Gå til innhold

La folk få velge hvilke Template som skal brukes?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver med et lite hjemmeside prosjekt der jeg skal la brukere få lov til å bytte på designs som jeg har lagt inn. si jeg har et som er default kalt Design1. Om en bruker da logger på vil han kunne få valg om å bytte til design2 som ligger i en mappe kalt "templates"

alle templatesa fungerer med CSS/html.

Noen som har vært borti dette og vet hvordan du setter dette opp?

Takker

Dry per

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er kun endring av CSS det er snakk om så har jeg brukt et javascript kalt Styleswither som jeg fant på A List Apart her.

HTML-kode:

<div id="styleswitcher"> <!--Javascript for bytte av CSS med minnefunksjon(cookies)--> 
<a href="#Standard" onclick="setActiveStyleSheet('default'); return false;">Standard</a> /  
<a href="#Fancy" onclick="setActiveStyleSheet('fancy'); return false;">Fancy</a> /  
<a href="#Accessibility" onclick="setActiveStyleSheet('accessibility'); return false;">Accessibility</a> 
</div>

Og så har jeg bare lagt styleswitcher.js i header:

<script type="text/javascript" src="styleswitcher.js"></script>

Husker ikke om jeg endret noe på scriptet, det er så lenge siden jeg brukte det. Det fungerer ypperlig i alle fall :-)

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Lagre hvilken template brukeren skal ha i databasen. Når siden lastes så antar jeg du henter info fra brukeren og legger den i en session?

Når du da skal inkludere de riktige template filene, så bare bruker du template navnet som er satt for den brukeren?

require "templates/$user_template/fil.html";

Lenke til kommentar

Spørs vel litt på situasjonen, men i de fleste tilfeller holder vel egentlig en cookie :

bruker du cookie og kun lagrer brukerinfo ved login så vil ikke brukerinfoen oppdatere seg om du endrer brukeren i annen browser eller annet sted, derfor heller sessions..

Endret av eigan
Lenke til kommentar

Jada, skal ikke krangle på at det er galt, bare nevnte at en cookie vil i de fleste tilfeller holde, særlig da dette scriptet jeg lenket tilallerede er lagt opp med cookies. Ikke et 100% robust system, men vil fungere for veldig mange :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...