Gå til innhold

Pc Deler, funker dette? noen forslag til å gjøre det bedre?


Anbefalte innlegg

hallo,

http://i.imgur.com/lOvRH.png

eller

http://i.imgur.com/d3TO3.png

?

tenker å oppgradere til sli ved et senere tidspunkt hvis jeg velger nr2

 

spm1. Hva anbefaler dere?

 

spm2. Hvilket grafikkort skal jeg velge?

 

spm3. Er det nok W?

 

spm4. Noen forbedringer du kan finne på?

 

spm5. Hvilket keyboard anbefaler dere? er vant med et Dell xps M1530 keyboard, så noe lignende er å foretrekke, eller bedre.

 

Burde bære framtidsrettet

Jeg skal i hovedsak game, redigere hd, og mye multitasking antar jeg.

OC er veldig sannsynlig, så snart jeg lærer mer om dette :)

Endret av BeGj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spm 1/2: Jeg ville tatt oppsettet med et 570-kort. Dette ville jeg gjort da GPU vil bli flaskehals MHT cpu uansett, og at du da har bedre buligheter til å gi pcen litt mere "bang" seinere. Når det er sagt gir 2x560 bedre ytelse enn 570-kortet. Men tror et 570-kort vil gjøre jobben bra nok pr. dags dato.

 

Spm 3: 750 W TROR jeg skal holde til 2x560/2x570-kort. (Sjekk her for å være sikker PSU-calculator)

 

Spm 4: Nope....

 

BTW: OC er lekende lett på de nya Asus-kortene. Jeg har fått ca 4.8Ghz ved å bruke den innebygde OC-funksjonen i mitt P8P67-Deluxe kort med en i7-2600K

Lenke til kommentar

Ikke gå SLI, masse problemer med drivere og annet tull der. Dette kommer fra en som selv gikk SLI.

GTX 570 er mer enn nok ytelse på 1920x1080, men om du skal ha 120fps konstant må du nok gå ned på noen innstillinger (ikke at GTX 560 SLI klarer dette heller på alt av spill)

 

750W holder fint for GTX 570 SLI overklokket, ikke noe å være redd for i noen grad her.

 

Define R3 er et bra kabinett for prisen, men her kan du kanskje vurdere å gå opp i litt mer premium-kabinetter 650D, Fortress 02...?

XFX Black Edition 750W er noe bedre enn HX 750W, men det viktigste er at den er billigere.

 

Bruker selv Steelseries 7G, men det er min greie. Det er et mekanisk tastatur, så tastene er ganske annerledes.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ikke gå SLI, masse problemer med drivere og annet tull der. Dette kommer fra en som selv gikk SLI.

GTX 570 er mer enn nok ytelse på 1920x1080, men om du skal ha 120fps konstant må du nok gå ned på noen innstillinger (ikke at GTX 560 SLI klarer dette heller på alt av spill)

 

750W holder fint for GTX 570 SLI overklokket, ikke noe å være redd for i noen grad her.

 

Define R3 er et bra kabinett for prisen, men her kan du kanskje vurdere å gå opp i litt mer premium-kabinetter 650D, Fortress 02...?

XFX Black Edition 750W er noe bedre enn HX 750W, men det viktigste er at den er billigere.

 

Bruker selv Steelseries 7G, men det er min greie. Det er et mekanisk tastatur, så tastene er ganske annerledes.

rart, alle andre jeg hører med sier sli er "the shit" uansett, tror jeg går for corsair 750W og gtx 570.

Men en annen ting jeg lurer på er om komponentene er kompatible med hverandre?

hvilket tastatur anbefaler dere, og hva er forskjellen på et "mekanisk" tastatur og et ikke-mekanisk? (link hos dustinhome foretrekkes)

Lenke til kommentar

Alt fungerer, men å bruke innebygd OC-funksjon blir nesten som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det funker, men prosessoren pleier vanligvis å degradere ganske fort for så tilslutt å dø.

 

Eneste mekaniske tastaturet jeg finner på dustin.no mot gamere er Razer BlackWidow, så får du vurdere om det er verdt det eller ei.

Forskjellen på mekanisk tastatur og et vanlig tastatur kan leses om her: Mechanical keyboard guide

 

Forskjellen ligger mest i hvordan det blir å trykke ned tastene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...