Gå til innhold

Koble opp to router

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si jeg er ganske dårlig til å forklare, ting kan bli uoversiktlig :) Skal prøve å gjøre mitt beste.

Vi har 2 x D-Link DIR855 som vi ønsker å koble opp mot hverandre fra Hus1 til Hus2.

Er det noen som har kjennskap hvordan jeg kobler router fra Hus1 til Hus2 (som ligger ca 10 meter unna)?

Har lest et sted at man skal koble kabel fra router1 til router2 og endre noe i innstillinga, men vi skal ikke ha de to routere ved siden av hverandre, de blir liggenede godt nok 15-20 fra hverandre, og da er ikke som jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal koble de sammen trådløst, så behøver du en ethernet converter som kan brukes som trådløsklient.

Dette kan gjøres med en router som støtter DD-WRT, f.eks Asus RT-N16 og sette den opp som klient eller klient_bro.

Løsning med bro (client bridge) deler LAN med den andre routeren.

Alternativt kan du bruke denne: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=159553

Lenke til kommentar

meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 :)

Jasså?

Skal du koble de sammen trådløst eller kablet?

Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok.

Kablet

Endret av iChristian
Lenke til kommentar

meningen var å ikke bruke kabel fra Hus1 til Hus2 :)

Jasså?

Skal du koble de sammen trådløst eller kablet?

Det spiller ingen rolle om de skal stå ved siden av hverandre eller lenger unna, så lenge kabelen er lang nok eller signalet sterkt nok.

Kablet

Beklager så mye, der har jeg dreiti meg ut fullstendig.

Rett svar: Koble routere trådløst ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...