Gå til innhold

Terje Sørgjerd og hans fotografering/videoer

Anbefalte innlegg

Hei!

Som de fleste andre forsøkte jeg å komme inn på forumet i går og det var da jeg kom over de videoen som var lagt ut på veggen fra Terje Sørgjerd. Må si jeg ble mildt sagt imponert både over fotografering og hvordan filmen var komponert sammen. Så jeg lurer på om det finnes flere fotografer som lager lignende filmer og tar slike bilder?

Legger ved videoene så folk får en ide.

http://www.vimeo.com/22439234

http://www.vimeo.com/21294655

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Som de fleste andre forsøkte jeg å komme inn på forumet i går og det var da jeg kom over de videoen som var lagt ut på veggen fra Terje Sørgjerd. Må si jeg ble mildt sagt imponert både over fotografering og hvordan filmen var komponert sammen. Så jeg lurer på om det finnes flere fotografer som lager lignende filmer og tar slike bilder?

Sjekk ut hele den store timelapsetråden, mye snadder om teknikker, utstyr og resultater i ulike vektklasser, veldig bra! :yes:

edit: korrigerte lenke

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Uhm...tror du linket til feil tråd? :p

Skikkelig skivebom var det også

Her er den.

:thumbup:

Må jaggu si jeg ble fristet til å kjøpe meg et slikt dyrt speilreflekskamera og begynne jeg altså! :p Men er egentlig bare interessert i videoen som Terje Sørgjerd sine. Takk for linken ;)

Du trenger ikke veldig dyrt utstyr for å lage kule timelapser, det er endel kompaktkamera som har det innebygd også, og det finnes rimelige "timer/remote" til både kompaktkameraer og rimelige speilrefleks.

Lenke til kommentar

Tusen takk for link Trondster! Ser at dette er et håpløst prosjekt med utstyret jeg har. ISO 3200-6400 støyer mye på D300, og det nærmeste jeg kommer hans 14mm f/2.8 i brennvidde er min Sigma 10-20 f/4-5.6, som verken er skarpt eller raskt. Kan ikke forstå at det bildet der er tatt ved 14mm på småbildeformat, det ser da ikke SÅ vidt ut? Har Tamron 17-50mm f/2.8, men det er ikke akkurat skarpt ved 17mm det heller, og som følge av den langt større effektive brennvidden så trenger jeg enda høyere ISO for å få et skarpt bilde, så... Nei, dette må jeg nok vente litt med. Sukk, jeg som hadde så lyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...