forglemmegei Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Hei! Jeg er utlendiger. Vil jerne vite mer om norsk mat. Kan noen dele oppskrifter og erfaringer med meg? Og fortelle meg litt mer om tradisjonell mat? Fine bilder! Jeg begynner å bli sulten av å se på disse bilder :-) Hva slags utenlandsk mat liker dere? Endret 8. mai 2011 av forglemmegei Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Vel, tradisjonell mat i norge var fra gammelt av ting som smalahove, grøt, lutefisk og brunost... men i dag er det hurtigmat som grandiosa. Hvis du ser etter tradisjonell norsk mat, har matprat.no en egen "Tradisjon" side www.matprat.no/tradisjon/tradisjonelle-oppskrifter/hverdagsmat/ Endret 8. mai 2011 av fiberkanin Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Vel, tradisjonell mat i norge var fra gammelt av ting som smalahove, grøt, lutefisk og brunost... men i dag er det hurtigmat som grandiosa. Takk! Skal se på den. Er ikke så glad i hurtigmat. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Fårikål bør du sjekke ut, det er nasjonalretten her til lands, det er lett og lage- det lager seg selv. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Fårikål bør du sjekke ut, det er nasjonalretten her til lands, det er lett og lage- det lager seg selv. Ja, takk, den har jeg smakt, det er kjempegodt! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Kjøttkaker, brun saus, kålstuing og poteter er alltid en stor hit i huset vårt. Endret 8. mai 2011 av ahpadt Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 komple, kompe, raspeball , kjært barn har mange navn, men det er sykt digg. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Jeg tar gjerne i mot tips her på noe jeg kan lage. Skal på en camp i canada til sommeren, og det er forventet at vi skal lage en form for matrett fra moderlandet. Problemet mitt er at det bør være relativt lett både å lage og å få tak i ingredienser. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 For det første så er det en ting jeg selv ikke spiser, for det andre så er det vel ikke helt sesong for lam i slutten av juli. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 er ikke sesong for lam nei, men fårikål er godt uansett. men lapskaus og komle er jo enkelt, og varene får du tak i uansett hvilket land du er i. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Hva med å lage sveler eller lefser? Bør være enkelt å lage deigen og så steke det sakte i en panne. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Lapskaus er ihvertfall en ting jeg vurderer. Komle har jeg aldri spist selv, så vil ikek satse på det akkurat Sveler er jo akkurat som amerikansk pannekake, men lefser hadde jo vært litt kult da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå