Gå til innhold

Har et problem med FTP server i "win 2000 server os"

Anbefalte innlegg

prøver og sette opp ftp server og det går greit. En vennav meg kommer inn og alt er greit. Så selve serveren funker jo bra. Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal legge ut filer på serveren?

bruker den innegygde ftp serveren i Win 2000 Server.

Noen som har peiling på hvordan jeg setter opp en mappe som kan laste ned fra?

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du er logget inn skal det jo kunne gå ann å se hvilken katalog ftp'en "er" i.. så da er det bare å legge ting i den katalogen :smile:

foresten, er du ikke fornøgd med ftp'en kan du prøve bullet proof ftp server eller hva det nå heter :smile:

Lenke til kommentar

nå du er inne på Internett Service Mananger skal du velge serveren din, f.eks. server som vil vises * server. derifra kan du velge Deatfult FTP Site eller hva det er no du kaller den. Høyreklikk på den og veld new --> Vitiual Directory. Følg veiviseren til endes.. så har du lagt til en valgfri mappe... da vil adressen til mappen bli: ftp://"IP-Adressen din"/"Alias'et du valgte helt i begynnelsen av veiviseren"

Det er ikke værre.. men det er et problem med at du har ingen andre valg enn disse to når det gjelder sikkerhet: Alle Kan Lese men ikke skrive eller Alle kan lese og alle kan skrive. den siste muligheten er uaktuell, nemmelig Ingen kan lese men alle kan skrive...

Du har kun disse valgene fordi IIS5.0 (Internett Information Server 5.0) som er innebygget i Windows 2000 er kun beregnet for Public servere, hvis du forstår hva jeg mener...

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

PS! er det noe annet du lurer på, så kan du kontakte meg enten på E-Mail: [email protected] eller på MSN: [email protected]

Lenke til kommentar

Jeg driver faktisk å jobber en del med det på skolen.. har selv en HTTP Server og FTP Server på en Win 2K Maskin.. og jeg holder på å lage et oppsett for skolen i Win 2K med Acitve Directory DNS Domene og alt mulig slik... Dere kan gå inn på http://red-dog17.myftpsite.net for min personlige hjemmeside og gå inn på http://red-dog17.myftpsite.net/prosjekt/no for å se hvordan det går med serverene på skolen... prøver å holde alle hjemmesidene oppdatert...

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

My Computer:

Chieftec DX01BBD

350W Enermax Power

AMD T-Bird [email protected]

ABIT KT7A-Raid

256Mb Apacer PC133 ram

1x IBM 75GB ATA 100 7200RPM

1x IBM 34,2 ATA 66 7200RP

ASUS V7200 Deluxe GF2 GTS

Creative SB Live! Platinum

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-02-04 22:58 ]

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-02-04 22:59 ]

Lenke til kommentar

Stilig!!!

Er litt Noob på serverfronten.

Hvordan er det man makker webside. Har satt opp web server som funker fint. Andre kommer inn på den men det enste de får opp er ipen og ikke noe mer. jeg regner med at dette tyder på at det ikke er noe der?

Hvordan legger jeg ut en hjemmeside mekka med frontpage for eksempel?

BobboZ

Lenke til kommentar

Det første du gjør er å starter Front Page 2000 eller 2002 (denne må forresten være installert på serveren for å Få de nyeste Frontpage Extension) og så velger du ny --> Web Område (Ikke bare en fil) så setter du i gang og lager det slik du har lyst.. Jeg har selv laget hjemmesidene mine i frontpage 2002 men her litt problemer med gjeste boken, men ellers ingen andre problemer.. jeg anbefaler at du på til http://www.dns2go.com og får deg det (for det er lettere enn å huste IP'en hele tiden og den har støtte for Dynamisk IP (som du har ved ADSL eller annen type oppringings tilkobling..)) Så når du har laget den ferdig, går du til Fil --> Publiser Web Område og da skriver du inn: http://"Din lokale IP Adresse" Ikke DNS adresse hvis du har DNS2GO. dukernanvet skal være Administrator og Administrator Passordet på serveren og Domai skal være navnet på serveren.. hvis ikke dette fungerer, så må du kontakte meg igjenn og jeg skal forklare hva du må gjøre.. da er det en liten instilling på serveren :wink:

Hilsen

Morten Kiil FInsås

aka. Red Dog

Lenke til kommentar

Da mener jeg IP adressen til Serveren.. IP Adressen fra Telenor er noe lignede: 225.198.xxx.xxx som er stadard. den er det ikke.. Routeren skal "Dele" ut IP adresser til alle som er tilkoblet, og det kan være et problem.. for da er det slik at serveren får ny adresse vær gang den starter opp, og du må rekonfigurere routeren.. hvis du ikke har vært å trikset og mixet der da... :wink: Det er den som du har på serveren, eller den som blir "Tildelt" av routeren.. antagelig vis 192.168.0.2-10 eller lignende.. for routeren har stadnard 192.168.0.1 og jobber seg oppover fra den.. det du kan gjøre er å trykke på: Start-->Run og skriv CMD der etter skriver du IPConfig og da får du IP adressen øverst.. den skal du bruke.. så er du sikker på at den er riktig...

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

Lenke til kommentar

Har gjort det slik at jeg har rekonfigurert alle forespørler på port 80,8080 og 21 til og gå dirket til nettverkskortet

Routern har alltid samme ip fra telenor med mindre jeg skrur den av. Serveren får også alltid samme ip fra routeren så jeg tror det skal gå bra?

BobboZ

[ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-02-04 23:30 ]

Lenke til kommentar

Sliter enda litt med ftp serveren. Har laget en virtual directory som heter files. Kommer fint inn der. Det jeg lurer på er hvordan man kan sette opp mapper så man kan trykke seg videre derifra=

Hva er forskjellen på HOME og Virtual Directory

BobboZ

Så langt har jeg lært jævlig mye!!!!! YES

Lenke til kommentar

Når du lagde den Vitual Directory som du kalte Files, så sa du at den skulle hente fra en mappe, så må du legge de i den mappen.. som sakt er den beregnet for offentlig bruk, og Virtual Directory kan du kun finne hvis du vet adressen.. så his du lager en Virtual Directory som peker til f.eks. D: vil alle som har adressen kunne se hva som er på D: men de vet ikke om noen andre Virtual Directory.. Det er tungvint men det er eneste måten å kunne begrense hva folkene skal kunne se, uten har brukernavn/passord systemet.. Virtual irectory er en virtuell mappe som "peker" til en fysisk mappe på hardisken.. Du skriver at du lurer på hva home er.. er du siker på at det ikke er Site du mener? Med den kommandoen kan du ha 3 nettverkskort i maskinen og kunne kjøre tre seperate FTP Hjemmesider uavhendige av verandre.. du kan også kjøre to FTP Sider på samme IP adresse ved å bruke forskjellige Porter, hvor standard er 21 og du kan Også bruke 22 sammtidig, men da må du forandre i routeren din.. selv har jeg to FTP Sider.. en "Offentlig" på port 21 og en Privat på port 22..

Ja da skal det gå bra.. men med en gang IP'en fra Telenor eller IP'en på Serveren forandres, får du problemer...

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

PS! Håper noe av dette hjelper! :wink:

My Computer:

Chieftec DX01BBD

350W Enermax Power

AMD T-Bird [email protected]

ABIT KT7A-Raid

256Mb Apacer PC133 ram

1x IBM 75GB ATA 100 7200RPM

1x IBM 34,2 ATA 66 7200RP

ASUS V7200 Deluxe GF2 GTS

Creative SB Live! Platinum

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-02-04 23:41 ]

Lenke til kommentar

Jeg lagde en virtual directory som jeg kalste files. Altså skal jeg lage flere mappe innefor den mappen som virtual directory peker til? Vanlige mapper=?

Har prøvd men når jeg går inn på min virtual directory files står det ingenting selv om jeg har laget falre normale mapper inne den mappensom virtual directry peler til

BobboZ

Lenke til kommentar

Det er en ting som er veldig viktig.. du må høyre klikke i FTP mappen og trykk Refresh eller F5 ellers vil den ikke vise filene.. det funker.. og du må lage mapper i Directoryen som VIrtual Directory peker til..

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

Lenke til kommentar

Det er en ting som er veldig viktig.. du må høyre klikke i FTP mappen og trykk Refresh eller F5 ellers vil den ikke vise filene.. det funker.. og du må lage mapper i Directoryen som Virtual Directory peker til..

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

Lenke til kommentar

Greit da er FTP serverni boks. Så var det WEB servern da. Jeg har skjønt hva du mener og mekker og uploade men når jeg er et stykka på veg sier PC-en at jeg ikke kan skrive til borders fordi det er en kjørbar fil??

Dette sier meg ingenting?

Når jeg går inn på siden etterpå får jeg opp noe men ikke alt som jeg uploada. Alstå ingen index osv. Bare noen mapper?

Hva skeøl jeg gjøre nå?

BobboZ

Lenke til kommentar

Gå inn på Internett Information Services, klikk på serveren din og høyreklikk Proparties og under master Proparties Velger du WWW Service og trykk så på Edit. Trykk på på "Flippen" Som det står Documents på. trykk på Add og skriv inn Index.htm trykk på OK, så trykk på OK Igjenn.. Spør den om hvilken side du skal forandre dette på velger Du: Select all og trykk så på OK. har du fremdeles problemer, flytter du innholdet i mappen til c:inetpubwwwroot da skal siden fungere.. Som standard ligger i My DocumentsMine Web-Områdermyweb (det avhender av hvilket språk Officen er på...

Hilsen

Morten Kiil Finsås

aka. Red Dog

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-02-05 00:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...