Gå til innhold

Skoledimittering

Anbefalte innlegg

Jeg hører så veldig mye forskjellig angående dette, og vil gjerne ha mitt på det tørre før jeg søker om evt. dette. Det har seg slik at jeg jeg kom inn i miltæret i september, noe som kanskje ikje er særlig gunstig med tanke på studiene som begynner i midten av august. Jeg har søkt på studier for neste skoleår, og vil ikke få svar før den 20. juli. Er ikke bare, bare å finne seg et sted og bo, flytte, kjøpe skolemateriell osv. Jeg er virkelig innstilt på å studere til høsten, begynner å bli temmelig lei militæret nå. Jeg lurer egentlig på hvilke nuligheter jeg sitter igjen med? Er det slik at hvis jeg ikke får dimittert, så kan jeg reservere skoleplassen til 2012? Jeg vet at reglene sier at jeg kan førtidsdimittere inntil 6 uker før opprinnelig dimmedato, men etter rask hoderegning, så gir deg meg knappe 3 dager før studiene starter.

Har sett litt rundt på forsvaret.no, men den siden er ikke my å skryte av. Finner rett og slett ingenting det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare snakke med troppsjefen din og høre hva han \ hun har å si? Ditt befal som tar en avgjørelse om du får førtidsdimme eller ei. Men nå skal det sies at de absolutt færreste, om noen, er inne i nøyaktig 12 mnd. Jeg rykket inn 17. august, men dimmet 30. juni året etter sammen med resten av bataljonen... Så slapp av, du rekker nok dette helt fint.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Kjapp lest Pleya? Trådstarter vil rekke årets skolestart, ikke den i 2012.

Finnes btw flere septemberinnrykk enn ditt :tease:

Hehe LOL, ja!

Dra i militæret a! Så gjør du som meg og starter på studiene året etter.

Lenke til kommentar

jajaja, jeg sitter i en fuckings russebuss med mongo-internett og laster ned omtrent en og en bokstav på vei hjem fra landstreff da!!!!!!

Men ja.... Du dimmer før eller siden, og rekker skolestart!

Lenke til kommentar

Det varierer vel bla. med hvor du ender opp henn. Selv gikk jeg inn i marinen den 12. Januar, og gikk ut 27. November. Ganske normalt der jeg var stasjonært. :) (dette gjaldt da alle bortsett fra 3-4 stk. som trengtes for å overlappe et par dager ekstra)

Tipper det ordner seg fint jeg.

Lenke til kommentar

Skal spørre troppsbefalet i løpet av uken, og tidligere så har han vært meget streng på å holde folk så lenge som

mulig, men det skader ikke å forhøre seg med han. Om jeg skulle få et negativt svar her, er det bare å koble inn TMO, ATV osv. for å forhøre om mine rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...