stighenning Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hvilke type minnekort bør jeg velge ? Skriver det billige kortet raskt nok for serie-shooting ? 604759 SanDisk Secure Digital Extreme® HD 16GB Photo and Video, 20MB/s, SDHC, Class10 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604759 399,- 624511 SanDisk Secure Digital Extreme®SDHC 16GB Photo and Video, 45MB/s, UHS-I class 1 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624511 609,- Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Alle kort skriver "raskt nok" til at du får en full serie i RAW - spørsmålet er hvor lang tid det tar å tømme bufferet så det er klar til en ny runde. Ville vurdert det dyrere om du skyter mye serier og hastigheten er kritisk. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg skrev ikke noe om pris... (glemte jeg) Men pris er litt avgjørende.. Kamera kostet endel nytt og har ikke så mange rubler igjen til å kjøpe minne kort. Så vil det holde med et 20m/s kort (399,-) så kjøper jeg helst dette. Men takker hjertelig for innspill! Lenke til kommentar
HFPzN Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Som Trondster skriver: Om du ikke har en bruk hvor du tar mye seriebilder i RAW så holder det rimligste kortet (også til HD-filming). Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Supert! Det med filming hadde jeg også glemt Takk! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har en Ultra-kort (15 MB/s), men da ble det fort stopp ved bruk av serie (tar i RAW+JPG). Gikk til innkjøp av kortet du linker til (45 MB/s) og da har jeg ikke møtt på noe problem enda. Tar riktignok ikke kjempemye seriebilder, men har ikke merket den samme "lag'en" som jeg gjorde før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå