Gå til innhold

Hvilke low-end høytalere ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge en kontor-PC om en ukes tid og gjør litt research. PC'n skal kunne spille litt nettradio til arbeidet og ellers ikke noe særlig mer. Et krav til: Høytalersettet skal være veldig billig. Har kun 5000kr til en hel PC med skjerm og prioriterer ikke musikken særlig høyere enn 200kr.

Så da trenger jeg tips:

Hvilke høytalere i denne prisklassen er minst ræva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville egentlig ikke gått lavere enn å velge Creative Inspire 2.1 2400 til 352,- hos iHandel.no . Men med tanke på at du får Creative Inspire 4.1 4400 for 403,- hos PS data, synes jeg dette er et bedre kjøp.

Hvis du synes begge disse alternativene er for dyre, eller at du synes det blir upraktisk å ha sub på kontoret (noen synes det), ville jeg gått for Creative SBS270 til 277,- hos iHandel.no eller Creative SBS250 til 97,- også hos iHandel.no.

Alle høyttalersettene er funnet med beste pris hos prisguiden.

Lenke til kommentar

Richie: Takk for svar!

Det blir litt upraktisk med sub på kontoret ja, samme med 4.1. Da blir det nok helst ett av de billige Creative-settene (SBS250 eller SBS270). Jeg kikket litt i prisguiden selv, men ble ikke så klok på hva som er ok og hva som ikke er ok. De fra Creative ser litt stilige ut også.

Creative SBS250 2,5W RMS 97kr

0.jpg

Creative SBS270 5W RMS 277kr

0.jpg

Er andre enige om at disse er ok? (helst selverfart)

Lenke til kommentar

Holdt på å kjøpe SBS270 for søstera før i sommer, men hu ombestemte seg og ville ha 2.1-system, men samme det. Har hørt på dem i butikken og hørtes ganske greie ut egentlig, men hvordan de høres ut når man skrur opp volumet en del veit jeg ikke!

Allikevel tror jeg ikke du får stort bedre 2.0 PC-høyttalere til den prisen!

Lenke til kommentar
Har kun 5000kr til en hel PC med skjerm og prioriterer ikke musikken særlig høyere enn 200kr.

Hvis du hovedsaklig skal spille norske radiokanaler, anbefaler jeg deg Tivoli Audio modell 1 radio. Koster 1300 kroner i alle stereosjapper med respekt for seg selv.

Blir ikke i dyreste laget? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...