dberntzen Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Hei. Jeg er en gutt i 10. klasse ungdomskolen som snart begynner på videregående og som ikke vet hva jeg skal bli. Jeg har alt i alt ganske så gode karakterer (4,7), men klarer altså ikke å finne ut hva som passer meg og hva jeg ønsker å jobbe med. Jeg er en person som liker å være sosial, jeg foretrekker teoretiske fag som Norsk, Engelsk og Samfunsfag. Jeg liker å holde meg i form, samt tilbringe litt tid foran tv, eller pc skjermen. Sport er noe som interesserer meg, ellers er jeg godt orientert i hva som skjer i dagens samfunn. Tenker også at yrker bør ha en viss intekt da jeg kommer til å satse skikkelig på karakterene på videregående realfag/almenn, og senere universitet/høgskole. En utdanning på mellom 3-5 år. Har tenkt litt over yrker innen finnans, data, kommunikasjon og teknologi. Klarer uansett ikke å finne noe som passer meg. Takk på forhånd folkens. Endret 8. mai 2011 av Messi19 Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Nå har du jo tre år å tenke deg om på videregående skole, så er ingen hast ennå. Om du "bestemmer" deg for noe nå, skal du ikke se bort ifra at du har lyst å gjøre noe helt annet om tre år. Er mye å velge mellom. Hvis du kommer til å satse på realfag som du sier, er kanskje ingeniørutdanning ikke så dumt. Dataingeniør, byggingeniør, elektroingeniør etc. Godt betalt, og det trengs mange av dem! Ellers finnes det mange felt innen diverse finansstudier. Siviløkonom, markedsfører, eindomsmegling etc. Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men du kan jo sjekke ut nettsidene til aktuelle høgskoler (UiO, BI, NTNU, HiO, HiB etc.) for å se hva slags programmer de har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå