Gulrotsaft Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Heisann. Trodde jeg hadde fulgt med i svingene, men ble litt usikker her. En kompis som trenger noe å spille med til rundt 10 000. Mener selv å ha fått med meg at det er CPU: I5-2500K med en hyper 212 (?) for de som ikke skal overklokke men bare vil ha det stillere GPU: gtx 570 PSU: ax eller hx 750 HK: asus P8P67 B3 RAM: 8 gig av nesten hva som helst HDD: spinnpoint f3 samt en SSD for de som liker slikt Kabinett etter smak. Er dette nogenlunde rett eller burde man se på andre ting? På forhånd takk for konstruktive innspill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Du har forstått det meste helt korrekt :-) Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 siden det meste er forstått korrekt hadde jo vært fint om du påpekte hva som ikke var det:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Ingenting er galt, men du kan kanskje vurdere HX650 som er litt mer egnet og ikke overkill og minne hadde jeg ikke valgt hva som helst, det kan være lurte å velge noen brikker med kjøleribber som er sett av 2x4GB. Lenke til kommentar
leetabix2 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hvorfor velge brikker med kjøleribber når DDR3 minne ikke genererer varme? Du har rett i at det skal være to brikker for å utnytte dualchannel til Sandy Bridge. Av RAM-brikker kan jeg anbefale Corsair XMS3 Vengeance 8gb 1600MHz CL9 1.5v(vær obs på store kjøleribber som kan skape problemer med cpukjøler. Volt er bare relevant dersom han planlegger å overklokke. Det går fint an å velge to vanlige XMS3 brikker, men disse kjører da på 1.65v.) Eller identiske specs til Vengeance, uten de store kjøleribbene: G.Skill Ripjaws X 8gb 1600MHz CL9, disse lagerføres av Multicom. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Vel, burde jo selvfølfølgelig påpekt at jeg viste det burde være 2x4 gig. Med tanke på PSU så er det vel en knapp 100lapps forskjell på 650 og 750 og det er vel slik at PSU lever lengre jo mindre belastning den har om jeg har skjønt det rett? men lurte litt på dette med kabinett, hva er best i mellomklassen om man helst vil ha noe ikke diskotek men samtidig et greit kabinett til helst under 1000 bøkks. Ser jo ut som om de fleste kabinetter i dne prisklassen skal trenge en egen psu til alt lyset Edit: @leetabix2 tenker det er lettest å handle alt hos dustin som jeg mener å ha fått med meg er rimelig greie på pris og har bra kundeservice. Om en spesiell ramtype der skiller seg ut over mengedn på kvalitet uten å koste familiegården så tar jeg gjerne mot anbefalinger. Skal som nevnt i tittelen PRØVE å holde på 10 000 og helst ikke så mye mer en et par hundre over Endret 9. mai 2011 av ananashapå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hvorfor velge brikker med kjøleribber når DDR3 minne ikke genererer varme? Har aldri sagt noe som helst om varme. Kjøleribber er så godt som fellesnevneren for alle brikkene som ikke hører til value-segmentet, og der er det masse ymse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Med tanke på PSU så er det vel en knapp 100lapps forskjell på 650 og 750 og det er vel slik at PSU lever lengre jo mindre belastning den har om jeg har skjønt det rett? men lurte litt på dette med kabinett, hva er best i mellomklassen om man helst vil ha noe ikke diskotek men samtidig et greit kabinett til helst under 1000 bøkks. Ser jo ut som om de fleste kabinetter i dne prisklassen skal trenge en egen psu til alt lyset En hundre lapp til og fra har ikke så mye å si, men HX650w bør holde og er av god kvalitet. Angående stilrene kabinett til den prisen har du Fractal Design Define kabinettene og Corsair 600t. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Mens vi snakker om å følge med i svingene: Det lages opptil flere titalls tråder som denne hver eneste dag... Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Siden du tenker på å handle fra Dustin Home bør du bytte skjermkortet til HD 6870 da det gir betydelig mer for pengene enn GTX 570, og Dustin Home har det så billig at du får to av det til samme prisen som ett GTX 570. Ett HD 6870 bør nok være nok for de fleste, men hvis du synes GTX 570 er verdt prisen så bør to HD 6870 i alle fall være verdt det. Link til HD 6870 hos Dustin. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Du kommer veldig sjelden opp i maks load med en datamaskin, men om du kjører folding@home kan du komme ganske nære (80-90%). Med 750W har du alltid plass til SLI/Crossfire også. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 @Ar`Kritz Da jeg ikke fant noe som passet helt etter par tre sider laget jeg en ny. Siden det blir laget så mange då kan jo det være grunnen. Er jo ingen som tvinger deg til å svare i / se på min heller Forøvrig takk fro konstruktivt innlegg @Dauemannen og arni90 (som forøvrig har et latterlig bra profilbilde) Hvis man bestiller 2x6870(godt tips forøvrig) så kan det jo kanskje være greit med hx 750 da. Det jeg lurer litt på da er jo om AMD har driver slik at han slipper å sitte å prakkes med dette i lengre tid? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 HX 750W takler som sagt 2x GTX 570, som spiser nesten 100W mer per stk. Du har faktisk mulighet til å overklokke dette uten at du går over 750W fra PSUen. 2x HD 6870 i Crossfire + en i5-2500k vil garantert ikke trekke mer enn 650W, men som sagt: En 750W kan holde en god stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå