Gå til innhold

Ny strømforsyning - hvilken?

Anbefalte innlegg

Jeg må kjøpe meg en ny strømforsyning etter at min stoppet her om dagen. Samtidig er jeg i prosessen av å oppgradere hele maskinen, litt del for del. Foreløpig skal jeg bare bytte strømforsyning, men jeg tar sikte på å oppgradere skjermkort og prosessor ganske kjapt, og senere oppgradere hovedkort, minne og legge til en SSD-disk.

Uansett - jeg har lite kjennskap til strømforsyninger, så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hva som er "bra" til en rimelig penge. Jeg bør så vidt jeg har skjønt ha minst 500W, men jeg ønsker å ha litt å gå på i tilfelle jeg skal oppgradere senere igjen. Så med andre ord ønsker jeg å kjøpe en med litt mer W enn 500, men jeg vet at 500W holder.

Så hvis noen kan fortelle meg hva jeg bør kjøpe, vær snille og si fra. Forøvrig handler jeg konsekvent hos komplett, hvis noen lurte på det ;)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste merket jeg kan anbefale på komplett.no er Corsair. Cooler Master skal du holde deg unna, Chieftec har et dårlig rykte som de burde fikse før jeg anbefaler dem, Silver Power er ikke alltid å anbefale, Fractal Design er rimelig middelmådig.

Da ender du opp med CX 500W, som ikke er å anbefale om du skal opp i GTX 570 eller HD 6970.

TX V2 650W er god, og koster ikke for mye. Eneste minus er at den ikke er modulær.

HX 650W koster 1000 kr. Du finner langt bedre strømforsyninger til 1000 kr andre steder, og det er ikke verdens beste strømforsyning heller.

Ellers har du TX V2 med høyere effekt som 750W og 850W, om det kan være interessant. Dette kommer jo helt an på hva du skal oppgradere til av skjermkort og lignende.

Lenke til kommentar

Ja, du vet jo hva jeg sitter og vurderer i den andre tråden, så da ser det vel kjapt ut som om det blir CX500W til de skjermkortene vi har diskutert der. Men er fortsatt usikker på skjermkortet etter at han duden solgte det og komplett trakk tilbake tilbudet på 5850 :)

Endret av fredpheonix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...