dystband Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hei. Jeg er en gutt på 17 år som skal gå påbygg til neste år, går VG2 på medier&kommunikasjon! Jeg har meldt meg opp på eksamener i mai i norsk for å slippe 10 timer norsk i påbyggsåret. Det jeg lurer på er egentlig hva som foregår på en muntlig eksamen. Det har jo vært så mye endringer, nye reformer og alt slikt. Det står at jeg har 20 minutter forberedelsestid der jeg får utlevert en ukjent tekst eller en annen oppgave fra et hovedområde i læreplanen. Så står det: "Instruks: "Kandidaten førebur seg på å vise kompetansen sin innenfor hovudområdet og/eller i tekstanalyse" Selve eksamenen står det at "Kandidaten gjer greie for oppgåvå frå førebuingsdelen og svarar på oppfølgingsspørsmål" "Kandidaten blir eksaminert i ei oppgåve knytta til leselista, med spørsmål som kan kome frå alle hovuområde i læreplanen, inkludert den sjølvalde fordjupningsoppgåva" Jeg har grei peiling på ulike epoker, forfattere og verk - og har tenkt å ta med meg bøkene og noen ark som viser hvordan jeg analyserer tekster til den første delen. Er det lov med disse hjelpemidlene på del nummer en? Hva tror dere sjansene mine er? Takk for svar! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Dersom du kan din norskhistorie greit vil du klare det med glans. Du får 20 gode minutter å forberede deg på, og sensor hjelper deg på veien under eksamen med spørsmål dersom du stopper opp. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå