Larsen.J Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Hei, jeg holder på å sette sammen en PC jeg skal kjøpe I løpet av Juli/August og har fått ideen om å gå over til M-ATX mobo/kabinett. Men, nå har jeg ett problem med å finne ett skikkelig M-ATX kabinett som har nok plass til en skikkelig CPU-kjøler, har en mindre fysisk størrelse og har ett rent utseende. (USB3.0 ville vært fint siden tanken er at dette kabinettet skal vare I 3->5 år) Jeg kommer til å gjøre mitt beste for å holde støy nivået så lavt som mulig, så det blir ingen overclocking eller Crossfire. Delene jeg kommer til å bruke er: CPU: Bulldozer 125/95 TDPGPU: Radeon HD 7870 (Kommer til å bruke min 5770 til den kommer ut I butikkene) PSU: Corsair AX 750w Gold SSD: 2x C300 64GB (Kjøpt) HDD: 2x Seagate Barracuda 7200.12 500gb (Kjøpt) (skal monteres I 5.25 slot med anti-vibr) Lyd: Asus Xonar Essence ST Deluxe (Kjøpt) CPU-Kjøler: Thermalright Silver Arrow (Kjøpt) DVD-Brenner: Ekstern (Kjøpt) Vifter: Scythe GentleTyphoon 1450rpm 120mm VifteKontroller: Scythe Kaze Server (Kjøpt) Termisk Pasta: Shin-Etsu X23-7783D (Kjøpt) Den eneste som jeg har sett som jeg vet har nok plass til CPU-Kjøleren er Silverstone Fortress FT03 Men, etter jeg leste igjennom noen tester og måtte ombestemte meg. (Mange klaget over dårlige dører, vibrasjoner og dårlig plassering for HDD.) Jeg har også undersøkt alle Lian-Li kabinettene og det er bare en som kunne brukes, men skulle helst ikke ha luftehull på topp og den var ikke særlig fin å se på. (Helst ikke lufte-hull på siden heller, men kan ombestemme meg.) Takk til de som har orket å lese igjennom alt ovenfor. Tar imot alle forslag. Hvis noen har sett ett eller flere kompakte ATX/Midi-Tower kabinetter så si ifra, jeg kan sikkert ofre litt plass for lavere støy nivå/bedre utsende. Endret 9. mai 2011 av Larsen.J Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hva med Fractal Design Define Mini? - http://www.dustinhome.no/pd_5010550233.aspx Er litt usikker på om mini kabinettet kommer med lydempene materialene på luftehulene på døren og i taket, slik som de større kabinettene gjør. Har forsåvidt plass til 165mm CPU-kjøler, mot din Silver Arrow's 160mm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 For å svare på min egen usikkerhet: The patent pending feature ModuVent™, in which you can choose whether to have fan slots in side and top panels open or not, makes the case appealing for users seeking optimal silence, as well as the performance hungry ones. Kan vel skyte inn at det bestilles et slikt et til meg selv veldig snart. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Det finnes ikke så veldig stilrene kabinetter i mATX-størrelse. Du kan jo vurdere P180 Mini, men det er nok ikke noe særlig bedre enn Fractal Design Define Mini som IT-Henrik henviser til. Du har hvertfall plass til Silver Arrow i dette kabinettet, da det er en 200 mm i topp (noe som ikke var ønskelig, jeg vet). Jeg mistenker at grunnen ligger i at de som ønsker stilrene kabinetter ikke nødvendigvis har lyst til å dra dem med seg på LAN og få dem fulle av skitt. Det er tryggere å ha et kabinett som ikke ser så bra ut og tåler litt ekstra bank da. Lenke til kommentar
Larsen.J Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Hva med Fractal Design Define Mini? - http://www.dustinhome.no/pd_5010550233.aspx Er litt usikker på om mini kabinettet kommer med lydempene materialene på luftehulene på døren og i taket, slik som de større kabinettene gjør. Jeg har sett på den, er ikke veldig liten. Den er ca samme størrelse som min Antec 300 som jeg bruker for tiden. Antec 300 45.8 (H) x 46.5 (D) x 20.5 (W) Define 39.5 (H) x 49 (D) x 21 (W) Men, er enig at den er en av de som kommer til "semi-finalen" før jeg bestemmer meg. Endret 9. mai 2011 av Larsen.J Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Bredden er det ikke mye å gjøre med, mtp på kjøleren du har plass til. Tradisjonelle tower (som har de beste løsningen imo) med den bredden du trenger, skal du se langt etter å få noe spesielt mindre enn det (+/- noen cm), da du sjeldent får et bredt kabinett som er kort og lavt. Lenke til kommentar
Larsen.J Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Tenkte litt på lengden, siden M-ATX hovedkort er mindre så burde det være mulighet å lage ett litt kortere kabinett. Må kanskje se for meg at jeg må modifisere Silverstone Fortress ft03 istedet..? Men, vil vel helst se om jeg finner en bedre løsning. Endret 9. mai 2011 av Larsen.J Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Tenkte litt på lengden, siden M-ATX hovedkort er mindre så burde det være mulighet å lage ett litt kortere kabinett. Må kanskje se for meg at jeg må modifisere Silverstone Fortress ft03 istedet..? Men, vil vel helst se om jeg finner en bedre løsning. mATX kutter tre PCI-utvidelsesspor. Det er kanskje 5-6cm... Fortress 03 har forøvrig ingen problemer med HDD-temps etter det jeg har sett. Vibrasjonene vil dessverre bli overført til kabinettet, siden det er passiv kjøling av HDD mot sidepanelet. 1 Lenke til kommentar
Larsen.J Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Fortress 03 har forøvrig ingen problemer med HDD-temps etter det jeg har sett. Vibrasjonene vil dessverre bli overført til kabinettet, siden det er passiv kjøling av HDD mot sidepanelet. Problemet ligger også I at alle side panelene (alle 4) er litt dårlig festet og vibrerer derfor lett. Også er den interne vifte-montering ganske dårlig, den er festet midt I kabinettet og materialet er ikke sterkt nok og vil derfor bøye seg/henge litt. Og må da sikkert finne noe annet til å dempe HDD vibrasjoner siden det ikke er noen 5.25 slots. + Må finne ett sted å montere vifte-kontrolleren på insiden. Mye jobb, derfor vil jeg finne ett annet kabinett. (Eller ombygge hele greia.) Endret 9. mai 2011 av Larsen.J Lenke til kommentar
pstub Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Benytter selv P180 Mini til min kones PC, og det fungerer strålende! Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå