bli velfungerende borgere, ja da er man vel litt smånaiv. Men at man har sånne holdninger er jo forståelig. Skal virkelig ikke undervurdere den indoktringeringen som forekommer i dagens Norge. Jeg er faktisk litt småimponert over hvor effektiv den er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så hvis man argumenterer mot rasisme og forsvar av fordommer og generaliseringer, så er det fordi man er "indoktrinert"? Mens dere som vil ha Norge for nordmenn er de eneste som kan tenke selv?

Ikke bare har dere avskyelige holdninger, dere er også så fulle av retorikk og dårlige hersketeknikker at det ikke er mulig å debattere. Herregud.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bare har dere avskyelige holdninger, dere er også så fulle av retorikk og dårlige hersketeknikker at det ikke er mulig å debattere. Herregud.

Du er ikke rett person til å anklage oss for disse tingene.

Først kan du gi deg med å kalle nasjonalister for "brungrumsete rasister". :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Linjen mellom nasjonalisme og rasisme er forferdelig tynn, og de fleste som debatterer for Norge for nordmmenn her på forumet trår over den rett som det er. Og, som sagt, det er umulig å debattere når de fleste argumenter blir møtt med "handwaving", bortforklaringer, retorikk og hersketeknikker. Når jeg til slutt sprekker og kaller noen for "brungrumset rasist", så er det fordi jeg har fått mer enn jeg kan tåle av slike "debatteknikker" og uttalelser om "menneskelige raser" som gir meg en vemmelig smak i munnen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis man argumenterer mot rasisme og forsvar av fordommer og generaliseringer, så er det fordi man er "indoktrinert"? Mens dere som vil ha Norge for nordmenn er de eneste som kan tenke selv?

Jeg sier at fordommer og generaliseringer er umulig å unngå. Det at man ikke godtar dette er det som gjør at jeg velger å stemple folk som indoktrinert. Du vrir og vender etter eget velbefinnende. Du tilegner meg dessuten holdninger jeg ikke har. Jeg har ikke nevnt noe sted at jeg ønsker et Norge for nordmenn. Det jeg sier er at dagens situasjon er problematisk og at det trolig ikke vil bli noe særlig bedre.

Verden er for ordens skyld ikke svart og hvit. Den er full av gråfarger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal virkelig ikke undervurdere den indoktringeringen som forekommer i dagens Norge. Jeg er faktisk litt småimponert over hvor effektiv den er.

Det sies til stadighet at det tredje riket var en sånn kløpper til dette med propaganda, men de kan ikke måle seg med den norske stat.

Her er hva et raskt googlesøk på de vanlige begrepene hjernevaskede slenger rundt seg ga.

http://www.mangfoldsportalen.no

http://www.lnu.no/pages/side.aspx?nr=87 <-- se støtteordninger.

http://www.ntnusamfunnsforskning.no/sitepageview.aspx?sitePageID=1004

Avdeling for mangfold og inkludering

Forskningsmiljøet arbeider med spørsmål knyttet til inkludering og integrering i bred forstand. Målsettingen om inkludering og deltakelse omfatter alle – uansett bakgrunn, forutsetninger og funksjonsevne. Økt etnisk mangfold og en større bevissthet om de prosesser som bidrar til marginalisering og utestenging, er et viktig utgangspunkt for vår forskning og faglige aktivitet.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/integrering.html?id=1138

Integrering og mangfold

Regjeringen arbeider for et inkluderende samfunn. Alle som bor i Norge skal ha like muligheter til å bidra og til å delta i landets fellesskap.

http://www.limnett.no/

Likestilling, integrering og mangfold.

http://www.kun.nl.no/no/regionalt_likestillingssenter/

Funksjon

Regionale likestillingssenter skal ha en funksjon som pådriver, iverksetter og veileder for likestilling - og mangfoldsarbeid, med forankring i nasjonal og regional politikk. Sentrene skal arbeide i nær kontakt med nasjonale, regionale og lokale myndigheter, virksomheter og organisasjoner innen samfunns- og arbeidsliv. En viktig funksjon vil være å bidra til at ulike tiltak formidles og eventuelt koordineres mellom ulike nivå i forvaltningen, mellom offentlige og private aktører. Som faglig støttespillere for nasjonale og regionale myndigheter kan sentrene bidra til å identifisere likestillingsutfordringer og formidle disse tilbake til fagdepartement og andre relevante myndigheter.

http://www.pf.no/id/5116

Politiets Fellesforbund arbeider for mangfold og likestilling på nasjonalt og lokalt nivå, og internt i forbundet og i politi- og lensmannstetaten. Vi skal motivere, utdanne og oppfordre kvinner til å ta lokale og sentrale tillitsverv. Politiets Fellesforbund skal uttrykke klare holdninger i arbeidet for mangfold og likestilling.

Forbundet har nedsatt et eget utvalg som skal være en pådriver i likestillingspolitikken i politi-Norge.

http://www.nih.no/templates/projects____8940.aspx

Formål

Hensikten med prosjektet var å få en dokumentasjon om likestilling i norsk idrett, spesielt når det gjelder kjønn. I tillegg har en innhentet informasjon om likestilling i idretten for personer med ikke vestlig etnisk bakgrunn og med nedsatt funksjonsevne.

http://www.imdi.no/no/Nyheter/2010/Gratis-kurs-om-mangfold-og-likestilling-i-arbeidslivet-/

Aktivitets- og redegjørelsesplikten for norske virksomheter ble i 2009 utvidet til å omfatte nye krav i forhold til aktivitet for å fremme likestilling og hindre diskriminering. Det ble også satt nye krav til rapportering i årsberetning

-------------------

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...