Gå til innhold

[LØST] Hjelp: Tre (træ?) wire i sykkelramme


bas

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et litt teknisk spørsmål. Skulle gå over sykkelen etter heller røff vinterlagring og fant ut at jeg må smøre opp både wire og strømper. Å få det ut og fra hverandre var ikke noe problem, og dum som jeg var antok jeg at det var føringstrømpe INNI ramma mellom de to punktene hvor wire henholdsvis går inn og ut. Dette stemte selvfølgelig ikke og jeg sliter voldsomt med å få wiren ut av ramma igjen, klarer ikke å treffe hullet eller pirke den ut.

 

I ettertid hadde det selvfølgelig vært smart å feste ei snor e.l til wiren i det jeg dro den ut, slik at jeg kunne dratt den tilbake med snora, men det er altså ikke tilfellet. Noen der ute som har noen jungeltriks for å få tredd wiren gjennom ramma og ut?

Endret av bas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på hvor stor hullet er, men støvsuger tett inntil + hyssing og en svamp-sak i enden kunne virke.

Bruker alltid den måten når jeg har problemer med vanskelige rør for kabeltrekking.

 

Du kan også bruke hyssing/fiskesnøre med blyvekter på om det er strake veien.

Stikk inn en binders, og huk tak i snøret idet det går forbi hullet.

Bind en ny hyssing fast og trekk tilbake om du ikke får loddet ut gjennom hullet med bindersen.

Lenke til kommentar

Takker for svar, løste problemet selv og det var akkurat med støvsuger metoden du nevner, fungerte veldig greit. Neste gang veit jeg at jeg skal føre ei tynn strømpe på wiren gjennom ramma før jeg dra den ut, følger ofte med når man kjøper nye wire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...