Gå til innhold

Nikon D80 ERR melding etter tomt batteri

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lastet inn noen bilder til pc'en i går etter en tur og glemte å skru av kameraet før jeg la meg, så batteriet tømte seg overnatta mens det var tilkoblet og på. Da jeg fikk ladet batteriet i dag og skrudde på kameraet får jeg ERR medling i displayet og kan ikke ta bildet, Verken med mitt 18-135 kit objektiv eller Tamron 70-300.

Hvis jeg prøver å ta bilde får jeg den vanlige lyden av speilet som flytter seg og lukkertid og blender blir justert i forhold til hva jeg "tar bilde av" (auto mode), men det blir ikke larget noe bilde på minnekortet. Kobler jeg til pc'en finner jeg minnekortet der så skulle ikke tro det var noe galt med det.

Noen som vet hvorfor dette har skjedd? Aldri hatt noe lignende problem tidligere så må ha med hendelsen i natt og gjøre.

edit : Objektivet vil heller ikke fokusere med AF.

Endret av Parashurama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde det, men får forstatt ERR meldingen. Har også prøvd å formatere minnekortet men uten hell.

Jeg får ta det med til Japan Foto der jeg kjøpte det i morgen tenker jeg. Hvor lang tid tar vanligvis en service på et kamera?

Endret av Parashurama
Lenke til kommentar

Ja, jeg googlet det jeg også og kom til samme konklusjon. Prøvde både å formatere minnekortet og et annet kort, men det hjalp ikke. Var innom Japan Foto i går og fikk testet med ett nytt batteri også, men heller ikke det hjalp, så da var det bare å sende det inn, så får vi se om det dekkes av garantien eller ikke.

Ble også positivt overasket da de tilbød meg å låne et annet D80 kamera fra første dag, så da kan jeg fortsette å knipse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...