Gå til innhold

Hvordan oppleves ytelsen på forumet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ille. Tar rundt 10min for å få opp Mine innlegg, og alt virker tregere. Nå har forumet vært utilgjengelig siden i går rundt 10.

Får også opp feilmeldinger hele tiden. Fikk denne nå nettopp i mine innlegg

mySQL query error: INSERT INTO ippbe_core_item_markers (`item_key`,`item_member_id`,`item_app`,`item_last_update`,`item_last_saved`,`item_unread_count`,`item_read_array`,`item_global_reset`,`item_app_key_1`,`item_app_key_2`,`item_app_key_3`,`item_is_deleted`) VALUES('09961e35acecd5a40fc6be2ff4d9c0bb',15755,'forums',1302562597,1305091592,31149,'a:1:{i:1209547;i:1302562597;}',0,24,0,0,0) ON DUPLICATE KEY UPDATE item_key=VALUES(item_key),item_member_id=VALUES(item_member_id),item_app=VALUES(item_app),item_last_update=VALUES(item_last_update),item_last_saved=VALUES(item_last_saved),item_unread_count=VALUES(item_unread_count),item_read_array=VALUES(item_read_array),i

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Dette er verre enn noensinne. Hvem må man ligge med for å få fikset dette?

Er du/dere sikker på at dette problmet ligger hos forumet? Jeg har null problemer etter oppdateringen. Jeg bruker bruker Telenor ADSL og jeg har prøvd med Mobiltbredbånd da jeg også har dette. Som sagt null problemer her i gården!! Forumet hos meg flyter svært så kjappt, og jeg kan ikke huske sist gang det har vært så god respons altså. :)

Lenke til kommentar

Fortsatt veldig tregt til tider. Jeg får også "viktig melding!"-siden av og til. Det er kanskje bare meg, men navnet på den siden er irriterende. Når den kommer så ofte som den gjør, så ville det vært mer fornuftig å bruke noe litt mindre skrikende. Det er tross alt ikke så fryktelig viktig at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Forumet kjører utelukkende på MySQL uten noen form for clustering. Den største utfordringen ligger i at det er en stor andel skriving til databasen og komplisert å lage gode cache-løsninger.

Har dere noe mulighet til å se på en CQRS arkitektur ?

http://www.udidahan.com/2009/12/09/clarified-cqrs/

Eventuelt se på facebook sine løsninger som jeg mener har noen av denne tankegangen.

Lenke til kommentar

Forumet kjører utelukkende på MySQL uten noen form for clustering. Den største utfordringen ligger i at det er en stor andel skriving til databasen og komplisert å lage gode cache-løsninger.

Har dere noe mulighet til å se på en CQRS arkitektur ?

http://www.udidahan.com/2009/12/09/clarified-cqrs/

Eventuelt se på facebook sine løsninger som jeg mener har noen av denne tankegangen.

Forumet er ikke laget av hw.no-nettverket, men er så å si hyllevare.

Lenke til kommentar

Det er veldig tregt nå, timeout, osv, osv.

Synd dere ikke kan bruke postgresql, ellers kunne jeg nesten garantert ha hjulpet med tuning. ;)

Vi har gjort nye justeringer i MySQL-config nå på morgenkvisten. Det er først og fremst tuning av minnebruk som er vanskelig, men vi ser at vi gradvis nærmer oss noe som skal fungere.

I går kveld hadde vi ny trafikktopp, og databaseserveren hadde i en periode over 600 spørringer per sekund. Av disse er ca. halvparten skriving til databasen, og den største utfordringen ligger i å håndtere all skrivingen samtidig som forumet skal være snappy.

Gi oss gjerne flere tilbakemeldinger (spesielt på kveldstid). Selv om vi ikke svarer på alle innleggene i denne tråden følger vi nøye med :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...