chri-ot Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei Jeg sliter veldig med pollenallergi og er helt tett i brystet om dagen, blir til at jeg må gispe etter luft etter bare litt trening. Eksempel: Vi fikk karakter i å løpe 5km, etter de 5 km hadde jeg 197 i gj.snitt puls. Jeg endte med karakteren 4. (går idrett). Eksempel 2: jeg sykla istad (idretten jeg driver med), opp en bakke jeg vanligvis tar lett fikk jeg holl og klarte nesten ikke puste.... Ja jeg tar tabletter, nesespray og øyedråper, men det hjelper ikke mot brystet for meg. Så jeg har to spm: 1- noe jeg kan gjøre for å fjerne det? Det hemmer meg i min egen idrett, og jeg er redd for å ikke kunne være med på ritt framover. 2- Evnt lege erklæring? Jeg skal ha bl.a orienterings test snart, og vil nødig få 3er i karakter grunnet pollen. Hadde jeg ikke pusha meg til det yterste på 5km hadde jeg endte med 2-3. Vanligvis hadde jeg klart å løpe meg opp til en 6er. Lenke til kommentar
maldonhavsalt Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei Jeg sliter veldig med pollenallergi og er helt tett i brystet om dagen, blir til at jeg må gispe etter luft etter bare litt trening. Eksempel: Vi fikk karakter i å løpe 5km, etter de 5 km hadde jeg 197 i gj.snitt puls. Jeg endte med karakteren 4. (går idrett). Eksempel 2: jeg sykla istad (idretten jeg driver med), opp en bakke jeg vanligvis tar lett fikk jeg holl og klarte nesten ikke puste.... Ja jeg tar tabletter, nesespray og øyedråper, men det hjelper ikke mot brystet for meg. Så jeg har to spm: 1- noe jeg kan gjøre for å fjerne det? Det hemmer meg i min egen idrett, og jeg er redd for å ikke kunne være med på ritt framover. 2- Evnt lege erklæring? Jeg skal ha bl.a orienterings test snart, og vil nødig få 3er i karakter grunnet pollen. Hadde jeg ikke pusha meg til det yterste på 5km hadde jeg endte med 2-3. Vanligvis hadde jeg klart å løpe meg opp til en 6er. Uten å ha prøvd det selv, kan du ihvertfall (til neste år) høre med lege om vaksine. (kortisonsprøyte). Mulig det hjelper Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Pollen er jo faen meg bare i mai-juni, næbb Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Pollen er jo faen meg bare i mai-juni, næbb Der tar du feil, det begynner i mars, og vedvarer hele sommeren som f.eks gresspollen. Bare tenk på all pollen som flyr når noen klipper gresset. Skal du kommentere et innlegg skal det være saklig, slik trolling som du driver med er bare med på å gjøre forumet dårlig. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Diskusjon om hva som er trolling og ikke er off topic og vil bli slettet. Kommentarer op moderering kan gjøres på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå