Dovakin Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Hei Jeg har et problem med rambrikkene. Når jeg ser under system på win 7 ultimate så står det at jeg har 6 GB ram installert, men det er bare 2 GB som blir brukt. Hvis jeg bytter plass på rambrikkene inne i PCen og restarter, så står det at alle 6 blir brukt, men etter en stund faller det ned til 4 og så 2 GB igjen. Jeg har nyeste versjon av driveren til hovedkortet og jeg har satt inn rambrikkene i henhold til brukermanualen til hovedkortet. Jeg har: Prosessor: INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 Hovedkort: GIGABYTE GA-X58A-UD3R X58 S-1366 ATX Ram: CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC10666 1333MHZ (3X2GB) og 650W corsair HX strømforsyning. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Har du festet en tredjepartskjøler hardt på prosessoren? Det kan få deg til å "miste" brukbart minne. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Alright, BIOS gjenkjenner RAMen og alt er godt der? Om den faller ut under bruk kan det være 1: Feil i timings og eller spenningen, dette kan du forsøke å knote til i BIOS. Nr 2 for å utelukke hardware feil så ville jeg tatt ut CPUen og undersøkt sokkelen for bøyde pinner. På enkelte ASUS kort har dette forårsaket "Tap av RAM" eller at minnekanaler har fallt ut. Beste måten å undersøke for bøyde pinner er å ta ut HKet og deretter åpne sokkel dekslet og ta ut CPUen for å så rotere HKet mens du ser nesten horisontalt på pinnene. Ser du en forskjell i lysmønstret mens du roterer hovedkortet så er det ett tegn på en bøyd pinne i sokkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå