Cuneax Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Fremtidens telefon kun fem år unna. Forskere har lagd "papirtelefon" Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 kul teknologi, men er ikke nytt. Skjermer på "papir" ble demonstrert på tidlig nittitallet (illustrert vitenskap kom med en atrikkel om det i 98-99 ca.), selvsagt er det det økonomiske, det er ikke før nå at det er realiserbart å bruke dette på konsumermarkedet. Men til tross for at dette er fancy finnes det mye mer spennende teknologier, sånn som bioniske linser (som er en skjerm), BCI (Brain Computer Interface), neurochip-er og andre sci-fi tenklogier som er på horisonten. En krøllbar skjerm/telefon/PDA vil bli litt redundant når telefonens høytalere tirrer hjernen direkte, skjermen ligger på øyet (potensielt i øyet, og senere bare en chip i den visuelle cortexen), og telefonen styres med tankene, og øyebevegelser. Vi lever i en spennende tid, og jeg håper at jeg kan leve lenge for å se hva som dukker opp 50-60 år fram i tid. 1 Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Fikk meg til å tenke på Caprica Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Høy oppløsning, farger, touch, tidenes råeste maskinvare, 3D, Android og en grei pris....da kunne jeg tenkt meg en sånn en. Lenke til kommentar
Bever'n Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Disse "bend gestures" så helt for jæ... tungvindt og klønete ut. Endret 11. mai 2011 av aleksander8 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Disse "bend gestures" så helt for jæ... tungvindt og klønete ut. You said it. Håper teknologien blir bra nok til også å kunne ta imot vanlige touch gestures. Og er det bare meg, eller var "skjermen" veldig mørk og lavoppløst? Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 tanken er god, men fremgangsmåten er helt idiotisk... Gi meg løvtynne OLED skjermer som du kan betjene som touch heller... Det der blir bare helt feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg