Gå til innhold

Hellas er konkurs, men korrupte EU-ledere fortsette lureriet.

Anbefalte innlegg

Hva er dette for noe tull? Hvem klarer seg med 160 % Debt/GDP ratio?

Korrupte EU-ledere fortsetter med triksing og mixing for å holde drømmen fra Helmut Kohl-perioden oppe; 80 og 90 tallet med sin urealistiske innvandringspolitikk og ovenfra og ned integrasjon innen EU.

Hellas sin økonomi og gjeld er et slakt, og jeg vil se det slaktet på slaktebenken umiddelbart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De klarer seg fordi EU ikke er villig til å ta de innstrammingene som trengs.

Dog, det er fortsatte ikke på triksingsnivå, enda.

Men problemet er at vi ikke har stilt noen krav til dem, og satt opp noen straffer i tilfeller de faktisk ikke klarer å komme til fote igjen.

Men så et lite spørsmål: Hvordan skal du slakte den greske økonomien? Og hva får vi av det bortsett fra at vi ødelegger ekstremt mange arbeidsplasser, og de fleste av de arbeiderne er ikke skyldig i noe?

Edit: Greit da admiral, var skriveleif der ja...

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Men så et lite spørsmål: Hvordan skal du slate den greske økonomien? Og hva får vi av det bortsett fra at vi ødelegger ekstremt mange arbeidsplasser, og de fleste av de arbeiderne er ikke skyldig i noe?

Mer stabil verdens økonomi, europa økonomi, og gresk økonomi. Framdrift som alt annet, trenger stabilitet som grunnlag.

Hva betyr det å "slate"?

Lenke til kommentar

Korrupte EU-ledere fortsetter med triksing og mixing for å holde drømmen fra Helmut Kohl-perioden oppe; 80 og 90 tallet med sin urealistiske innvandringspolitikk og ovenfra og ned integrasjon innen EU.

Hellas sin økonomi og gjeld er et slakt, og jeg vil se det slaktet på slaktebenken umiddelbart.

Det kan godt hende at man kan klare seg fint med gjeld som er 160 % av BNP.

Hvordan skal denne økonomien "slaktes"?

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at man kan klare seg fint med gjeld som er 160 % av BNP.

Hvordan skal denne økonomien "slaktes"?

Jeg er spent på å høre hvordan du gjør det når rentene er høye og ingen vil låne til deg, som igjen gjør at gjelda blir enda høyere. Kutter man utgifter så synker BNP og ration øker enda mer og markedet blir enda mer uvillig.

De er allerede fanget i en spiralaktig gjeldsdynamikk som ofte sees ved 100 % ratio.

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

Men så et lite spørsmål: Hvordan skal du slakte den greske økonomien? Og hva får vi av det bortsett fra at vi ødelegger ekstremt mange arbeidsplasser, og de fleste av de arbeiderne er ikke skyldig i noe?

Mer stabil verdens økonomi, europa økonomi, og gresk økonomi. Framdrift som alt annet, trenger stabilitet som grunnlag.

Jeg tror ikke det er et svar, i det minste ikke et langt nok et.

Hva gjør du når du slakten den greske økonomien? Vis det er å ta oksen i hornene, og tvinger dem til å løse probleme sine, så ja, det er fornuftig, vis det er noe annet så tror jeg du kan utdype.

Lenke til kommentar

Hva gjør du når du slakten den greske økonomien? Vis det er å ta oksen i hornene, og tvinger dem til å løse probleme sine, så ja, det er fornuftig, vis det er noe annet så tror jeg du kan utdype.

Jeg kan desverre ikke nok om økonomi eller hellas sin situvasjon til å utdype noe særlig. Hva er hornene i Hellas sin økonomi? Hvordan stiller befolkningen seg til skatter(betaler de mye/lite, og gjøres mye sort)?

Lenke til kommentar

Jeg kan desverre ikke nok om økonomi eller hellas sin situvasjon til å utdype noe særlig. Hva er hornene i Hellas sin økonomi? Hvordan stiller befolkningen seg til skatter(betaler de mye/lite, og gjøres mye sort)?

Det jeg vet konkret er at de har en del skattesvindel, at statslederne har vel for stor lønn, og det er litt som portugal(vis noe går galt i de private markedet, og de ser det komme fra flere mil borte, så vil de fortsatt ikke løse problemet).

Det andre problemet er at vis de kutter lønnen til mesteparten av de statsansettet vil systemet dette sammen på ca 1 uke, samt at det vil antagelig bli en revolusjon.

Så i prinnsippet vil å ta oksen ved hornet være å f.eks gjøre noen kutt, tvinge inn den siste biten av skatten, fjeren smutthullene i skatteloven, og forby å øde budsjettet intil gjelden er nedbetalt fra staten sin side.

På motsatt side så vil vel "å slakte dem" være å kreve inn hele gjelden, for å så å nekte dem tilgang til Euroen. Landet vil antagelig kollapse helt.

Lenke til kommentar

Det jeg vet konkret er at de har en del skattesvindel, at statslederne har vel for stor lønn, og det er litt som portugal(vis noe går galt i de private markedet, og de ser det komme fra flere mil borte, så vil de fortsatt ikke løse problemet).

Det andre problemet er at vis de kutter lønnen til mesteparten av de statsansettet vil systemet dette sammen på ca 1 uke, samt at det vil antagelig bli en revolusjon.

Så i prinnsippet vil å ta oksen ved hornet være å f.eks gjøre noen kutt, tvinge inn den siste biten av skatten, fjeren smutthullene i skatteloven, og forby å øde budsjettet intil gjelden er nedbetalt fra staten sin side.

På motsatt side så vil vel "å slakte dem" være å kreve inn hele gjelden, for å så å nekte dem tilgang til Euroen. Landet vil antagelig kollapse helt.

Takk for svar! Half-ass skatte inkreving og overlønnede statsarbeidere sier jo seg selv at går dunken. Kanskje landet trenger en grundig tur ned i kjellern før de kan reise seg igjen?

Er det hellas som har det skattesmutthullet at man ikke trenger å betale skatt på hus som ikke er ferdig bygget? Mener å ha hørt noe sånt no. Det resulterer i at alle som bygger hus, legger opp til å bygge en etasje til, men aldri gjør det.

Det blir for dumt å nekte dem euro, og virker dumt å ta dem med fra begynnelsen. Eu har altid virket dø-født for meg. Alt for forskjellige kulturer.

Lenke til kommentar

I Hellas så har de skrekken av sosialistisk styre, du skal pensjoneres tidlig osv...... Når du på toppen av det hele har en kultur som tilsier at du er idiot viss du betaler skatt, så sier det seg selv at det ikke går rundt! Eu kunne uten tvil gjort mye for og bedre dette, men vært land har forsatt sin suvurenitetselv i EU

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uttalelse fra Torbjørn Ek i NEFF januar 2010. Dette vil aldri gå i glemmeboka, for en klovn!

Men nå er det snakk om at ikke bare banker kan gå over ende, men kanskje land? Hva om for eksempel Hellas går konkurs?

- Selv Hellas-kollaps vil ikke være nok - folk vet nå at dette kan man håndtere med tiltakspakker, sier Ek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...