Jotun Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Vant et videokamera på jobb som eg ønsker å selge. Men hva kan eg si til kjøper om vedkommede spør om garantien? Regner jo med at det er garanti på lik linje med andre vanlige kjøpte kamera? Canon kamera forøvrig, så den internasjonale garantien gjelder nok. Men hvordan beviser man "kjøpsdato"? Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Blir synsing og uttalelser basert på gamle erfaringer dette.. Er det betalt av firmaet du jobber i, blir det jo ikke som privatkjøp å regne - så den kvitteringen kan du vel ikke bruke. Løsningen blir vel å gå på reklamasjon mot produsent basert på serienummer og fabrikasjonsdato. De har egne tall de går etter her. Var iallefall slik sist jeg jobbet med slikt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Har ingen kvittering nei. Men det funker med serienummer etc? Nå blir jo prisen uansett lavere enn nytt i butikk, så det må vel nesten være en sjanse man tar vil eg tro... Lenke til kommentar
ixa Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Det virket med serienummer da jeg jobbet i bransjen, men det har jo fort blitt et par år siden. Ulempen her er at leverandør og utsalgssted kan ha hatt det på lager en stund, så ikke forvent full garanti-tid på det. Skriv kontrakt hvor du presiserer at det er en premie, så slipper du evnt pes etterpå. Enklest for begge det. Forresten.. Min monitor røyk nettopp - da ble jeg sendt rett til Asus support, og ble aldri spurt etter kvittering... Så det virker som det er slik systemet virker ennå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå