Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 17 som gikk ut av ett langvarig forhold for ca. 3 måneder siden, i løpet av det forholdet som varte i nesten 4 år hadde jeg lite kontakt med andre jenter og føler nå jeg vil prøve å bli kjent med noen. Men jeg føler jeg ikke klarer å prate med jenter lenger, akkurat som jeg har glemt hvordan det gjøres.. Har funnet ei jeg virkelig kunne tenkt meg å bli kjent med, har aldri møtt hu eller prata med hu, men synes hun er veldig pen og virker grei etter hva jeg har hørt fra andre, føler nesten at jeg er forelsket selv om jeg aldri har møtt hu. Så det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå fram, har tenkt på å bare sende melding på facebook(eller lignende) og fortelle hun at jeg kunne tenkt meg og bli kjent med henne osv. men det føles også litt teit.. hun skal på en fest jeg også skal på om en stund, så tenker litt på å vente og bare prøve da, men jeg er så usikker.. Noen forslag til hvordan jeg burde gå fram?

Postet av anonym: 0284fbeede178ed1e9a955af10bf05a1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du tror du må snakke med jenter på en annen måte enn du snakker med guttevenna dine for å bli kjent med dem, tar du feil.

Hva gjør du når du møter nye guttevenner, på fest f.eks.? Har du glemt det?

Begynn med å bli kjent med hverandre og dersom hu er noe å satse på kan du begynne å flørte og ærte litt, noe du ikke gjør med guttevenna dine.

Man blir i hovedsak kjent med gutter og jenter på samme måte, å innlede et forhold derimot, kommer en samtale senere.

Eneste unntaket er dersom du er ute etter en "one night stand", da hopper du nesten over hele "bli kjent/kompis" snakke-delen, og går rett til flørtinga.

Om du vil ha et seriøst forhold, begynn som om du blir kjent med en ny guttevenn.

fred ut.

Lenke til kommentar

Okei, takktakk. Men det som er problemet er at når jeg møter nye guttevenner så er det så og si alltid face to face, mens hu det er snakk om her treffer jeg aldri face to face. Så er litt usikker på åssen jeg først skal ta kontakt.

Lenke til kommentar

1. Ha selvtillit. (Få det til å se slik ut iallefall)

2. Vis at du er interessert, finn på en unnskyldning til å snakke med henne.

3. Gi henne komplimenter - Ikke overdriv, og bit deg merke i ting hun sier.

4. Bli bedre kjent med henne, flørt, mer komplimenter. Vis også at du behandler andre jenter på en fin og elegant måte, la henne konkurrere litt.

5. Foreslå å finne på noe. Trenger ikke bare være dere to, kan gjerne være at du og noen andre skal en tur på butikken, spør om hun vil bli med.

6. Bli mer og mer intim. Start med å forsiktig være borti henne, før du etterhvert legger inn berøringer som er naturlige i den situasjonen dere er i.

7. ????

8. Profit.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

Har du henne på facebook? Om ikke så legg hun til der å ta det derifra. Chatting på nett til dater. Bruk huet :)

Adder han henne på facebook og blir god venn med henne kommer dette til å skje, 110% sikkert:

1. Dere møtes sammen med venner, der vennene spør hvordan dere møtte hverandre

2. Dere svarer facebook/nett

3. De andre kommer til å le av det inni seg

Om vennene dine får vite at du kontakter random jenter på facebook for å bli kjent med dem KOMMER ordene til å gå fra munn til munn, trust me.

Lenke til kommentar

Har du henne på facebook? Om ikke så legg hun til der å ta det derifra. Chatting på nett til dater. Bruk huet :)

Adder han henne på facebook og blir god venn med henne kommer dette til å skje, 110% sikkert:

Om vennene dine får vite at du kontakter random jenter på facebook for å bli kjent med dem KOMMER ordene til å gå fra munn til munn, trust me.

Å møte folk på nett er da ikke tabu lenger? Trenger jo uansett ikke legge det fram som om "vi møtte hverandre på facebook".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa til slutt ''bruk huet'' noe som tilsvarer bruk hodet på godt Norsk.

Han har ikke noen plikt til å fortelle hvordan han møtte vedkommende eller hvordan han opparbeidet seg til en date.

Han kan likså godt si at han hadde funnet ei som var veldig pen og virka grei å si at han tok kontakt med hun ved en passende anledning.

Ved å ta en lignende vri har han verken sagt hele sannheten eller løyet.

Å om det så har vert tilfelle, trur de to virkelig ville ha brydd seg om de hadde funnet tonen å blitt et par den veien? Vist du er redd for å drite deg ut så kan du finne deg noe annet å gjøre enn finne damer.

You risk nothing you gain nothing.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bare snakker av egen erfaring, altså hvordan "ungdomskulturen" er her jeg bor. Er i hans aldersgruppe også, og det er slik jeg sa ovenfor mange tenker når man tar kontakt med jenter på nettet. Bare husk at folk veldig lett kan komme til å spørre deg om det, er det jeg mener.

Men selvsagt, er jo bare å vri på saken så du ikke lyver, du bare dropper å fortelle det heeelt slik det er, det har aldri skadet noen ;)

Lenke til kommentar

Drit i hva andre gjør, sier eller tenker om deg og hvordan du velger å trå deg frem i livet, også i kjærlighetsfronten. Funker det så funker det og du skal være stolt over det. Bare for å få det sagt.

Siden du har nettopp kommet ut av et langt (første?) forhold og sier selv at du ikke egentlig vet åssen å bli kjent med et nytt menneske igjen, så prøv å tenk deg realistisk at du er litt rusten, og sikkert litt følelsesmessige shaky pga av det nylige bruddet. Da sikter du veldig høyt hvis målet ditt er å bli sammens med denne fine FB jenta, fordi det kreves faktisk litt av en person å bli kjent med et annet et. Hva med å sette små personlige mål først da?

La de første målene gå ut på å teste deg selv. "Bruk" henne for å se hvordan du selv ligger ann og "øv" deg med henne. Men ha det gøy og morro sammen.

Som sagt, små mellom mål om gangen. Og husk at ingen forhold er make, så ikke forvent at å bli sammen med denne jenten vil være likt det du hadde tidligere.

For å være helt ærlig, hvis du vil bli kjent med en person, så er kanskje ikke på en fest det aller beste stedet. Det er nok mer en personlig preferanse fra min side, men dere er jo allerede på talefot, og kanskje interresert i hverandre. På fester er det lett at alkoholen snakker, enn personen du egentlig vil bli kjent med. Og som alle vet så er det mye som kan skje på en fest som flytter fokuset på alt annet enn samtalen. Skulle dere havne på festen sammen, så prøv å finn et roligere sted av festen (ute kanskje?) Og bli kjent der :)

Just my two cents.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som tenker: "so?"...

Poenget mitt er at det svært lett kan gå fra munn til munn, og ettersom ingen av oss vet hvordan "sosial status" han har i miljøet sitt er dette noe som fort kan få folk til å le av det, om han da ikke sitter i furukrona.

Jeg kommer kun med forslag/råd basert på hvordan miljøet har vært der jeg har vokst opp, noe han kanskje nettopp vil høre siden han spør her på forumet.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det vanlig, men det foregår nok mer i bakgrunnen og er vel så smått tabu enda. Hvorfor vet jeg ikke, og selv skulle jeg ønske jeg kunne gjøre noe med det, men her er det enda ikke blitt positivt for deg om folk får vite at man sjekker opp random jenter som muligens er venners venner. Men det er som det er, liker det jo ikke jeg heller, at det skal være slik mener jeg.

Endret av Unknown Username
Lenke til kommentar

Ja, det var det første skikkelige forholdet jeg har hatt, og har vært skikkelig shaky opp og ned med humøret og greier. Men for 2 uker siden gikk det opp for meg at det virkelig var slutt og at jeg er singel og kan tenke videre, men tenker heller ikke på å bli sammen med denne jenta med det første, tenker mer på å bli kjent med hu som venn først og fremst.

Tenker på å sende hu en melding på FB først og si at jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med hun osv. virker det teit?

Lenke til kommentar

Som du ser over er det ganske forskjellige kulturer i hvert miljø og på hver skole. Her jeg har hovedkvarter blir det sett på som litt "taperisk" å sjekke opp kompisers venninner på FB (eller lignende), men det kommer selvsagt totalt an på.

Du kan jo eventuelt finne ut hvem hun drar på fest med, og bli kjent med de gutta/jentene for så å kunne møte henne på fest? :)

Lenke til kommentar

Tenker på å sende hu en melding på FB først og si at jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med hun osv. virker det teit?

Det er ingen andre enn du og hun som bestemmer hva det er. Hvis det leder til en hyggelig samtale og dere faktisk blir litt bedre kjent med hverandre... hvorfor skulle det dømmes som teit da? Det som ER teit er visst du ikke går 100% inn i det. f.eks, du bestemmer deg for å ta kontakt med henne på fb. Utveksler et par ord, så ombestemmer du deg, og ikke snakker med henne igjen. Ikke forveksle det med tempo, men at du trekker deg unna istedet. Da vil hun sikkert stå igjen med et spørsmålstegn og lure hva du/dette var for noe.

Ellers, så gjentar jeg: Drit i hva andre tenker og tror om "sjekking på nettet", bruk det heller som til fordel for deg selv å ta små steg om gangen og bli kjent med en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...