Gå til innhold

Resie til Australia, spørsmål

Anbefalte innlegg

Er nå ferdig med et fagbrev og lei av yrket mitt og å ha en 7-3 jobb generelt. Ønsker et år der jeg gjør noe anderledes og lurer litt på å reise et år til Australia for å få oppleve litt :) I den sammenheng er det en hel del ting jeg lurer på som kanskje noen som har studert der nede kan svare på? :)

Hva kan man studere og hva er søknadsfristen for disse studiene? Når er studiestart/slutt?

Hvordan er evt mulighetene for å få seg en jobb der nede? gjerne i utelivsbransjen eller et sted jeg møter mennesker.

Hva koster det å bo? Bomuligheter?

Hvor i Autralia pleier folk å studere? Hvor er det mest nordmenn?

Har egentlig bestemt meg for å reise uansett, trenger bare et eller annet å gjøre mens jeg er der nede. Selvfølgelig er jeg intressert i mest mulig fritid men dette må jo også finansieres. Har ca 100 000 kr jeg kan bruke på turen, i tilleg kan jeg selge bilen og da har jeg 100 til :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres spennende ut. Det er mange som er ute og reiser og finansierer reisen ved å jobbe underveis. Det finnes mange jobbmuligheter, men samtidig er det mange om beinet. Er nok mest jobbmuligheter, flest nordmenn og flest studiesteder langs østkysten.

Har ikke studert der, så akkurat det kan jeg ikke svare på. Men når det gjelder bomuligheter så kommer det helt an på standarden du forlanger. Er du villig til å dele rom/bad med andre, beliggenhet osv. Er ikke noe problem å finne ei seng til 150-200 kroner natta, og du kan helt sikker få det enda billigere også.

Har selv reist verden rundt i et halvt år. Hadde da et budsjett på 400 kroner per døgn i Australia (inkluderte overnatting, mat, transport og fornøyelser...). Dette fungerte fint, men ble litt knapt pga transport over lange avstander. Jeg holdt meg da stort sett borte fra festing, noe som ville først til en større pengebruk. Har du 100-200.000 bør du i alle fall klare deg nokså lenge uten å jobbe!

Endret av HansPan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...