KjellV Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Mesteparten av fokuset her inne er rettet mot de store lagene og tittelkampen. Forståelig nok, siden de største klubbene har flest tilhengere. Men hva med lagene i bunnen? Det foregår en minst like spennende kamp der som i toppen, nemlig kampen om å overleve. Helgens resultater har gjort det enda mer spennende, i itllegg er det bare to runder igjen. Det at Wolves banker nabo og rival numero uno WBA i dette øyeblikk gjør ting bare enda mer spennende. I skrivende stund ser tabellen slik ut for bunn 6: 15 Blackburn 36 10 9 17 42-56 39 16 Birmingham 36 8 15 13 36-54 39 17 Wolverhampton 36 10 7 19 41-61 37 18 Blackpool 36 9 9 18 49-71 36 19 Wigan 36 7 15 14 36-59 36 20 West Ham 36 7 12 17 41-64 33 Kamper disse lagene er involvert i de neste to rundene: Blackburn Rovers v Manchester United Blackpool v Bolton Wanderers Sunderland v Wolverhampton Wanderers Birmingham City v Fulham Wigan Athletic v West Ham United Manchester United v Blackpool Stoke City v Wigan Athletic Tottenham Hotspur v Birmingham City West Ham United v Sunderland Wolverhampton Wanderers v Blackburn Rovers Her ser man at det er to oppgjør som skiller seg ut. Wigan mot West Ham og Wolves mot Blackburn blir begge 6-poengskamper og ekstremt viktige. Taper West Ham mot Wigan betyr at the Hammers rykker ned, vinner de så tipper jeg de klarer seg. Min ville og litt kjappe tipping for de to neste rundene: Blackburn Rovers v Manchester United BORTE Blackpool v Bolton Wanderers UAVGJORT Sunderland v Wolverhampton Wanderers UAVGJORT Birmingham City v Fulham UAVGJORT Wigan Athletic v West Ham United HJEMME Manchester United v Blackpool HJEMME Stoke City v Wigan Athletic HJEMME Tottenham Hotspur v Birmingham City HJEMME West Ham United v Sunderland UAVGJORT Wolverhampton Wanderers v Blackburn Rovers HJEMME Dette fører til følgende poengfangst: Wolves +4 Wigan +3 Birmingham +1 Blackpool +1 West Ham +1 Blackburn +0 Og følgende tabell: Wolves 41 Birmingham 40 Blackburn 39 Wigan 39 Blackpool 37 West Ham 34 Altså ned med West Ham, Blackpool og sannsynligvis Wigan på målforskjell (-23 i dag mot Blackburns -14, i tillegg til færre skårede mål). Jeg bommer sikkert på mange av kampene og godt mulig jeg bommer på de som går ned. Som alltid er det vanskelig å så i fotball, og det kommer garantert noen bomber i de to siste rundene. Kommer for eksempel Manchester United til å tape seriegullet mot hardtkjempende bunnlag, eller vinner de mot Chelsea i dag og nedprioriterer de neste kampene? Hvordan tror DU dette kommer til å ende? Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 West Ham rykker ned. Alt for mye som skal gå vår vei for at det skal holde. For det første trenger vi 2 seiere på de 2 siste. Det er vanskelig i seg selv. Ellers trenger vi at Blackpool ikke får mer poeng enn de 3 de bankers får fra Bolton, at Wolves ikke vinner noen av sine siste, eller at Birmingham taper mot Fulham og Tottenham. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Interressant tråd. Tipper WH ryker ja. De har hatt alle muligheter til å snu trend, men trenden er mer negativ nå enn på lange tider. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Vet ikke hvem jeg håper på av West Ham og Wigan. Boleyn Ground hører liksom til i PL. På en annen side har Wigan vært Uniteds enkleste motstander helt siden de rykket opp. Vi har tatt seks poeng mot dem hver eneste sesong (pluss forbedret målforskjellen en god del ved hver anledning), og av en eller annen grunn greier de alltid å ta poeng fra konkurrentene våre. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 (endret) Leker med tanken om at en storseier mot Sunderland i siste runde kan føre til at vi holder oss oppe av oss selv siste runde. Blackburn kan tape med 3-4 mål mot Man Utd, og hvis vi da pøser på framover mot Sunderland kan vi være i den posisjonen der vi holder oss uansett siden vi kommer foran Wolves eller Blackburn som møtes i siste kamp. Blackburn - Man Utd 0-3 Wigan - West Ham 0-2 West Ham - Sunderland 3-0 Wolves - Blackburn 1-0 West Ham: 46 - 64: -18 Blackburn: 42 - 60: -18 Hadde vi vært i den situasjonen holder vi oss uansett, siden en Blackburn utligning mot Wolves der vil føre til at ulvene kommer bak oss istedenfor. Birmingham er heller ikke utenfor rekkevidde. De møter et Fulham i storform på St.Andrews, men mangler Dann, Ridgewell og Gardner til den kampen. Kan godt bli tap det. Så i siste kamp møter de Tottenham på White Hart Lane, som ikke er en enkel oppgave. Først og fremst er det viktig at West Ham vinner kampen sin mot Wigan. Noe som er vanskelig nok i seg selv. Går resultatene litt vår vei den runden, så tror jeg vi har en veldig god mulighet til å holde oss. Faen ass. Sitter og regner og ser etter muligheter, samt forbereder meg på Championship og nye spillere alt på en gang. Orker ikke å vente 1 uke til! Kan vi ikke bare få det unnagjort? Endret 9. mai 2011 av Maefteda Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Birmingham er heller ikke utenfor rekkevidde. De møter et Fulham i storform Så ikke mye til storform på mandag i grunn. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Liverpool er i enda mer storform Uansett: Liverpool - Birmingham 5-0 Fulham - Liverpool 2-5 Birmingham - Fulham 0-2 Right? Endret 11. mai 2011 av Maefteda Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Nei, Fulham-Liverpool 2-5. Altså stortap på hjemmebane, ikke akkurat en booster. Fulham serverte direkte elendig forsvarspill og enda dårligere keeper i form av Mark Schwarzer. Tipper det blir max uavgjort mellom Fulhan og Birm. Håper West Ham holder oppe, men tviler det makter det denne gangen. Blackburn kan godt rykke ned, det hadde gledet meg. E: Åja, du er en sånn en! Endret 11. mai 2011 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Fulham er hjemme, Birmingham borte, akkurat som mot Liverpool. Tviler jeg også, men Birmingham stiller uten Gardner og Ridgewell, i tillegg til Dann og Zigic. Det er et long shot, men det begynner nesten å bli vårt siste håp. SAF har meldt reservene sine mot Blackpool, og jeg vet ikke om det holder til å vinne. Denne helgen blir uansett kjempeviktig. Dersom Blackburn taper stort, Blackpool og Wolves taper poeng, så tror jeg vi vinner mot Wigan, og da bør vi også klare å slå Sunderland hjemme. Parker tilbake er hvertfall uberviktig. Uten han har vi fått 1 poeng på 6 kamper, med 3-14 i målforskjell. Edit: Faen som jeg tar feil nå da.. Birmingham som spiller hjemme. Gjør det en del værre. iiiiiik.. Endret 11. mai 2011 av Maefteda Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Som jeg har sagt, tviler at Blackburn rykker ned. Tror vi enten klarer det med et-to poengs avstand eller på målforskjell, mye sitter på Wigan, Blackpool, Wolves, West Ham og Birmingham som er alle bak oss nå og taper de alle 2-3 poeng er vi så godt som sikret Premier League neste sesong. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 (endret) Jeg tror heller ikke dere rykker ned, men dersom dere taper stort mot Man Utd, samtidig som at Wolves ikke vinner sin kamp, så kan West Ham komme i en posisjon, hvor f.eks 3-0 mot Sunderland i siste kamp gjør at de automatisk holder seg. I det tilfellet er det opp til kampen mellom Blackburn og Wolves hvem som tar den siste plassen. Endret 11. mai 2011 av Maefteda Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) 15 Blackburn 43 16 Wigan 42 17 Wolverhampton 40 18 Birmingham 39 19 Blackpool 39 20 West Ham 33 Over og ut... Endret 22. mai 2011 av KjellV Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Deilig med Brum ned, men vi hadde faktisk holdt oss oppe dersom vi selv hadde gjort jobben mot Wigan og Sunderland... Det hadde vært litt av en dag. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Deilig med Brum ned Det ble iallfall en pokal til Birmingham. Hvor mange gikk til London? 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Deilig med Brum ned Det ble iallfall en pokal til Birmingham. Hvor mange gikk til London? Chelsea vant vel fair play-prisen? Sikkert en pokal for det også. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Greit å få Blackpool ned. Så kan man hvertfall spille fotball i minusgrader. 2 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 FOR EN KVELD! Jeg er overlykkelig ^^ Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Tror det skal bli tøft for alle de tre nedrykkede lagene å gå rett opp igjen. Her er bosmanspillerne i de forskjellige klubbene: BIRMINGHAM Colin Doyle Maik Taylor Stephen Carr Martin Jiranek David Murphy Stuart Parnaby Lee Bowyer Sebastian Larsson James McFadden Jordon Mutch Kevin Phillips BLACKPOOL Matthew Gilks Mark Halstead Richard Kingson Paul Rachubka Stephen Crainey Neal Eardley Rob Edwards Ian Evatt Dekel Keinan David Carney Jason Euell Malaury Martin Keith Southern David Vaughan Billy Clarke Brett Ormerod Gary Taylor-Fletcher WEST HAM Daniel Gabbidon Lars Jacobsen Matthew Upson Jonathan Spector Kieron Dyer Zavon Hines Victor Obinna Birmingham sliter i tillegg økonomisk, så en del av Ridgewell, R. Johnson, Dann, Gardner, Jerome etc. forsvinner. West Ham kvitter seg nok med Parker, Cole, Green og Piquionne/Ba også. Blackpool sliter fælt, og mister garantert Charlie Adam i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå