Kjell95 Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei. Har nettopp motatt min ASUS G73SW, men den ble levert med delte harddisker. Jeg vil heller ha to "store" disker enn fire små. Hvordan endrer jeg på dette? Håper noen her kan hjelpe meg med det. Vennlig Hilsen Kjell Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Installer Windows på nytt fra bunnen av og formater HDDene. Ellers er det ingen mulighet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Avhengig av versjon av Windows kan de fjerne ubrukte partisjoner, redusere partisjonenes størrelse og derpå opprette nye. Lenke til kommentar
Kjell95 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 PerB skrev (På 8.5.2011 den 15.24): Avhengig av versjon av Windows kan de fjerne ubrukte partisjoner, redusere partisjonenes størrelse og derpå opprette nye. Takk for svar:) Jeg har Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Legg ut bilde av Diskbehandling, ellers blir dette bare gjetting. Antar at det er System og Recovery partisjoner blant de fire. Lenke til kommentar
Kjell95 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Hårek skrev (På 8.5.2011 den 18.23): Legg ut bilde av Diskbehandling, ellers blir dette bare gjetting. Antar at det er System og Recovery partisjoner blant de fire. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Disk 0 - 21.49 GB: ser ikke noe filsystem på denne, så det kan være for gjenoppretting. Hvis du ønsker å fjerne D: og la C: bruke all plassen: Flytt innholdet i D: (93% ledig) over på en annen disk. Så sletter du den logiske partisjonen, og deretter den utvidete partisjonen. Når Diskbehandling viser den som 'Utildelt' kan du høyreklikke på C: og velge å utvide. Tislvarende operasjon gjøres for E: og F: Må dog nevne at med tanke på backup så hadde jeg beholdt C: som den er. Lenke til kommentar
Kjell95 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Hårek skrev (På 9.5.2011 den 5.58): Disk 0 - 21.49 GB: ser ikke noe filsystem på denne, så det kan være for gjenoppretting. Hvis du ønsker å fjerne D: og la C: bruke all plassen: Flytt innholdet i D: (93% ledig) over på en annen disk. Så sletter du den logiske partisjonen, og deretter den utvidete partisjonen. Når Diskbehandling viser den som 'Utildelt' kan du høyreklikke på C: og velge å utvide. Tislvarende operasjon gjøres for E: og F: Må dog nevne at med tanke på backup så hadde jeg beholdt C: som den er. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå