Ohny Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Først vil jeg si jeg er ganske dårlig til å forklare, ting kan bli uoversiktlig Skal prøve å gjøre mitt beste. Vi har 2 x D-Link DIR855 som vi ønsker å koble opp mot hverandre fra Hus1 til Hus2. Er det noen som har kjennskap hvordan jeg kobler router fra Hus1 til Hus2 (som ligger ca 10 meter unna)? Har lest et sted at man skal koble kabel fra router1 til router2 og endre noe i innstillinga, men vi skal ikke ha de to routere ved siden av hverandre, de blir liggenede godt nok 15-20 fra hverandre, og da er ikke som jeg er ute etter. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Skal du koble de sammen trådløst eller kablet? Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hvis du skal koble de sammen trådløst, så behøver du en ethernet converter som kan brukes som trådløsklient. Dette kan gjøres med en router som støtter DD-WRT, f.eks Asus RT-N16 og sette den opp som klient eller klient_bro. Løsning med bro (client bridge) deler LAN med den andre routeren. Alternativt kan du bruke denne: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=159553 Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Skal du koble de sammen trådløst eller kablet? Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok. Kablet Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Da er det bare å følge de guidene du har lest, det spiller ingen rolle om det i guiden fremstår som om de er nærme. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Du skal bruke ruter nr. 2 som en switch? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Har lest et sted at man skal koble kabel fra router1 til router2 og endre noe i innstillinga, men vi skal ikke ha de to routere ved siden av hverandre, de blir liggenede godt nok 15-20 fra hverandre, og da er ikke som jeg er ute etter. Ikke så lett å bli klok på denne tråden ... ^ ^ Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Nei, men antagelig skal ha bruke de guidene han har sett på. Det er bare misforståelse om at avstanden mellom dem betyr noe.. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Skjønner folk blir litt frustret her, er så si dårlig til å forklare Ruter 2 skal ikke brukes som switch. Dealen er at jeg vil sette opp nett i Hus2. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Følg guidene dine selv om de virker som om de står i nærheten av hverandre, og strekk en lang nok kabel mellom dem. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 Jasså? Skal du koble de sammen trådløst eller kablet? Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok. Kablet Endret 13. mai 2011 av iChristian Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 Jasså? Skal du koble de sammen trådløst eller kablet? Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok. Kablet Beklager så mye, der har jeg dreiti meg ut fullstendig. Rett svar: Koble routere trådløst Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 Så vidt jeg kan se, så skal du ikke bruke trådløs, men kablet nett. Nå sier du at du ikke skal bruke kabel. Hvordan forventer du at signalene magisk skal forflytte seg fra A->B? Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Det er derfor jeg lurer på om det er mulig. Tenkte kanskje Ruter2 klarer å finne Ruter1? Kanskje ikke mulig til tross alt? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det er mulig, hvis du bruker Trådløst. Det heter WDS det du bruker for å koble dem sammen, du finner det i innstillingene på routerne dine. Sett det opp mens de står inntil hverandre og så ta med nr 2 til der den skal være. Lenke til kommentar
Ohny Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Aha! Nice, skal få undersøkt det senere. Har to D-Link DIR8?? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg kjenner dem ikke, men erfaringen tilsier at det er veldig greit at det er to routere fra samme produsent om man skal prøve å sette det opp. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Det ser ut til at det ikke fungerer med de to routerne du har hvis modellnummeret fra førsteposten stemmer: Nei 855 & 655 kan bare brukes som router/aksesspunkt uten WDS/klient/repeater. Gjelder å sjekke ut slikt før man kjøper :-) http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 D-link er snille: http://support.dlink.com/emulators/dwl2210ap/index50fc.html?page=wds.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå