Gå til innhold

Samsung UE40C5105. Har noen noen erfaringer med denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe erfaring med å sammenligne 50 og 100 Hz, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Jeg er fornøyd med min. Noen erfaringer følger under. Mest negativt, men det er nå en gang slikt jeg pleier å henge meg opp i. Det som er negativt legger man merke til, mens det som er bra tenker man ikke så mye over. Som sagt er jeg fornøyd med TVen min, angrer definitivt ikke på kjøpet og ville ikke valgt en annen TV om jeg skulle valgt på nytt.

Positivt:

+ Ser bra ut, også hengende

+ Bra bilde, så vidt jeg kan bedømme

Nøytralt

o TVen kan spille av datafiler (bilde, film, musikk), DLNA (og USB, tror jeg). Dette fungerer sånt tålelig bra. Hvis du har en HTPC eller PS3 er begge disse å foretrekke som avspillere fremfor TVen. Jeg bruker aldri denne funksjonaliteten på Samsungen.

o HDMI-CEC (lar deg f.eks. kontrollere PS3 fra Samsung-fjernkontrollen via TVen) virket i begynnelsen og var veldig praktisk, men nå får jeg det ikke til å fungere lengre.

Negativt:

- Tungvidt å bytte kilde. Jeg foretrekker direkte valg, men må trykke Source, bla til riktig og trykke OK.

- Glassrammen ytterst er av plastikk. Etter endel løfting har min fått noen skader som ser ut som at rammen har løsnet litt/sprekker i plasten. Kun synlig fra siden, og ikke spesielt synlig i det hele tatt.

- Min TV har en veldig svak ujevnhet i bakgrunnsbelysningen (muligens liten lekkasje langs kanten). Kun synlig når det er mørkt i rommet og TVen viser et helt svart bilde.

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring med å sammenligne 50 og 100 Hz, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Jeg er fornøyd med min. Noen erfaringer følger under. Mest negativt, men det er nå en gang slikt jeg pleier å henge meg opp i. Det som er negativt legger man merke til, mens det som er bra tenker man ikke så mye over. Som sagt er jeg fornøyd med TVen min, angrer definitivt ikke på kjøpet og ville ikke valgt en annen TV om jeg skulle valgt på nytt.

Positivt:

+ Ser bra ut, også hengende

+ Bra bilde, så vidt jeg kan bedømme

Nøytralt

o TVen kan spille av datafiler (bilde, film, musikk), DLNA (og USB, tror jeg). Dette fungerer sånt tålelig bra. Hvis du har en HTPC eller PS3 er begge disse å foretrekke som avspillere fremfor TVen. Jeg bruker aldri denne funksjonaliteten på Samsungen.

o HDMI-CEC (lar deg f.eks. kontrollere PS3 fra Samsung-fjernkontrollen via TVen) virket i begynnelsen og var veldig praktisk, men nå får jeg det ikke til å fungere lengre.

Negativt:

- Tungvidt å bytte kilde. Jeg foretrekker direkte valg, men må trykke Source, bla til riktig og trykke OK.

- Glassrammen ytterst er av plastikk. Etter endel løfting har min fått noen skader som ser ut som at rammen har løsnet litt/sprekker i plasten. Kun synlig fra siden, og ikke spesielt synlig i det hele tatt.

- Min TV har en veldig svak ujevnhet i bakgrunnsbelysningen (muligens liten lekkasje langs kanten). Kun synlig når det er mørkt i rommet og TVen viser et helt svart bilde.

Det står at TV´n har wifi. Betyr det at du kan streame filmer trådløst fra PC´n? Har du i tilfelle prøvd dette og hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

Har koblet min TV til nettverket med kabel, så jeg har ikke prøvd WiFi. Men jeg antar at det fungerer som streaming med trådet nett, med unntak for full-HD innhold (WiFi klarer ikke streame det). Som sagt bruker jeg ikke streaming-funksjonaliteten til TVen. Testet det litt i begynnelsen, og det er virker som forventet. Den er grei nok å bruke, men foretrekker helt klart PS3en eller XBMC fra PCen til slike ting. Brukergrensesnittet er bedre på de sistnevnte (spesielt XBMC), og oppskaleringen av SD (dvs. ikke-HD) DivX (og lignende) er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...