Dryper Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei! Jeg driver med et lite hjemmeside prosjekt der jeg skal la brukere få lov til å bytte på designs som jeg har lagt inn. si jeg har et som er default kalt Design1. Om en bruker da logger på vil han kunne få valg om å bytte til design2 som ligger i en mappe kalt "templates" alle templatesa fungerer med CSS/html. Noen som har vært borti dette og vet hvordan du setter dette opp? Takker Dry per Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Om det er kun endring av CSS det er snakk om så har jeg brukt et javascript kalt Styleswither som jeg fant på A List Apart her. HTML-kode: <div id="styleswitcher"> <!--Javascript for bytte av CSS med minnefunksjon(cookies)--> <a href="#Standard" onclick="setActiveStyleSheet('default'); return false;">Standard</a> / <a href="#Fancy" onclick="setActiveStyleSheet('fancy'); return false;">Fancy</a> / <a href="#Accessibility" onclick="setActiveStyleSheet('accessibility'); return false;">Accessibility</a> </div> Og så har jeg bare lagt styleswitcher.js i header: <script type="text/javascript" src="styleswitcher.js"></script> Husker ikke om jeg endret noe på scriptet, det er så lenge siden jeg brukte det. Det fungerer ypperlig i alle fall :-) Endret 9. mai 2011 av Occi Lenke til kommentar
molty Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Takk for linken Occi Dette kan være kult å bruke i framtiden hvis ulike stilsett skal brukes Lenke til kommentar
eigan Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Lagre hvilken template brukeren skal ha i databasen. Når siden lastes så antar jeg du henter info fra brukeren og legger den i en session? Når du da skal inkludere de riktige template filene, så bare bruker du template navnet som er satt for den brukeren? require "templates/$user_template/fil.html"; Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Spørs vel litt på situasjonen, men i de fleste tilfeller holder vel egentlig en cookie Endret 13. mai 2011 av Occi Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 13. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2011 Den fungerte ypperlig! takker Lenke til kommentar
eigan Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Spørs vel litt på situasjonen, men i de fleste tilfeller holder vel egentlig en cookie : bruker du cookie og kun lagrer brukerinfo ved login så vil ikke brukerinfoen oppdatere seg om du endrer brukeren i annen browser eller annet sted, derfor heller sessions.. Endret 13. mai 2011 av eigan Lenke til kommentar
Occi Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Jada, skal ikke krangle på at det er galt, bare nevnte at en cookie vil i de fleste tilfeller holde, særlig da dette scriptet jeg lenket tilallerede er lagt opp med cookies. Ikke et 100% robust system, men vil fungere for veldig mange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå