Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn er død.

Anbefalte innlegg

Hei! For litt under ett år siden så kjøpte jeg en pc på komplett hvor jeg valgte delene og sånt. Også var jeg på et lan nå i helga, og rundt i 2 tiden så bestemte jeg meg får å gå ut en tur og bare ja gå en tur, så jeg skrudde av pc'n og da jeg kom tilbake etter å ha gått en tur i rundt en time så ville ikke pc'n skru seg på.

Jeg har sjekka på/av knappen bak og den stod på. Jeg har prøvd å dra ut alle ledninger i en times tid og sette inn igjen for så å prøve igjen, fortsatt død. Jeg har prøvd å bytte strøm ledning, no respnse. Jeg har prøvd å bytte strømuttak, funka heller ikke.

Vanligvis så begynner pc'n å dure og lyse og hele pakka når jeg trykke på knappen forann, men det eneste som kommer nå er det lille klikket.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er verdt å trekke ut strømkontakten + ta ut batteriet og la den stå i et minutt eller to før du prøver å starte på nytt (med strømmen på igjen naturigvis).

Fører ikke dette frem så er det meget sansynlig at det er noe slags hardware feil og bør rettes via garanti/reklamasjon.

Det kan selvfølgleig også evt. være laderen som er gåen og ikke PCen, men da måtte batteriet også ha blitt helt dødt akkurat da så det virker mer usansynlig som forklaring.

PS: Det er langtifra uhørt at en maskin bare dør uten noen spesiellt stor "årsak". Om det er en svakhet eller produksjonsfeil i noe så enkelt som en kondensator som begynner å lekke så vil ting bare fungere til det plutselig ikke gjør det lenger pga. et kritisk spenningsnivå ikke lenger oppnås eller noe sånt. Jeg ville med andre ord ikke gå og lett etter noen synder som har tuklet med maskinen din sånn med det første - ved mindre det er andre indikasjoner som peker mot noe slikt ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...