Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjalu på eksen.. Og det gjør jævlig vondt

Anbefalte innlegg

Det med nye jenter, tar jeg som det kommer. Helt enig med deg ! Kan ikke kaste vekk mer tid.

Ringte henne istad og sa " Jeg vil ikke krangle om noe som er døfødt, og jeg ønsker deg all lykke videre, du er en fantastisk jente som fortener det beste uansett, så er nokk bedre om oss ikke snakker så mye framover"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det gjennstår å se om sjalusie forsvinner.. Jeg tviler, men skal holde den inni meg ! Og prøve og leve livet fullt ut. Er noe positivt i det, og det er at han karen hun er mye la med, er rett og slett en fin fyr. Så jeg ønsker henne selfølgelig det beste

Lenke til kommentar

Følte meg rett og slett bedre en henne,og sa at jeg ikke kunne holde på slik mer. Håper for min del at jeg klarer å gå videre !

Skal prøve å være så likegyldig som jeg kan :)

Lenke til kommentar

Helt enig med Thomas her. Er du ute og drikker, lagre nummeret som "IKKE ring og IKKE svar", eventuelt gi fra deg telefonen når du kjenner urget til å ringe. Ikke gi henne den gleden av å føle at du bryr deg, vær et jævla eiketre. Jeg skal ikke si jeg kjenner meg igjen, rett og slett fordi jeg foreløpig fortsatt er i et forhold, men den sjalusi greia er noe de aller aller fleste går gjennom. Oppfører du deg som en dørmatte blir du behandlet deretter, det er det den er til. Du fortjener bedre, selv om jeg vedder på at du ikke føler det slik enda.

Endret av NoMoreMrniceguy
Lenke til kommentar

Det er sant. Guttene på turen min gjorde meg den tjenesten å faktisk frata meg telefonen under festene. Noen av de tok seg faktisk bryet å svare henne når hun ringte. ;)

De lot meg heller ikke slette henne fra Facebook, fordi de mente at da brydde jeg meg. Det er bedre å vise at man er likegyldig, eiketre var et fint eksempel. ;)

Lenke til kommentar

Men om du absolutt skal bry deg, bry deg litt. La henne anstrenge seg litt for å få kontakt med deg. La henne ringe flere ganger før du tar besvarer samtalene når hun ringer. Prøvde dette på eksen, og hun delvis panikk. Plutselig hadde jeg 5 ubesvarte anrop på telefonen min, i tillegg til en del beskjeder på Facebook der hun skriver at jeg må ta se å ta telefonen. Da koste jeg meg godt. ;)

Lenke til kommentar

Heheh,ja jeg skal prøve så godt jeg kan ! Siste dagene har jeg bare snakket med henne når hun har tatt kontakt. Men skal prøve å korte den kontakte godt ned !

Hvordan gikk/går det med deg og eksen da Thomas ?

Lenke til kommentar

Vi snakker fremdeles sammen like ofte, så tro meg når jeg sier at jeg vet utrolig godt hvor vanskelig det kan være å kutte kontakten med henne. Det fine er at jeg nå har fått kontakt med ei annen jente som jeg liker veldig godt, så nå klarer jeg å flytte tankene.

Lenke til kommentar

Dette er i bunn og grunn et selvtilitsproblem hos deg. Du føler kanskje at du ikke kan få noen andre, at du er blitt mindre mann siden andre menn kan få det du hadde før men ikke får nå eller andre hang-ups du måtte ha. Dette er helt vanlig å føle, men det man må lære seg er å komme over disse følelsene fordi de er irrasjonelle, selvforsterkende og destruktive.

Selv hadde jeg en slik periode når det ble slutt med min første eks. Jeg var i begynnelsen av 20 årene og hadde ikke hatt hell med damer før. Så kom denne jenten som sjekket meg opp (!) og da det ble slutt etter 11 mnd lurte jeg på hva f... som feiler meg som ikke engang klarer å holde på en dame som først jaktet på meg for så å ikke finne meg god nok. Det gikk så langt at jeg funderte på hvem hun var sammen med nå, om hun hadde sex med noen, om de var bedre enn meg i sengen, spant teorier og fantasier rundt dette som forsterket seg selv og gjorde meg syk. Derfor synes jeg Thomas sitt råd ikke er god medisin:

Men om du absolutt skal bry deg, bry deg litt. La henne anstrenge seg litt for å få kontakt med deg. La henne ringe flere ganger før du tar besvarer samtalene når hun ringer. Prøvde dette på eksen, og hun delvis panikk. Plutselig hadde jeg 5 ubesvarte anrop på telefonen min, i tillegg til en del beskjeder på Facebook der hun skriver at jeg må ta se å ta telefonen. Da koste jeg meg godt. ;)

Du skal ikke gi næring til savnet eller tankespinneriet. Slutt med ønske om at hun skal ta kontakt eller at du skal komme i førersetet fordi det kanskje kan gjøre godt der og da.

Det er slutt mellom dere. Innse det! Jo før jo heller. Kjærlighetssorg er et plaster som skal rives raskt av.

Sosialiser deg. Vær med venner, lær deg noe nytt som gir deg følelse av mestring, møt nye jenter, gi litt faen. Det eneste som nytter er å komme seg videre og for å gjøre det må hodet ditt fylles av andre ting enn tanker om eksen.

Been there, done that.

Endret av Azidops
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja,jeg vet ikke om det er selvtilliten min som svikter. Jeg tenker mer på at der ligger en kar og puler hardt på dama som engang var mi. Som jeg elsket så utrolig høyt. Er det som ligger og irriterer meg opp under huden.

Det beste for og komme seg videre, er vell å finne en ny dame ? Meen,det er lite lett når jeg tenker på den måten som jeg gjør fortiden.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg sier: Ikke tenk slike tanker. Det er destruktiv tankegang. Dessuten vet du ikke om han gjør det (så sant hun ikke har sagt det rett ut), det er bare noe du har resonert deg fram til. Ikke vet du om hun blir med en fyr hjem hver gang hun er på byn, det er bare noe du spekulerer med, et worst case scenario for frykten din.

Du må akseptere at det er vanlig at folk har sex, også den jenten som vanligvis hadde sex med deg. Det er ikke noe undergang for deg det. At det ikke fungerte i lengden er ikke noe nederlag, alle opplever det. Til sist bør du innse at det ikke bare finnes en eneste rette for deg, men mange jenter som passer til deg. Som også ønsker og vil være sammen med deg og ha sex med deg bare de finner ut at du finnes.

Faktum er at, så sant du ikke er helt bak mål sosialt, det finnes jenter i din vennekrets/bekjentskapskrets som finner deg tiltrekkende. Som regel er ikke det noe man snakker om, men se på deg selv. Hvor mange jenter har ikke du tenkt at kunne passe for deg, men ikke gjort noe med? Hvorfor skal ikke andre mennesker tenke slik de og?

Du er hva du tenker, mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja,du har helt rett ! Jeg burde prøve å tenke litt mer på omverdenen rundt en eksen og hennes liv. Jeg burde igrunnen ta meg en tur ut igjenn på livet,en sitte inne og sture synes jeg.

Ganske grei quote som sier mye om situasjonen min tror jeg. - “When one door closes, another opens; but we often look so long and so regretfully upon the closed door that we do not see the one which has opened for us.”

Lenke til kommentar

Raget litt inn i meg jeg også da jeg leste første post!

Snakk om være blind for bjelken foran seg når hun smeller og skjefter fordi du har en flis.

Det høres ut som du allerede har et sunn og fornuftig hode som vet at her har du ikke gjort noe urett, og at du ikke tar i mot sånn dritt oppførsel. Hva hun driver med kan være et klassisk eksempel av kvinnelogikk, og det er som kjent vanskelig å prøve å forklare. Og da er ofte den beste løsningen å rett og slett å complete ignore henne til hun kommer til deg med et fornuftig talerør. La det går et år eller to om nødvendig.

Ellers som allerede nevnt, kom deg ut, det er sommer og varmt, og alle vet hva det betyr!

Lenke til kommentar

Ikke ta kontakt, og ikke si til henne at du ikke blir å ta kontakt. Hun blir å merke det, og dersom hun savner deg kommer hun til å lure på hva du driver med og tar kontakt selv. Om hun ikke gjør det ville du aldri fått noe spesielt med henne igjen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...