awesome18 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg har nylig kjøpt en audi 80 og er ganske fornøyd med kjøpet men i det siste har det oppstådd litt rare ting. motoren overstiger 90* og den bruker en del olje. Jeg lurer på om det kan være topppakningen som foresaker dette men er usikker. er det noen som har innsikt om hvor mye det vil koste og skifte en slik topppakning eller hva annet det kan være feil ? setter pris på alt av svar Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Kommer det vanndamp i eksos, har du sjekket om oljen er grå? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Jeg har nylig kjøpt en audi 80 og er ganske fornøyd med kjøpet men i det siste har det oppstådd litt rare ting. motoren overstiger 90* og den bruker en del olje. Jeg lurer på om det kan være topppakningen som foresaker dette men er usikker. er det noen som har innsikt om hvor mye det vil koste og skifte en slik topppakning eller hva annet det kan være feil ? setter pris på alt av svar 90°C på kjølevannet, endatil 100°C er helt kurant, og ikke noe å bekymre seg over. Om den nærmer seg rød/går opp til rød ved ordinær kjøring, har du en feil. At den bruker olje kan være flere ting. Har du nylig byttet olje? Vet du hvilken olje som står i den? Lekker den ut olje noensteds: ut eksosen, inn i kjølevannet eller på bakken? Går den ut eksosen skal du se det tydelig, kommer mye blå røyk. Går den i kjølevæsken ser du at kjølevæsken blir brun-hvit. Så sjekk hvor oljen tar veien først. Så kan man feilsøke videre ut i fra det 1 Lenke til kommentar
awesome18 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 oljen er fin og bruun, det kommer ingen eksos og hvis det er normalt fra 90 - 100* så er alt bra. kjølevesken e rød og det kommer vanlig eksos ut. takk for alle svar Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 oljen er fin og bruun, det kommer ingen eksos og hvis det er normalt fra 90 - 100* så er alt bra. kjølevesken e rød og det kommer vanlig eksos ut. takk for alle svar I så fall får du vurdere å bytte til en bedre olje, så du slipper stort forbruk. Har selv stritt litt med enkelte biler som sliter med forbruk, og har i de tilfellene brukt høykvalitets syntetisk olje. Spesielt på litt slitne maskiner kan en god olje ha stor nytte. Lenke til kommentar
awesome18 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 har også en del flere problemer da, forstillingen er slapp og når jeg treffe huller så drar rattet fram og tilbake. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hva mener du med at forstillingen er slapp? Det er normalt at rattet kan dra til siden hvis du kjører i spor eller i hull. Lenke til kommentar
awesome18 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 ja men det er alt for mye, den drar alt for lett.har mistanker om slakk forstilling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå