TSP Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Hei alle sammen! Lørdag 7. mai konverterte drift noen databasetabeller til InnoDB. Dette førte til nedetid fra rundt 10:00 til 19:42. (Vi beklager at det tok lenger tid enn beregnet!) Vi vil gjerne ha svar på hvordan forumet oppleves etter dette og at dere melder fra om evt. nedetid dere opplever. Når nedetiden startet, sluttet og hvordan den utartet seg. Legg gjerne også merke til tallet som indikerer databaselasten, det tallet finner dere nesten nederst. (Se bilde) (Dette tallet vil normalt ikke overstige 30) Si gjerne også fra hvordan dere opplever forumet generelt med tanke på innlastingstid. Hvis dere klarer å sammenligne det i hodet deres med hvordan det var før konverteringen hadde det vært supert! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Når nedetiden startet, sluttet og hvordan den utartet seg. "Nedetid var nedetid" ikke mere å si om akkurat det! Forumet var nede og alt var dødt! Nuvel, min erfaring etter konverteringen, er at forumet virker mye kjappere nå enn før konverteringen. Det virker som at dere har funnet ut hva som gjorde forumet til sirup! Nå er det bare fryd og bruke forumet! Meeeen.. i går kveld kunne det være rundt 23 - 2330 tiden, var forumet nede, det bare lastet og lastet og ingenting skjedde på lang tid. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Fikk nettopp en error connection to db. Men uansett: Ikke lagt merke til noe fra eller til. Vært "normalt" kan man si. Det er vel om det kan gå en stund uten time-outs fra deres side jeg kan si det har forbedret seg. en nerdete artikkel om hvorfor og hva dere har gjort hadde også vært fint. 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Tallet som representerer databaselasten.. hva representerer det virkelig? "mellom fem og 30" sier ikke så mye for oss med teknisk interesse. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Det tallet sier meg svært lite, men så langt har jeg bare opplevd forumet tregere. Håper det gir seg når dere har fikset litt småplukk.. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes forumet er litt tregere nå enn det var før konvertering. Kan være båndbredden min, men var en del tregere på skolen også, men der har båndbredde aldri vært noe problem 1 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg har god båndbredde både her hjemme og på skolen og vil si at forumet er atskillig mye tregere nå enn før.. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Jepp, det er mye tregere 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Det er tregere her også, men det regner jeg med at dere vil fikse opp i ASAP. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 MYE tregere! 1 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Syntes det var litt mye aktivitet på serveren akkurat nå Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Mhm, stiftet dessverre bekjentskap med igjen. 1 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Icke trögt alls. Mycket snabbt, faktiskt. 14 spörringer. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2011 Har det noko å si på ytelsen ved å skifte databasemotor? Bruker dykk ikkje ein http akselerator? Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 10. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2011 Den ytelsen her er noe av det værste jeg har vært med på siden krigen! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2011 (endret) Har det noko å si på ytelsen ved å skifte databasemotor? Bruker dykk ikkje ein http akselerator? Så å si alle sidene er custom-laget for hver bruker. F.eks er det linker til det eldste innlegget jeg ikke har lest på alle tråder, osv. I tillegg så byttet de databasemotor for å få bedre skriveytelse, såvidt jeg vet... Endret 10. mai 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes forumet generelt sett er litt raskere etter konverteringen, men kombinert med noen tilfeller av grafikken fra post 13. Lenke til kommentar
amund Skrevet 10. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2011 Har det noko å si på ytelsen ved å skifte databasemotor? Bruker dykk ikkje ein http akselerator? Databasemotoren har ekstremt mye å si for ytelsen, men det er også helt avgjørende at den er konfigurert optimalt. Hver eneste side som lastes er tilpasset din profil, f.eks. med informasjon om du har lest tråden fra før eller ikke, antall som har lest tråden, etc. På grunn av dette er det vanskelig å hurtiglagre (cache) disse dataene i en HTTP-akselerator. Vi har gjort noen konfigurasjonsendringer på morgenkvisten, og vil følge nøye med utover dagen hvordan dette påvirker ytelsen. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2011 Svært blandet inntrykk her. Stort sett fungerer det fint, men ikke merkbart raskere enn før. Men det har vært mye "OMG!" ute og gått de siste par dagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå