Gå til innhold

Skjermkort dilemma :S

Skjermkort!  

22 stemmer

1. 1. Hvilket av disse to skjermkortene er best :)?

• GTX 570
      0
    • HD 6950 2gb
      0

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny gaming pc og lurer på hvilket av disse kortene jeg bør kjøpe. Har sett litt på gigabyte sitt gtx 460, og hørt mye positivt om det! jeg lurer på om det er noen særlig forskjell på gigabyte sitt gtx 460 og gainward sitt gtx 460, og i så fall hvilket er best?

Stem gjerne, og hvis du har kunnskap nok om disse kortene, vil jeg gjerne høre :)!!

Gigabyte GTX 460 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=615991&CKS=PCW#extra

Gainward GTX 460 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602776&CKS=PCW#extra

ASUS GTX 560Ti : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623543&CKS=PCW#extra

Takk for hjelpen, på forhånd :D!

Endret av cookietail
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

560Ti, ja. Prøv å finne en som er ferdig overklokket, enkelte kort er mye kjappere enn andre, f.eks. et par av Gigabyte sine. Nvidia-kortene bråker mindre også. Men det kortet han linket til over er en spesialvariant som kanskje er mer stillegående enn standard ATI-kortene, så det er kanskje inget dumt alternativ.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene deres :D! tenkte å bestille i dag, så det hastet litt! Tror jeg går for 560 Ti. Har ikke funnet så mange reviews av det, men hvis det ikke er bra nok ( noe jeg tviler litt på) kan jeg jo altids ønske meg nytt til jul!xD..

btw, har noen et tips på noen gode stabile HD's :)?

Og hvor kraftig psu trenger jeg egentlig? har sett meg ut dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492649&CKS=PCW

Lenke til kommentar

Kjøper du fra dustin.no får du dette billigere. HX 650W er heller ikke verdens beste 650W PSU, XFX Black Edition 750W er billigere og bedre på Dustin.no f. eks.

Med en 750W kan du garantert kjøre GTX 560 Ti i SLI overklokket ganske bra sammen med en overklokket prosessor.

Lenke til kommentar

Ok, takk for den! Har et siste problem xD.. Mamma er litt skeptisk til at jeg skal kjøpe pc på nettet , pga hvis noe blir ødelagt og den må til reparasjon blir det dyrt å sende den inn. Hun foreslår at jeg skal se i butikker som elkjøp, expert og slike ting. personlig syns jeg ikke det er en god ide... hjelp meg å overbevise :(?

Lenke til kommentar

Ok, takk for den! Har et siste problem xD.. Mamma er litt skeptisk til at jeg skal kjøpe pc på nettet , pga hvis noe blir ødelagt og den må til reparasjon blir det dyrt å sende den inn. Hun foreslår at jeg skal se i butikker som elkjøp, expert og slike ting. personlig syns jeg ikke det er en god ide... hjelp meg å overbevise :(?

PCer du kjøper fra leverandør er ofte ganske mye dårligere enn om du bestiller på nett. Om du kjøper en ferdigbygd PC hos komplett.no kan du levere PCen i et pick-up-point om noe skulle gå galt, altså enten i Fredrikstad, i Oslo, i Trondheim, Stavanger, Lørenskog eller Sandefjord.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

PCer du kjøper fra leverandør er ofte ganske mye dårligere enn om du bestiller på nett. Om du kjøper en ferdigbygd PC hos komplett.no kan du levere PCen i et pick-up-point om noe skulle gå galt, altså enten i Fredrikstad, i Oslo, i Trondheim, Stavanger, Lørenskog eller Sandefjord.

hehe, ja, men jeg bor i Bergen :S.. Min plan er å ta en av "komplett Gamer" maskinene og konfigurere dem til mitt behov. Men mamma mener at de ofte vrir seg unna for å gjøre garantien ugyldig. Jeg står fast på at komplett er et seriøst selskap!

Lenke til kommentar

Jeg har ingent personlige erfaringer med komplett.no, men de skal visstnok være veldig greie på garantisaker.

En kompis av meg oppgraderte skjermkortet sitt i en ferdibygd maskin fra komplett fordi det forrige holdt på å feile, han sendte inn det gamle kortet og fikk en bedre modell i løpet av en uke. Komplett.no er den største nettbutikken hva elektronikk i Norge angår og det er det en grunn til.

Lenke til kommentar

Komplett.no er den beste butikken i verden:)

De skal visstnok (kan ikke si 100% sikkert) etterhvert komme med Pick-up-Point i Bergen. Så hvis det kommer kan du bare levere PCen dit hvis det skulle bli problemer.

Men komplett er helt til å stole på, bare å handle! Har kjøpt veldig mye der selv

Lenke til kommentar

Kjøper du fra dustin.no får du dette billigere. HX 650W er heller ikke verdens beste 650W PSU, XFX Black Edition 750W er billigere og bedre på Dustin.no f. eks.

Med en 750W kan du garantert kjøre GTX 560 Ti i SLI overklokket ganske bra sammen med en overklokket prosessor.

Vil bare tilføye at jeg selv kjører GTX 580 på nevnte PSU uten problemer. Dette pga 52A ut på 12v railen. Jeg har ikke overklokket det ennå da det virkelig ikke er behov for mer grafisk ytelse, så vet ikke om det ville fått HX 650 i stampe.

Lenke til kommentar

Maskinene du får kjøpt via Elkjøp og Expert er maskiner som ikke er spesielt godt egnet for spill, men mer surfe og betale regninger utgaver... Utvalget på utstyr til maskiner er også utrolig dårlig på disse plassene, om ikke eksisterende i det hele tatt.

Jeg kjøper kun via Komplett pga det er et stort og kjent firma med gode rutiner på det aller meste.

Når du kjøper en slik Komplett Gamer utgave fra Komplett så får du med 3år service på maskinen, noe galt så sender du inn det som er defekt og får ny iløpet av kort tid. Om du ikke finner ut hva som er galt så sender du hele maskinen i posten...Komplett sender deg retur eske.

Men en ting du får via Komplett om du kjøper en slik PC er at garantien ikke blir brutt om du velger å åpne maskinen og skifte deler slik som det er på mange såkalte ferdigmaskiner.

Som nevnt så kjøper jeg kun via Komplett og dem gangene det har vært noe som har gått istykker så har det aldri vært noe problemer eller diskusjon ang garanti og levering av ny vare....

Så det å kjøpe en spill PC i butikk er dessverre en ting av fortiden, nå er det konsoller og bærbare underholdnings PC'er som er hva dem fysiske butikkene satser på.

Du får prøve å formidle dette til din mor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...