Gå til innhold

Nedrykkskampen

KjellV

Anbefalte innlegg

Mesteparten av fokuset her inne er rettet mot de store lagene og tittelkampen. Forståelig nok, siden de største klubbene har flest tilhengere. Men hva med lagene i bunnen? Det foregår en minst like spennende kamp der som i toppen, nemlig kampen om å overleve. Helgens resultater har gjort det enda mer spennende, i itllegg er det bare to runder igjen. Det at Wolves banker nabo og rival numero uno WBA i dette øyeblikk gjør ting bare enda mer spennende. I skrivende stund ser tabellen slik ut for bunn 6:

15	Blackburn	36	10	9	17	42-56	39
16	Birmingham	36	8	15	13	36-54	39
17	Wolverhampton	36	10	7	19	41-61	37
18	Blackpool	36	9	9	18	49-71	36
19	Wigan		36	7	15	14	36-59	36
20	West Ham	36	7	12	17	41-64	33

Kamper disse lagene er involvert i de neste to rundene:

Blackburn Rovers	 v 	Manchester United
Blackpool	 	 v 	Bolton Wanderers
Sunderland	 	 v 	Wolverhampton Wanderers
Birmingham City	 	 v 	Fulham
Wigan Athletic	 	 v 	West Ham United

Manchester United	 v 	Blackpool
Stoke City	 	 v 	Wigan Athletic
Tottenham Hotspur	 v 	Birmingham City
West Ham United		 v 	Sunderland
Wolverhampton Wanderers	 v 	Blackburn Rovers

Her ser man at det er to oppgjør som skiller seg ut. Wigan mot West Ham og Wolves mot Blackburn blir begge 6-poengskamper og ekstremt viktige. Taper West Ham mot Wigan betyr at the Hammers rykker ned, vinner de så tipper jeg de klarer seg.

Min ville og litt kjappe tipping for de to neste rundene:

Blackburn Rovers	 v 	Manchester United BORTE
Blackpool	 	 v 	Bolton Wanderers UAVGJORT
Sunderland	 	 v 	Wolverhampton Wanderers UAVGJORT
Birmingham City	 	 v 	Fulham UAVGJORT
Wigan Athletic	 	 v 	West Ham United HJEMME

Manchester United	 v 	Blackpool HJEMME
Stoke City	 	 v 	Wigan Athletic HJEMME
Tottenham Hotspur	 v 	Birmingham City HJEMME
West Ham United		 v 	Sunderland UAVGJORT
Wolverhampton Wanderers	 v 	Blackburn Rovers HJEMME

Dette fører til følgende poengfangst:

Wolves 		+4
Wigan 		+3
Birmingham 	+1
Blackpool 	+1
West Ham 	+1
Blackburn 	+0

Og følgende tabell:

Wolves 		41
Birmingham	40
Blackburn 	39
Wigan 		39
Blackpool 	37
West Ham 	34

Altså ned med West Ham, Blackpool og sannsynligvis Wigan på målforskjell (-23 i dag mot Blackburns -14, i tillegg til færre skårede mål).

Jeg bommer sikkert på mange av kampene og godt mulig jeg bommer på de som går ned. Som alltid er det vanskelig å så i fotball, og det kommer garantert noen bomber i de to siste rundene. Kommer for eksempel Manchester United til å tape seriegullet mot hardtkjempende bunnlag, eller vinner de mot Chelsea i dag og nedprioriterer de neste kampene?

Hvordan tror DU dette kommer til å ende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

West Ham rykker ned. Alt for mye som skal gå vår vei for at det skal holde. For det første trenger vi 2 seiere på de 2 siste. Det er vanskelig i seg selv. Ellers trenger vi at Blackpool ikke får mer poeng enn de 3 de bankers får fra Bolton, at Wolves ikke vinner noen av sine siste, eller at Birmingham taper mot Fulham og Tottenham.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem jeg håper på av West Ham og Wigan. Boleyn Ground hører liksom til i PL. På en annen side har Wigan vært Uniteds enkleste motstander helt siden de rykket opp. Vi har tatt seks poeng mot dem hver eneste sesong (pluss forbedret målforskjellen en god del ved hver anledning), og av en eller annen grunn greier de alltid å ta poeng fra konkurrentene våre.

Lenke til kommentar

Leker med tanken om at en storseier mot Sunderland i siste runde kan føre til at vi holder oss oppe av oss selv siste runde. Blackburn kan tape med 3-4 mål mot Man Utd, og hvis vi da pøser på framover mot Sunderland kan vi være i den posisjonen der vi holder oss uansett siden vi kommer foran Wolves eller Blackburn som møtes i siste kamp.

Blackburn - Man Utd 0-3

Wigan - West Ham 0-2

West Ham - Sunderland 3-0

Wolves - Blackburn 1-0

West Ham: 46 - 64: -18

Blackburn: 42 - 60: -18

Hadde vi vært i den situasjonen holder vi oss uansett, siden en Blackburn utligning mot Wolves der vil føre til at ulvene kommer bak oss istedenfor.

Birmingham er heller ikke utenfor rekkevidde. De møter et Fulham i storform på St.Andrews, men mangler Dann, Ridgewell og Gardner til den kampen. Kan godt bli tap det. Så i siste kamp møter de Tottenham på White Hart Lane, som ikke er en enkel oppgave.

Først og fremst er det viktig at West Ham vinner kampen sin mot Wigan. Noe som er vanskelig nok i seg selv. Går resultatene litt vår vei den runden, så tror jeg vi har en veldig god mulighet til å holde oss.

Faen ass. Sitter og regner og ser etter muligheter, samt forbereder meg på Championship og nye spillere alt på en gang. Orker ikke å vente 1 uke til! Kan vi ikke bare få det unnagjort?

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Birmingham er heller ikke utenfor rekkevidde. De møter et Fulham i storform

Så ikke mye til storform på mandag i grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nei, Fulham-Liverpool 2-5. Altså stortap på hjemmebane, ikke akkurat en booster.

Fulham serverte direkte elendig forsvarspill og enda dårligere keeper i form av Mark Schwarzer. Tipper det blir max uavgjort mellom Fulhan og Birm.

Håper West Ham holder oppe, men tviler det makter det denne gangen.

Blackburn kan godt rykke ned, det hadde gledet meg.

E: Åja, du er en sånn en!

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Fulham er hjemme, Birmingham borte, akkurat som mot Liverpool. Tviler jeg også, men Birmingham stiller uten Gardner og Ridgewell, i tillegg til Dann og Zigic. Det er et long shot, men det begynner nesten å bli vårt siste håp. SAF har meldt reservene sine mot Blackpool, og jeg vet ikke om det holder til å vinne.

Denne helgen blir uansett kjempeviktig. Dersom Blackburn taper stort, Blackpool og Wolves taper poeng, så tror jeg vi vinner mot Wigan, og da bør vi også klare å slå Sunderland hjemme. Parker tilbake er hvertfall uberviktig. Uten han har vi fått 1 poeng på 6 kamper, med 3-14 i målforskjell.

Edit: Faen som jeg tar feil nå da.. Birmingham som spiller hjemme. Gjør det en del værre. iiiiiik..

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke dere rykker ned, men dersom dere taper stort mot Man Utd, samtidig som at Wolves ikke vinner sin kamp, så kan West Ham komme i en posisjon, hvor f.eks 3-0 mot Sunderland i siste kamp gjør at de automatisk holder seg. I det tilfellet er det opp til kampen mellom Blackburn og Wolves hvem som tar den siste plassen.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror det skal bli tøft for alle de tre nedrykkede lagene å gå rett opp igjen. Her er bosmanspillerne i de forskjellige klubbene:

BIRMINGHAM

Colin Doyle

Maik Taylor

Stephen Carr

Martin Jiranek

David Murphy

Stuart Parnaby

Lee Bowyer

Sebastian Larsson

James McFadden

Jordon Mutch

Kevin Phillips

BLACKPOOL

Matthew Gilks

Mark Halstead

Richard Kingson

Paul Rachubka

Stephen Crainey

Neal Eardley

Rob Edwards

Ian Evatt

Dekel Keinan

David Carney

Jason Euell

Malaury Martin

Keith Southern

David Vaughan

Billy Clarke

Brett Ormerod

Gary Taylor-Fletcher

WEST HAM

Daniel Gabbidon

Lars Jacobsen

Matthew Upson

Jonathan Spector

Kieron Dyer

Zavon Hines

Victor Obinna

Birmingham sliter i tillegg økonomisk, så en del av Ridgewell, R. Johnson, Dann, Gardner, Jerome etc. forsvinner. West Ham kvitter seg nok med Parker, Cole, Green og Piquionne/Ba også. Blackpool sliter fælt, og mister garantert Charlie Adam i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...