deleder Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 jeg holder på og lage et Net Send programm... men det fungerer ikke... Private Sub Command1_Click() If Text1 = "" Then MsgBox "Du har vist glemmt og skrive inn navnet på pc'en" End If If Text2 = "" Then MsgBox "Du har vist glemmt og skrive en melding :P" End If Shell "net send" + Text1 + "" + Text2 End Sub Hvorfor fungerer det ikke?? Jeg Skal også prøve og lage hvor mange net send den skal sende altså antal, åssen setter jeg på en timer eller.no kanskje en loop? Lenke til kommentar
ojb Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 @echo off set /p target=Target? set /p msg=Message? :1 net send %target% %msg% goto 1 er en måte å gjøre det i batch på. | vet ikke med antall ganger da... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Kan det derre med batch script.. Men poenget er att jeg skal lære Visual Basic.. Lenke til kommentar
asware Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Det var ikke rare problemet her nei... Det var så enkelt at du bare hadde glemt en space... Du hadde skrevet : Shell "net send" Det riktige er : Shell "net send "(space etter send) Du burde også bruke & når det ikke er noe du skal "plusse" Dette funket ihvertfall hos meg: Private Sub Command1_Click() If Text1.Text = "" Then MsgBox "Du har vist glemmt og skrive inn navnet på pc'en" End If If Text2.Text = "" Then MsgBox "Du har vist glemmt og skrive en melding :P" End If Shell "net send " & Text1.Text & " " & Text2.Text End Sub Var det noe mer får du si i fra.... Kan hjelpe med alt(nesten)... Hvis det er av interesse... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Men åssen fikser jeg loops da? F.eks antall net send? (ikke det at jeg skal spamme (skal bare lære VB)) Om du gidder forklarer hvorfor det sakl stå sånn som det skal og ikke bare koden Ellers lærer jeg nothing Lenke til kommentar
asware Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 For å få sakt det først, så er jeg elendig til å forklare... Men jeg skal forsøke... Dim i as Integer 'Deklarerer variabelen i i = 1 'Setter en verdi i variablen Do While i <= 5 'gjentar Loopen helt til i er større enn 5. Da avsluttes løkka(Loopen). Shell "net send " & Text1.Text & " " & Text2.Text 'Shell kommandoen i = i + 1'Øker i med 1 Loop 'gjentar Loopen("Hopper" opp til Do while... men da er i blit + 1) '<= betyr: mindre eller lik skjønte du det eller? skal jeg forklare mer??? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 jeg ville ogsp byttet ut shell med shellexecute API Lenke til kommentar
JonH Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Et bra eksempel her: http://www.mvps.org/vbnet/code/network/mai...otbroadcast.htm Lenke til kommentar
dalai Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Et bra eksempel her: http://www.mvps.org/vbnet/code/network/mai...otbroadcast.htm jeg finner ikke noe shellExecute her jeg... Lenke til kommentar
Akke Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Private Sub Command1_Click() If Text1 = "" Then MsgBox "Du har vist glemmt og skrive inn navnet på pc'en" End If If Text2 = "" Then MsgBox "Du har vist glemmt og skrive en melding :P" End If Shell "net send" + Text1 + "" + Text2 End Sub Isteden for å gi slike meldinger kan du gjøre command1.enabled = false helt til det står noe i begge text boksene. Tips: change () prosedyren på tekstboksene Lenke til kommentar
svamp Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hvordan kan en få det net.exe vinduet som dukker opp når en sender en melding med et sånt program til å være skjult? Altså at ingen ser at det kommer frem? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hørt at det skal være mulig å bruke NetSend vha. API, men hvis du er nybegynner er det kansje ingen god idé. Men for mer erfarne brukere, noen som vet hvilke call's det er, og hvordan man bruker dem? Lenke til kommentar
thorel Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts...=37195&lngWId=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå