Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i brystet

Special P

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Som tittelen sier har jeg vondt i brystet. Nærmere bestemt i midten på brystbeinet. Føles som om brystet er knekt/bristet på midten hele veien ned.

Har fått et hardt slag for en stund siden da det gjorde jævlig vondt i en ukes tid.

Nå virker det som om det er kommet tilbake. Denne gangen etter jeg stod på hendene og falt ned. Gjør vondt å puste og bevegelser med armene og overkroppen.

Noen som har vært borti noe lignende? Skal jeg kanskje gå til legen med det denne gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor du ikke går til legen? Jeg tror det må du gjøre. Jeg selv er ikke flink til å gå til lege, men av og til er det nødvendig... Hva hvis beina er virkelig knust? Venninne min hadde også lenge vondt i brystet og når hun kom til legen ble det oppdaget at hun knuste ribbein.

Lenke til kommentar

Nja, kan egentlig legen gjøre noe med saken da?

Dersom beinet er knekt/bristet på langs nedover slik som jeg mistenker, så blir det jo bare å ta det rolig en stund uansett? Kan ikke akkurat gipse det.

Dessuten gikk det jo over sist. Er bare at det lettere "knekker" opp igjen nå.

Lenke til kommentar

Om du hadde brukket noe så tro meg du hadde vært hos legen for lenge siden, men mulig du har fått en brist eller at noe av den dype muskulaturen har fått seg en skikkelig smell. Det kan være utrolig vondt og føles ut som en slags skarp stikkende følelse samt at det kan være tungt å puste om du trekker mye luft inn i lungene da muskulaturen strekker seg da.

Lenke til kommentar

Høres ut som om det kan være noe slikt ja. Men nå begynner uansett smertene å gå vekk igjen, så ingen fare vil jeg tro.

EDIT: Skulle forresten tro at noe er bristet, da jeg får en knekkelyd i brystet når jeg strekker armene bakover. Den kommer bare når jeg har skadet meg sånn som dette og gjør veldig vondt.

Endret av Absolut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...