Gå til innhold

Bør etnisk norske organisere seg?


Bør etniske nordmenn organisere seg?  

115 stemmer

  1. 1. Bør etniske nordmenn organisere seg?

    • Ja. Nordmenn er et urfolk akkurat som samene og har rett til overlevelse.
    • Nei. Nordmenn bør være uten rettigheter som urfolk.
    • Vet ikke
      0
    • Bryr meg ikke
    • Alle mennesker er like. Det finnes ikke menneskeraser.
    • Ser ikke behovet for organisering


Anbefalte innlegg

Samene har klart å redde sin eksistens og kultur på bakgrunn av at de organiserte seg på en politisk korrekt måte, der det var samenes overlevelse som folk som stod i fokus.

 

I dag er etniske nordmenn ikke lenger en og samme folkegruppe. Forrige stortingsvalg viste at nordmenn som er stolt av sin egen identitet og vil bevare sitt folk og kultur, er i et mindretall i Norge. Det finnes heller ikke noen nasjonalister på stortinget. Det som for 100 år siden var en selvfølge, er i dag blitt politisk ukorrekt.

 

Det vi trenger, for å gå den harde fremtiden i møte, er en organisasjon for etnisk norske på samme måte som samene har.

 

Alle som har norsk opphav kan kunne bli med, også norsk-amerikanere og andre utflyttere. Alle som er stolt av sitt land, folk og kultur (alt fra viking tiden til romantikken) må organisere seg!

 

Ser frem til saklige svar!

Endret av nico69
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg kunne ikke tenke meg en slik organisasjon. Vi trenger ikke mer "oss vs dem"-inndelinger. Vi er heller ikke i en situasjon som kan sammenlignes med samer, nord-amerikanske indianere og andre etniske minoriteter som organiserer seg.

 

Nja, eneste grunnen til at vi ikke har negativ befolkningsvekst er jo at vi tok inn noen å 70 tusen invandrere ifjor. Vi er dermed et ut-døende folk, som snart får en større andel gæmliser/pansjonister enn det vi er vant til. Det fødes færre nordmenn enn det det dør.

 

Faren med en slik organisering er å fa nasjonalisme stemplet og dermed rasisme. Ønsker at en av dagens partier tar et klart standpunnkt for å redde "gamle-norge" fra globaliseringen. Jeg personlig har ikke sett nokk vintre til å utale meg så veldig om "gamle-norge" men etter det jeg har hørt, er det sansynelig for meg at i fremdtiden vil "gamle noreg" være visket ut i forhold til den nye verden ('s ordningen).

Lenke til kommentar

Nei, jeg kunne ikke tenke meg en slik organisasjon. Vi trenger ikke mer "oss vs dem"-inndelinger. Vi er heller ikke i en situasjon som kan sammenlignes med samer, nord-amerikanske indianere og andre etniske minoriteter som organiserer seg.

 

Nei, du kunne ikke tenke deg det fordi du ikke anser deg som etnisk norske men en verdensborger? Hvor sa jeg at det er oss vs dem? Uansett, der er etniske nordmenn som må lide av innvandringen ikke omvendt. Etniske nordmenn er i et meget lite mindretall i Norge. Det handler ikke bare om genetikk men også bevissthet og en stolthet av det man er. Er vel bare et fåtall her på forumet som sier ut at de vil bevare nordmenn/nordiske folk. De blir kalt alt mulig rart.

 

Vi er absolutt i en slik sitasjon! Har du vært i groruddalen? Der blir etnisk norske fryst ut for å være etnisk norsk, dvs. oppføre seg på en måte som ikke er muslimsk eller utelandsk. Hva har du å si til det? Oslo blir snart flertall utenlandsk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det er noen gode grunner til å være stolt av landet sitt og kulturen sin måtte det være åpenhet, formbarhet og flyt, ikke stri konservatisme og stillstand. En kultur som ikke utvikler seg er død, og hører hjemme på museum.

 

Hvorfor skal vi ikke utvikle oss? Det er dumt å ikke utvilkle seg, men alle folkeslag har en grunnstamme som binder dem sammen. Først er det genetisk men like genetikk betyr ikke at alle har samme kulturelle identitet.

 

Hvis man ikke er stolt over å være nordmann, så må man skaffe seg en annen identitet. Alle trenger en identitet.

 

Ettersom nordmenn kun utgjør 4 millioner i Norge pluss noen i utlandet, så er vi en liten minoritet på verdensbasis og bør organisere oss ellers kommer vi til å dø ut. Virker som om de fleste "norske" her på forumet har dødd ut som nordmenn allerede.

 

Forøvrig ser jeg at det er et svært nært slektskap mellom nordmenn, islendinger, svensker og dansker både genetisk og kulturelt. Kanskje vi burde få til en slags skandinavisk/nordisk organisasjon? Forøvrig finnes det organisasjoner for somalere, pakistanere og omtrent alle innvandrere i Norge. Merk at alle disse kommer fra land med overbefolkning.

Endret av nico69
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva definerer du som "gamle-Norge"? Norges kultur og språk har alltid vært dynamisk og i endring, det er ingenting nytt. Jeg vil gjerne også se dokumentasjon på at nordmenn anses som et utdøende folkeslag.

 

Jeg klarer ikke å gi en definisjon på norsk kultur eller språk. Klarer du? Hva er sær-norsk arv? Er dette det?

 

I fare for å starte en helt annen debatt, sier jeg følgende:

 

Norsk kultur er å være dynamisk og åpen for endringer, men det _må_ sje på våre premisser. En stor grad av det som skjer nå er at vi importerer en kultur som er fastlåst, og prøver å leve mest mulig som en kar gjorde for 2000 år siden.

 

Hva slags dokumentasjon vil du se? holder det med en vg artikel som inneholder de tallene jeg har nevnt? Finnes nok ingen dokumentasjon fra organsisasjoner som FN på at nordmenn er et utdøende folkeslag.

 

Men hva er definsjonen på et "utdøende folkeslag"? Jeg vil brukt at det fødes færre en det det dør.

 

Ja til kulturelt mangfold, nei til multikultur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, du kunne ikke tenke deg det fordi du ikke anser deg som etnisk norske men en verdensborger?

Nei, jeg ser på meg selv som etnisk norsk, og er svært takknemlig for at jeg er en nordmann.

 

Ang. Groruddalen så er det et enkeltsted. Det må være snakk om at nordmenn som folkeslag blir en undertrykt minoritet før jeg kan se et slikt behov, og vi er langt fra å være noe slikt.

 

 

Finnes nok ingen dokumentasjon fra organsisasjoner som FN på at nordmenn er et utdøende folkeslag.

Ergo mener jeg det blir feil å si at vi er nettopp det - et utdøende folkeslag. Hadde vi vært det, så hadde FN tatt det opp.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen gode grunner til å være stolt av landet sitt og kulturen sin måtte det være åpenhet, formbarhet og flyt, ikke stri konservatisme og stillstand. En kultur som ikke utvikler seg er død, og hører hjemme på museum.

 

Hvorfor skal vi ikke utvikle oss? Det er dumt å ikke utvilkle seg, men alle folkeslag har en grunnstamme som binder dem sammen. Først er det genetisk men like genetikk betyr ikke at alle har samme kulturelle identitet.

 

Hvis man ikke er stolt over å være nordmann, så må man skaffe seg en annen identitet. Alle trenger en identitet.

Genetikk binder oss ikke sammen. Identitet trenger ikke å være en fast, kollektiv verdi man må beskytte. Til vanlig tenker ikke folk noe særlig på slike ting, men de gangene de kommer på banen er når etniske entreprenører tar det i bruk for å styre folk i en eller annen retning. Det er farlig og unødvendig, noe historien er stappfull av eksempler på.

Lenke til kommentar

Finnes nok ingen dokumentasjon fra organsisasjoner som FN på at nordmenn er et utdøende folkeslag.

Ergo mener jeg det blir feil å si at vi er nettopp det - et utdøende folkeslag. Hadde vi vært det, så hadde FN tatt det opp.

 

Sant, men norge kan aldri stilles på lik linje som de landene som FN passer på. Det er vi for rike til. Men skal vår rikdom hindre oss i å sette fokus på utvanningen på norsk kultur? (altså at folke slaget vårt viser tegn på å dø ut)

 

 

Grorudalen er et enkelt sted, men et sted må det starte. Jeg nekter for en amerikansk ghetto kultur i norge! Varsellapme PÅ/AV

Lenke til kommentar

Men hva skal vi si er utvanning av norsk kultur, og hva er berikende for norsk kultur? Hva er forskjell på kultur i endring og kultur som blir utvannet? Som du selv sier - du kan ikke klart definere hva som er "norsk kultur", det er ikke noe du kan plassere i en liten boks, peke på og si "Der! Der er norsk kultur, og dette er det jeg vil bevare uten påvirkning eller endring."

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke svar alternativet "Jeg gir faen", Jeg greier ikke helt å sette meg inn i mentaliteten om at man må tvinge et helt folkeslag til å holde sammen og holde seg vekk fra alle andre mennesker og raser.

 

Om Nordmenn skal organisere seg får være opp til vært individ og det vil helt sikkert dukke opp sånne grupper etter hvert, mtp innvandringen som vil komme de neste tiårene.

 

Men jeg kommer ikke til å stoppe eller fordømme noen som lager en sånn gruppe, ikke støtte den heller.

Endret av Zaftig
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hva skal vi si er utvanning av norsk kultur, og hva er berikende for norsk kultur? Hva er forskjell på kultur i endring og kultur som blir utvannet? Som du selv sier - du kan ikke klart definere hva som er "norsk kultur", det er ikke noe du kan plassere i en liten boks, peke på og si "Der! Der er norsk kultur, og dette er det jeg vil bevare uten påvirkning eller endring."

 

 

Preking er ikke berikende, ei heller kvinne undertrykkelse. En kultur i endring er resultatet av en gruppe mennesker som kolektivt endrer seg. En utvannet kultur er resultatet av to grupper mennesker som blander seg. Det er en stor forskjell her.

 

Du stiller riktige og viktige spørsmål, og det er som du sier, det finnes ingen norsk kultur boks vi kan ta ned fra hylla og romstere i for å lete fram argumenter her.

 

Det man derimot kan gjøre er å se på hva som skjer i samfundet. Om 20-30 år vil vi kunne se en beriket norsk kultur. Da vil hoveddelen av ikke-etnisk norske være resultatet(barn) av en norsk kultur og en invandret kultur. Fram til da vil vi ha en utvanning, fordi flerparten av de ikke etniske norske er resultat av den kulturen de emigrerer fra.

 

Problemet nå er at det den nye kulturen ikke vil føye seg etter kulturen den flytter til. Av redsel for å miste verdi grunnlaget de er vokst opp med. Helt naturlig og forståelig, ,men også frustrerende for oss som står på sielinja og ser på.

Lenke til kommentar

Ja, nordmenn som en etnisk gruppe med eldgamle genetiske, historiske og kulturelle røtter i Norge begynner å trues av den globalistiske politikken og tankegangen, og på grunn av dette er det viktig at vi begynner å organisere oss i en etnisk interesseorganisasjon.

Om vi tar initiativet til dette, er det nesten garantert at medlemstallene vil stige og stige etterhvert som etniske nordmenn blir klar over vår eksistens, og samtidig konfronteres med de "multikulturelle" problemene.

 

Interesseorganisasjonen for etniske nordmenn bør videre være koblet med interesseorganisasjoner for andre nordiske, germanske og europeiske folk!

 

Stridsøksen må tas opp, dette handler om de europeiske folks langsiktige overlevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har aldri vært altruistiske eller "humane" årsaker til masseimmigrasjonen til vestlige land, målet har alltid vært avskaffelsen av den adamske rase.

 

Hva er den adamske rase, om jeg tør spørre?

 

Har ikke hørt det begrepet før, men vil tro at han mener den hvite rasen, antropologisk betegnelse europoid/kaukasoid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...