-Gudfaren- Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg hører så veldig mye forskjellig angående dette, og vil gjerne ha mitt på det tørre før jeg søker om evt. dette. Det har seg slik at jeg jeg kom inn i miltæret i september, noe som kanskje ikje er særlig gunstig med tanke på studiene som begynner i midten av august. Jeg har søkt på studier for neste skoleår, og vil ikke få svar før den 20. juli. Er ikke bare, bare å finne seg et sted og bo, flytte, kjøpe skolemateriell osv. Jeg er virkelig innstilt på å studere til høsten, begynner å bli temmelig lei militæret nå. Jeg lurer egentlig på hvilke nuligheter jeg sitter igjen med? Er det slik at hvis jeg ikke får dimittert, så kan jeg reservere skoleplassen til 2012? Jeg vet at reglene sier at jeg kan førtidsdimittere inntil 6 uker før opprinnelig dimmedato, men etter rask hoderegning, så gir deg meg knappe 3 dager før studiene starter. Har sett litt rundt på forsvaret.no, men den siden er ikke my å skryte av. Finner rett og slett ingenting det. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Hvorfor ikke bare snakke med troppsjefen din og høre hva han \ hun har å si? Ditt befal som tar en avgjørelse om du får førtidsdimme eller ei. Men nå skal det sies at de absolutt færreste, om noen, er inne i nøyaktig 12 mnd. Jeg rykket inn 17. august, men dimmet 30. juni året etter sammen med resten av bataljonen... Så slapp av, du rekker nok dette helt fint. Endret 8. mai 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 September-innrykket dimmer til god tid før skolestart i 2012. Så du rekker skolen i god tid, slapp av! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kjapp lest Pleya? Trådstarter vil rekke årets skolestart, ikke den i 2012. Finnes btw flere septemberinnrykk enn ditt Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kjapp lest Pleya? Trådstarter vil rekke årets skolestart, ikke den i 2012. Finnes btw flere septemberinnrykk enn ditt Hehe LOL, ja! Dra i militæret a! Så gjør du som meg og starter på studiene året etter. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Det er jo nettop det som er trådstarters plan, men siden han rykket inn i september 2010, var han usikker på om han fikk dimmet i tide for skolestart i år. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 jajaja, jeg sitter i en fuckings russebuss med mongo-internett og laster ned omtrent en og en bokstav på vei hjem fra landstreff da!!!!!! Men ja.... Du dimmer før eller siden, og rekker skolestart! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Det varierer vel bla. med hvor du ender opp henn. Selv gikk jeg inn i marinen den 12. Januar, og gikk ut 27. November. Ganske normalt der jeg var stasjonært. (dette gjaldt da alle bortsett fra 3-4 stk. som trengtes for å overlappe et par dager ekstra) Tipper det ordner seg fint jeg. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Skal spørre troppsbefalet i løpet av uken, og tidligere så har han vært meget streng på å holde folk så lenge som mulig, men det skader ikke å forhøre seg med han. Om jeg skulle få et negativt svar her, er det bare å koble inn TMO, ATV osv. for å forhøre om mine rettigheter. Lenke til kommentar
signii Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg har fått innrykk september 2011, og spurte offiseren om jeg da rekker studiestart 2012. Det skulle visst ikke være noe problem. At det skal være annerledes i år vil være rart. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg er på båt, å de fra 1009 og skal skoledimme, de dimmer i begynnelsen av August. Lenke til kommentar
alexelias84 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Mange fra madla her ser jeg. Er jo beste plassen for førstegangstjeneste! Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Mange fra madla her ser jeg. Er jo beste plassen for førstegangstjeneste! På hvilket grunnlag sier du dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå