Parashurama Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Hei. Jeg lastet inn noen bilder til pc'en i går etter en tur og glemte å skru av kameraet før jeg la meg, så batteriet tømte seg overnatta mens det var tilkoblet og på. Da jeg fikk ladet batteriet i dag og skrudde på kameraet får jeg ERR medling i displayet og kan ikke ta bildet, Verken med mitt 18-135 kit objektiv eller Tamron 70-300. Hvis jeg prøver å ta bilde får jeg den vanlige lyden av speilet som flytter seg og lukkertid og blender blir justert i forhold til hva jeg "tar bilde av" (auto mode), men det blir ikke larget noe bilde på minnekortet. Kobler jeg til pc'en finner jeg minnekortet der så skulle ikke tro det var noe galt med det. Noen som vet hvorfor dette har skjedd? Aldri hatt noe lignende problem tidligere så må ha med hendelsen i natt og gjøre. edit : Objektivet vil heller ikke fokusere med AF. Endret 8. mai 2011 av Parashurama Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Er det mulig i menyen å nullstille kameraet til fabrikksinnstillinger? Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 (endret) Jeg prøvde det, men får forstatt ERR meldingen. Har også prøvd å formatere minnekortet men uten hell. Jeg får ta det med til Japan Foto der jeg kjøpte det i morgen tenker jeg. Hvor lang tid tar vanligvis en service på et kamera? Endret 8. mai 2011 av Parashurama Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. mai 2011 Del Skrevet 8. mai 2011 Prøv og lade opp batteriet en gang til, hvis det er 100% tomt kan det tulle litt. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 8. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2011 Takk for tips. Skal lade det over natta og prøve igjen i morgen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Hvis alle bilder er kopiert over til PC kan du også forsøke å formatere minnekortet i kameraet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Å formatere kortet i kameraet er nok en veldig god idé å prøve. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. mai 2011 Del Skrevet 9. mai 2011 Googlesøk med "Nikon D80 err" gir mange tilslag. Etter å ha lest noen av dem ser det ut til det eneste som fjerner feilmeldingen er garantiservice hos Nikon. Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 Ja, jeg googlet det jeg også og kom til samme konklusjon. Prøvde både å formatere minnekortet og et annet kort, men det hjalp ikke. Var innom Japan Foto i går og fikk testet med ett nytt batteri også, men heller ikke det hjalp, så da var det bare å sende det inn, så får vi se om det dekkes av garantien eller ikke. Ble også positivt overasket da de tilbød meg å låne et annet D80 kamera fra første dag, så da kan jeg fortsette å knipse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå